یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۵۵
IOTC
یکشنبه / ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۴:۲۵
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۰۵۸
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
سخنگوی دولت مطرح کرد:

پیش بینی درآمد ٦٨ هزار میلیارد تومانی فروش نفت در بودجه ٩٥

سخنگوی دولت گفت: سه گزینه ٤٢، ٤٥ و ٥٠ دلار را برای قیمت نفت با وزارت نفت پیش بینی کرده‌ایم و انتظار داریم در مجموع ٦٨ هزار میلیارد تومان از این محل نصیب دولت شود

پیش بینی درآمد ٦٨ هزار میلیارد تومانی فروش نفت در بودجه ٩٥

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران و به نقل از شانا، محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، شب گذشته (شنبه ٢١ شهریور ماه) با حضور در برنامه "تیتر" شبکه خبر سیما، درباره پیش بینی قیمت نفت گفت: سه گزینه ٤٢، ٤٥ و ٥٠ دلار را با وزارت نفت پیش بینی کرده‌ایم و انتظار داریم در مجموع ٦٨ هزار میلیارد تومان از این محل نصیب دولت شود، همچنین بودجه عمرانی دولت در سال آینده ٣٨ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

وی افزود: هرچند قیمت نفت کاهش یافته، اما امیدواریم با منابع مالی که آزاد می‌شود هم به طور مستقیم و هم با روش سرمایه گذاری بتوانیم قدرت خرید مردم را افزایش دهیم.

نوبخت تصریح کرد: همه مردم می‌دانند که اگر وضع دولت خوب شود وضعیت مردم هم بهتر خواهد شد و همه قبول دارند که دولت با تنگناهای مالی مختلفی روبروست، هرچند تلاش کردیم تحریمها را با منطق کنار بزنیم، نباید اجازه دهیم مردم بی جهت تحت فشار اقتصادی باشند.

سخنگوی دولت عنوان کرد: البته هنوز تحریمها برطرف نشده است و آخر امسال یا اواخر سال آینده پیش بینی می‌کنیم که تحریمها حذف شود و برای دوره پساتحریم و شرایط جدیدی که در زمینه آزادسازی منابع ارزی و همچنین جذب سرمایه گذار خارجی ایجاد می‌شود برنامه ریزی کاملی داریم که از این فرصتها به طور بهینه استفاده خواهیم کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: امیدواریم با تلاشهای دولت و در فضای جدید پساتحریم فرصتهای گسترده‌ای برای اشتغال ایجاد کنیم و به نرخ رشد ٨ درصدی هم برسیم.

وی درباره منابع مالی دولت که با اجرای برجام آزاد می‌شود افزود: بخشی از این منابع به دولت تعلق دارد که به ٦ میلیارد دلار می‌رسد و ٢٣ میلیارد دلار هم جزو ذخایر بانک مرکزی است و بخشی هم جزو دارایی ارزی کشور محسوب می‌شود و در مجموع به بیش از ١٠٠ میلیارد دلار خواهد رسید.

نوبخت تصریح کرد: البته ما برای این که به نرخ رشد ٨ درصدی برسیم فقط به این منابع تکیه نمی‌کنیم، بلکه امیدواریم با رفع تحریمها فضای مثبتی برای توسعه سرمایه گذاریها و جذب منابع خارجی فراهم شود.

سخنگوی دولت ادامه داد: ترافیک ورود هیئتهای خارجی برای بررسی راههای همکاری با ایران هم نشان می‌دهد فرصت خوبی در دوره پساتحریم خواهد بود و ما هم برای این که رفتار بهینه اقتصادی با خارجیها داشته باشیم برای همه زمینه ها برنامه ریزی داریم و برنامه های خود را برای پساتحریم آماده کرده‌ایم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در ادامه با اعلام این که عیدی کارمندان دولت در سال گذشته ٦٠٣ هزار تومان بود گفت: امسال این مبلغ ٦٨٧ هزار تومان خواهد بود و در بودجه سال آینده نیز به ٧٥٠ هزار تومان خواهد رسید.

نوبخت با بیان این که بخشنامه تدوین لایحه بودجه سال آینده به دستگاهها ابلاغ شده است، افزود: افزایش حقوق کارکنان نیز کمتر از ١٠ درصد نخواهد بود و پیش بینی می‌کنیم نرخ تورم نیز به ١٠ تا ١١ درصد برسد.

وی تصریح کرد: البته هنوز لایحه بودجه قطعی نشده است و تلاش می‌کنیم کسانی که سطح حقوقشان پایین است ازجمله بازنشستگان بیشتر تقویت شوند.

سخنگوی دولت با بیان این که سقف بودجه سال آینده ٢١٣ هزار میلیارد تومان خواهد شد، عنوان کرد: ١٤٧ هزار میلیارد تومان برای هزینه های جاری و ٣٠ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی و ٧ هزار میلیارد تومان هم بودجه تملک دارایی سرمایه‌ای بابت اوراق مشارکت سررسید شده خواهد بود و درآمدهای اختصاصی و منابع استانی را نیز باید به آن اضافه کرد.

(یکشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۴) ۱۴:۲۵
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید