جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۹:۳۴
IOTC
پنج شنبه / ۱۸ تیر ۱۳۹۴ / ۰۰:۵۵
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۰۰۰
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

معرفی ظرفیت های پایانه نفتی شمال در نمایشگاه انرژی قزاقستان

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: ظرفیت های سرمایه گذاری در پایانه نفتی شمال در نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در بندر آکتائو قزاقستان معرفی می شود.

معرفی ظرفیت های پایانه نفتی شمال در نمایشگاه انرژی قزاقستان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، سید پیروز موسوی با بیان این مطلب افزود: بندر تجاری آکتائو در استان مانگستائو قزاقستان در ساحل دریای خزر از موقعیت ممتازی برخوردار است و این بندر می تواند نقش مهمی در توسعه صادرات محصولات کشورمان به ویژه استانهای ساحلی ایران اسلامی داشته باشد.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه که به همت استانداری مازندران برگزار می شود، همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری دو کشور با حضور مدیران و صاحبان شرکت ها و موسسات تجاری دو طرف برگزار خواهد شد.

موسوی گفت: در این نمایشگاه هیات اعزامی از سوی استانداری مازندران قابیلت های سوآپ و ظرفیت های مناسب برای راه اندازی مجدد این مهم معرفی خواهد شد.

بندر تجاری آکتائو که در استان مانگستائو قزاقستان در ساحل دریای خزر واقع است به اعتقاد کارشناسان اقتصادی به علت برخورداری از موقعیت بین المللی و ممتاز، گزینه ای مطمئن برای صادرات محصولات کشورمان به شمار می رود.

یکی از ویژگی ها اقتصادی این بندر صفر بودن مالیات بر صادرات و واردات کالا برای سرمایه گذاران است. بندر آکتائو با بنادر آستاراخان و ماهاچ قلعه در روسیه ،بندر باکو در آذربایجان ، بندر ترکمن باشی در ترکمنستان و بنادر شمالی ایران ارتباط دارد.این بندر امکان تردد کشتی را از کانال ولگا به دریای سیاه و دریای مدیترانه فراهم می کند و از این نظر از اهمیت ویژه ای برخوردار است. قزاقستان یکی از 10 کشور اصلی مقصد صادراتی ایران است به گونه ای که تراز مبادلات بازرگانی کشورمان با آن در سال گذشته به 126 میلیون دلار مثبت رسید.

(پنج شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۴) ۰۰:۵۵
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید