پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۶:۵۸
IOTC
سه شنبه / ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۰:۴۵
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۰۵۰
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

آماده سازی آزمایشگاه های پایانه نفتی ایران برای افزایش صادرات نفت خام

رییس آزمایشگاه شیمیایی خارگ از آمادگی شرکت پایانه های نفتی ایران، برای انجام تمامی آنالیزهای کنترل کیفیت محموله های صادراتی و افزایش نمونه گیری، پس از افزایش حجم صادرات نفت خام کشور خبر داد و افزود: گروه بندی های تخصصی در این آزمایشگاه برای تحقق اهداف وزارت نفت انجام شده است.

آماده سازی آزمایشگاه های پایانه نفتی ایران برای افزایش صادرات نفت خام

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران علی میری با بیان این مطلب افزود: با توجه به برنامه های وزارت نفت برای بازگشت به سهمیه اوپک وافزایش صادرات نفت خام، کارکنان آزمایشگاه جزیره خارگ آمادگی دارند ماموریت خود را درارزیابی کنترل کیفیت نفت خام، فرآورده های نفتی و میعانات گازی وارزیابی شناسنامه ای نفت خام،  بدون هیچ گونه محدودیت انجام دهند.

وی ادامه داد: در دوران تحریم کشور، هیچ خللی درانجام ماموریت سازمانی آزمایشگاه خارگ وارد نشد به گونه ای که حتی فعالیت ها و فرآیندهای اجرایی آزمایشگاه با استمرار سیستم مدیریت کیفیت آزمایشگاهی، به روز بودن تجهیزات، مواد شیمیایی مصرفی و مرجع، استاندارد ها، دستورالعمل ها و روش های اجرایی، بهبود یافت.

میری افزود:  در دوران تحریم ، تهیه تجهیزات پشتیبان، انجام فعالیت های کنترل کیفیت و کالیبراسیون تجهیزات، ممیزی های خارجی سالانه از سوی مراکز اعتباردهنده بین المللی و دریافت گواهینامه معتبر، اخذ شد و ارتقا یافت و شاخص قابل اعتماد بودن و پذیرش نتایج آزمون از سوی مشتریان نیز افزایش یافت.

رییس آزمایشگاه شیمیایی خارگ، دریافت اعتبارنامه ایزو ISO IEC/17025  برای نخستین بار در کشور، بیش از یک دهه سابقه همکاری با موسسه های اعتبار دهنده، استقرار و نگهداری سیستم استاندارد ایزو 17025 نظیر موسسه DAR آلمان و TURKAK ترکیه را از موفقیت های شرکت پایانه های نفتی ایران در  حوزه آزمایشگاه دانست.

میری با اشاره به دستاوردهای آزمایشگاه نفت خارگ، گفت: عرضه و ارایه خدمات تخصصی، فنی و آزمایشگاهی در سطح کشور و همچنین همکاری با شرکت های نفتی داخلی در زمینه ارایه خدمات آزمایشگاهی و ارزیابی شناسنامه ای نفت خام به ویژه در سال های اخیر افزایش چشمگیری داشته است.

رییس آزمایشگاه شیمیایی خارگ یادآور شد: نزدیک به یک دهه سابقه در تقطیر و ارزیابی شناسنامه ای نفت خام (full crude assay)  با استفاده از تجهیزات کاملا به روز و کادر متخصص و مجرب و اجرای مشاوره فنی،آموزش و تدوین مستندات و شرایط سازی در راستای استقرار سیستم استاندارد ISO/IEC 17025  از موفقیت های آزمایشگاه شرکت پایانه های نفتی ایران در جزیره خارگ است.

میری تصریح کرد: تاکید بر کالیبراسیون و بررسی های میانی تجهیزات و انجام فعالیت های کنترل کیفی شامل تجدید پذیری، مقایسه های بین آزمایشگاهی، مقایسه با ماده مرجع ،آزمون مهارت وکنترل آزمون های نامنطبق جهت اطمینان از صحت عملکرد دستگاه ها و اطمینان از نتایج آزمون گزارش شده به مشتری از فعالیت های آزمایشگاه  خارگ است.

(سه شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۴) ۱۰:۴۵
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید