پنج شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ ۲۲:۱۶
IOTC

محصول اقدامات فرهنگی باید امیدآفرینی باشد

محصول اقدامات فرهنگی باید امیدآفرینی باشد

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران با اشاره به فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری درمورد امیدآفرینی و نشاط آفرینی در جامعه و در بین کارکنان سازمان‌ها و خانواده‌ها آنان اظهار داشت: امیدآفرینی و نشاط آفرینی باید یکی از مولفه ها و خروجی های شورای فرهنگی باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، عباس غریبی در اولین جلسه شورای فرهنگی و ورزشی شرکت پایانه های نفتی ایران که به میزبانی پایانه میعانات گازی پارس جنوبی برگزار شد به آموزه های دینی درمورد ورزش و سلامتی اشاره کرد و گفت: ورزش و سلامتی باید همیشه در این شرکت جاری و ساری بوده و  نباید به آن مقطعی و موردی نگاه کرد.

 
وی خواستار برنامه ریزی مداوم و منسجم در امور فرهنگی و ورزش شد و افزود: در شورای فرهنگی باید با برنامه حرکت کرده و از موازی کاری جلوگیری شود.
 
غریبی با بیان این که در سال ۱۴۰۲ برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی و تخصیص بودجه را به مراحل خوبی رسانده‌ایم، ابراز داشت: در سال جاری در همه حوزه ها از جاری گرفته تا فعالیت های پروژه ای باید جذب اعتبار از بودجه های مصوب صورت بگیرد.


مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران با بیان این که باید در حوزه فرهنگی، هنری و ورزشی هدف گذاری داشته باشیم، اظهار داشت: انتظارات ما در شورای فرهنگی امیدآفرینی در بین کارکنان و خانواده های آنان است.


وی با اشاره به فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری درمورد امیدآفرینی و نشاط آفرینی در جامعه و در بین کارکنان سازمان ها و خانواده ها آنان اظهار داشت: امیدآفرینی و نشاط آفرینی باید یکی از مولفه ها و خروجی های شورای فرهنگی باشد.

غریبی با بیان این که برگزاری برنامه های مناسبتی به تنهایی کفایت نمی کند، گفت: محصول این برنامه ها باید ایجاد امید در بین همکاران و خانواده های آنان باشد.

 

وی همچنین خواستار برنامه ریزی و پیش‌بینی های لازم برای کل سال شد و ابراز داشت: باید از اجرای برنامه های آنی و ناگهانی خودداری شود.


غریبی با تاکید بر جذب مخاطب در برنامه ها و فعالیت های فرهنگی، گفت: جذب مخاطب در کارهای فرهنگی بسیار مهم بوده و باید در تمام برنامه ها به مخاطب توجه ویژه داشته باشیم.

 

وی بر سرمایه گذاری در مساجد تاکید کرد و افزود: باید برای مقابله با تهاجمات فرهنگی و رسانه ای دشمنان برنامه داشته باشیم یکی از مهم‌ترین اقدامات تقویت مساجد و برنامه ریزی جهت حضور و انس جوانان و فرزندان با مساجد است.

 

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران اظهار داشت: متاسفانه فضای رسانه ای که دشمنان ایجاد کرده اند از لحاظ فرهنگی به خانواده ها آسیب وارد کرده است بنابراین برگزاری برنامه های ویژه و هدفمند فرهنگی بر مبنای آموزه های دینی برای خانواده های کارکنان می تواند موجب جذب مخاطب و اثرگذاری لازم شود.

غریبی با بیان این که در سال ۱۴۰۲ حدود چهار هزار نفر را به اردوهای زیارتی و سیاحتی اعزام کردیم، افزود: اعزام این تعداد از همکاران ما و خانواده های آنان به مشهد مقدس، هم موجب تقویت روحیه معنوی، ایجاد شور و شعف در بین آنان شده و هم امیدآفرینی و نشاط را در پی داشته است.

وی با بیان این که بیشترین آمار اعزام همکاران به مشهد مقدس و سایر اماکن زیارتی و سیاحتی را در سال ۱۴۰۲ داشته ایم، ابراز امیدواری کرد این رکورد در سال جاری شکسته شود.

 

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران همچنین بر اجرای مراسمات متعدد در نقاط مختلف کشور تاکید کرد و گفت: نباید اجرای مراسم ها متمرکز به یک منطقه از مناطق عملیاتی باشد زیرا خانواده های همکاران ما در سراسر کشور حضور دارند و شرکت پایانه های نفتی ایران نیز در پنج نقطه کشور منطقه عملیاتی دارد.

 

وی ادامه داد: اجرای برنامه های مختلف در شهرهایی که خانواده های همکاران ما در آن ها مستقر هستند نشان می دهد که شرکت پایانه های نفتی ایران به همسران و پدران آنان احترام گذاشته و این خانواده‌ها در سراسر کشور دیده می‌شوند.

 

غریبی با بیان این که نگاه شرکت پایانه های نفتی ایران باید فرامنطقه ای باشد، افزود: ما در پنج استان کشور منطقه عملیاتی داریم بنابراین باید در این استان‌ها توزیع منابع را به صورت عادلانه انجام داده و منابع فرهنگی را با توجه به حضور خانواده‌ها در همه این مناطق توزیع کنیم ضمن این که جزیره خارگ نیز با توجه به اهمیت و حضور خانواده های ساکن در حد خودش باید دیده شود.

 

غریبی در پایان تصریح کرد: در روند برنامه ریزی شورای فرهنگی و ورزشی باید شاهد اقدامات ماندگار و اثربخش باشیم.

 

(سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۵:۳۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید