یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۰:۴۶
IOTC

تحولات اخیر قیمت نفت چالش بزرگ ایران و عراق است

تحولات اخیر قیمت نفت چالش بزرگ ایران و عراق است

اسحق جهانگیری تحولات اخیر قیمت نفت را چالش بزرگ اقتصاد ایران و عراق خواند و افزود: جمهوری اسلامی ایران و عراق باید برای اقتصاد بدون نفت گام بردارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، اسحاق جهانگیری امروز (سه شنبه ٢٨ بهمن ماه) در حاشیه نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در بغداد، افزود: جمهوری اسلامی ایران کاهش قیمت نفت را توطئه سیاسی علیه کشورهای مستقل می داند و امیدوار است به همت کشورهایی همچون ایران و عراق نفت به جایگاه واقعی خود بازگردد.

وی که در جمع مشترک تاجران و بازرگانان ایران و عراق سخن می گفت، تاکید کرد: ایران و عراق باید شریکان خود را پیدا کنند و توسعه دهند، مسیر توسعه روابط دو کشور بازگشت ناپذیر است.

معاون اول رئیس جمهوری همچنین گفت: اراده سیاسی رهبران دو کشور در ارتقای مناسبات دو جانبه است و برای این که این اراده جنبه عملی به خود گیرد سرمایه گذاران، بازرگانان، تاجران و فعالان بخش خصوصی دو کشور نقش تعیین کننده دارند.

جهانگیری ادامه داد: وظیفه ما به عنوان دولتمردان دو کشور، فراهم کردن بسترهای مناسب برای توسعه فعالیتها و رفع موانع موجود است تا بتوانیم به اهداف ترسیم شده دست یابیم.

وی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران بر عزم ملی ایران برای ارتقای همه جانبه مناسبات تجاری، اقتصادی و بازرگانی تاکید کرد و اظهار داشت: دولت عراق به ویژه حیدر العبادی، نخست وزیر این کشور نیز همین اراده را دارد.

معاون اول دولت تدبیر و امید اظهارامیدواری کرد: حجم روابط ایران و عراق بیش از پیش توسعه یابد.

جهانگیری که دیروز (دوشنبه ٢٧ بهمن ماه) به عراق سفر کرده است، امروز و در دومین روز از این سفر، به همراه وزیران صنعت، معدن تجارت، بهداشت درمان و آموزش پزشکی، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، وزیر اقتصاد و دارایی، رئیس سازمان ملی استاندارد، معاون امور مجلس رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی از نمایشگاه تخصصی جمهوری اسلامی ایران در عراق بازدید کرد و پس از آن در جمع تاجران و بازرگانان ایرانی و عراقی سخنرانی کرد.

شرکت پایانه های نفتی ایران به نمایندگی از شرکت ملی نفت ایران، به عنوان شرکت برتر در زمینه ارائه خدمات فنی و مهندسی و خدمات دریایی حوزه صادرات نفت، میعانات گازی و فرآورده های نفتی، ذخیره سازی نفت خام و ارائه خدمات آزمایشگاهی در این نمایشگاه حضور دارد.

(سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳) ۱۶:۰۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید