جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۲:۱۲
IOTC
سه شنبه / ۳۰ تیر ۱۳۹۴ / ۱۶:۰۹
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۰۱۰
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

شرکت پایانه های نفتی ایران خدمات دریایی به منطقه ماهشهر را افزایش می دهد

رییس عملیات دریایی منطقه ماهشهر شرکت پایانه های نفتی ایران از افزایش خدمات دریایی در محدوده بندر صادرات فرآورده های نفتی ماهشهر خبر داد.

شرکت پایانه های نفتی ایران خدمات دریایی به منطقه ماهشهر را افزایش می دهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران جواد زاهدی افزود: در این زمینه و به منظور افزایش توان عملیاتی، یدک کش های موجود در این منطقه تعمیر اساسی می شوند.

وی ادامه داد:هم اکنون یدک کش «پیلتن» برای انجام تعمیرات اساسی در حوضچه خشک بندر امام خمینی (ره) قرار گرفته است؛ پیشتر نیز تعمیرات اساسی یدک کش «15 شعبان» به طور کامل انجام شد.

زاهدی با اشاره به استانداردها و دستورعمل های لازم برای تعمیر و نگهداری شناورهای دریایی تصریح کرد: با توجه به اینکه انجام عملیات دریایی از حساسیت خاصی برخوردار است، تلاش می کنیم براساس دستور عمل های سازمان بنادر و دریانوردی  نوسازی و بازسازی ناوگان عملیاتی پایانه های نفتی ایران انجام شود.

به گفته وی، تعمیرات دوره ای را پرسنل شرکت پایانه های نفتی ایران انجام می دهند و تعمیرات اساسی را که باید بر اساس  استاندارد های موسسات رده بندی باشد در مراکز تعمیرات حوضچه خشک شناورها صورت می گیرد که برای اجرای آن لازم است یدک کش از آب خارج و اقداماتی چون خزه زدایی، رنگ آمیزی، تعمیر و تعویض قطعات و ماشین آلات آسیب دیده و تعویض صفحات فرسوده بدنه و مخازن و کلیه لوله های ماشین آلات و مخازن طبق شرح کار مصوب انجام شود.

زاهدی تاکید کرد: یدک کش های موجود در منطقه عملیاتی ماهشهر مجهز به سیستم اطفای حریق، پمپ های قوی، خطوط لوله انتقال آب آتش نشانی، پمپ ها و مخازن کف و مواد ذایل کننده موادنفتی (OSD) هستند.

منطقه عملیاتی ماهشهر یکی از مناطق عملیاتی شرکت پایانه های نفتی ایران است که با انجام عملیات ‌پهلودهی و جداسازی کشتی‌های نفتکش و فرآورده های نفتی در بندر صادراتی ماهشهر، نقش مهمی در تکمیل و ارتقای زنجیره‌ ارزش نفت و گاز کشور و پایداری و انعطاف پذیری بهینه زنجیره تامین انرژی ملی، منطقه ای و بین المللی دارد.

(سه شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۴) ۱۶:۰۹
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید