جمعه ۱۴ آذر ۱۴۰۴ ۱۰:۵۴
IOTC

آغاز ارزیابی جایزه تعالی سازمانی در شرکت پایانه‌های نفتی ایران

آغاز ارزیابی جایزه تعالی سازمانی در شرکت پایانه‌های نفتی ایران

آیین افتتاح ارزیابی جایزه تعالی سازمانی شرکت پایانه‌های نفتی ایران صبح امروز با حضور عباس اسدروز مدیرعامل، مدیران و رؤسا و اعضای تیم ارزیابی، به میزبانی پایانه نفتی خارگ برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت پایانه‌های نفتی ایران، در این آیین، عباس اسدروز مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با اشاره به جایگاه راهبردی این شرکت در زنجیره تولید و صادرات انرژی کشور، گفت: جزیره خارگ از دهه ۱۳۳۰ به‌عنوان مرکز ثقل صادرات نفت کشور بر اساس چهار توجیه راهبردی انتخاب شد؛ موقعیت منحصربه‌فرد جغرافیایی و نزدیکی به تولید نفت، ساختار مرجانی پایدار، ارتفاعات مناسب برای ذخیره‌سازی و انتقال ثقلی نفت خام به اسکله‌ها از مهم‌ترین مزیت‌های آن است.

وی افزود: پایانه خارگ دارای دو اسکله شرقی و غربی است که در فاصله کوتاهی از ساحل به عمق مناسب دسترسی داریم و به دلیل شرایط مرجانی جزیره، به لایروبی نیاز نداریم. و خارگ بر روی میدان نفتی قرار گرفته و این موقعیت، آن را به یکی از زیرساخت‌های حیاتی و بی‌بدیل صنعت نفت کشور تبدیل کرده است.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران در ادامه با معرفی مناطق پنج‌گانه عملیاتی این شرکت گفت: پایانه‌های نفتی ایران در پنج منطقه عملیاتی شامل خارگ، پارس جنوبی، شمال، ماهشهر و جاسک فعالیت دارد. بزرگ‌ترین و مهم‌ترین منطقه از نظر زیرساخت و نیروی انسانی، پایانه خارگ است. مأموریت صادرات میعانات گازی در پارس جنوبی، عملیات پهلودهی و جداسازی نفتکش ها در ماهشهر و توسعه پایانه جدید جاسک از محورهای مأموریت‌گرای شرکت است.

اسدروز با اشاره به اقدامات شرکت در زمینه پدافند غیرعامل، استقرار نظام مدیریت کیفیت آزمایشگاه‌ها و اخذ گواهینامه بین‌المللی ISO/IEC 17025، توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و چابک‌سازی فرآیندها افزود: شرکت پایانه‌های نفتی ایران سازمانی مأموریت‌گراست که با اتکا به دانش، تجربه میدانی و سرمایه انسانی متعهد، مسیر تعالی سازمانی و بهبود مستمر را با جدیت دنبال می‌کند.

در ادامه آیین، بابک توژان سرارزیاب جایزه تعالی سازمانی، با تشریح چارچوب ارزیابی گفت: ارزیابی بر پایه مدل جهانی تعالی سازمانی و نسخه بومی‌شده سال ۱۴۰۰ انجام می‌شود. هدف از این فرآیند، شناسایی نقاط قوت و فرصت‌های بهبود، ترویج فرهنگ یادگیری، نوآوری، مشتری‌مداری و مسئولیت‌پذیری اجتماعی است.

وی تأکید کرد: سازمان‌های متعالی، رهبران الهام‌بخش دارند، بر نگرش سیستمی تکیه می‌کنند، به ذینفعان خود ارزش می‌افزایند و با چابکی، پاسخ‌گوی تغییرات محیطی هستند. در چنین سازمان‌هایی، بهبود مستمر و نوآوری نه یک پروژه، بلکه بخشی از فرهنگ کاری است.

در پایان، مدیران و رؤسای واحدهای مختلف شرکت پایانه‌های نفتی ایران، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و دستاوردهای حوزه‌های تخصصی خود، به پرسش‌های ارزیابان پاسخ دادند. در این نشست، مدیران و روسا در حوزه های مختلف از جمله عملیات، HSE، ICT، مهندسی، فنی، پشتیبانی، مالی و منابع انسانی، گزارشی از روند پیشرفت برنامه‌های توسعه‌ای، اقدامات بهبود مستمر، ارتقای شاخص‌های بهره‌وری، و رویکردهای نوآورانه در حوزه‌های کاری خود ارائه کردند.

تیم ارزیاب نیز ضمن قدردانی از رویکرد مشارکتی و فضای گفت‌وگوی سازنده در میان مدیران و کارکنان شرکت، ابراز امیدواری کرد با استمرار این مسیر و نهادینه‌سازی اصول تعالی در ساختار مدیریتی، شرکت پایانه‌های نفتی ایران به الگویی موفق از سازمان متعالی، یادگیرنده و ارزش‌آفرین در صنعت نفت کشور تبدیل شود.

جایزه تعالی سازمانی در شرکت پایانه‌های نفتی ایران+ اسدروز 22

جایزه تعالی سازمانی در شرکت پایانه‌های نفتی ایران+ اسدروز 17
جایزه تعالی سازمانی در شرکت پایانه‌های نفتی ایران+ اسدروز 12جایزه تعالی سازمانی در شرکت پایانه‌های نفتی ایران+ اسدروز 10

جایزه تعالی سازمانی در شرکت پایانه‌های نفتی ایران+ اسدروز 21
جایزه تعالی سازمانی در شرکت پایانه‌های نفتی ایران+ اسدروز 20
جایزه تعالی سازمانی در شرکت پایانه‌های نفتی ایران+ اسدروز 19
جایزه تعالی سازمانی در شرکت پایانه‌های نفتی ایران+ اسدروز 18
جایزه تعالی سازمانی در شرکت پایانه‌های نفتی ایران+ اسدروز 16
جایزه تعالی سازمانی در شرکت پایانه‌های نفتی ایران+ اسدروز 15
جایزه تعالی سازمانی در شرکت پایانه‌های نفتی ایران+ اسدروز 14
جایزه تعالی سازمانی در شرکت پایانه‌های نفتی ایران+ اسدروز 13
جایزه تعالی سازمانی در شرکت پایانه‌های نفتی ایران+ اسدروز 11
جایزه تعالی سازمانی در شرکت پایانه‌های نفتی ایران+ اسدروز 9
جایزه تعالی سازمانی در شرکت پایانه‌های نفتی ایران+ اسدروز 8
جایزه تعالی سازمانی در شرکت پایانه‌های نفتی ایران+ اسدروز 7
جایزه تعالی سازمانی در شرکت پایانه‌های نفتی ایران+ اسدروز 6
جایزه تعالی سازمانی در شرکت پایانه‌های نفتی ایران+ اسدروز 5
جایزه تعالی سازمانی در شرکت پایانه‌های نفتی ایران+ اسدروز 4
جایزه تعالی سازمانی در شرکت پایانه‌های نفتی ایران+ اسدروز 3
جایزه تعالی سازمانی در شرکت پایانه‌های نفتی ایران+ اسدروز 2
جایزه تعالی سازمانی در شرکت پایانه‌های نفتی ایران+ اسدروز 1

عکس: احسان حفظ اله

تعداد بازدید : ۶۷۷
(سه شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۴) ۲۱:۴۵
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید