یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۵:۵۸
IOTC
دوشنبه / ۱۱ دی ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۸
سرویس : عسلویه
کد خبر : ۵۸۰۹
گزارشگر : ۲۹
سرویس عسلویه

قدردانی خجسته مهر از اقدامات پایانه های نفتی ایران در پشتیبانی از تولید نفت و گاز کشور

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از مدیرعامل و کارکنان شرکت پایانه های نفتی به جهت پشتیبانی از تولید نفت و گاز کشور قدردانی کرد.

قدردانی خجسته مهر از اقدامات پایانه های نفتی ایران در پشتیبانی از تولید نفت و گاز کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، محسن خجسته مهر در جلسه وضعیت سوخت زمستانی که روز گذشته در منطقه‌ ویژه پارس برگزار شد، عسلویه را قطب تولید ثروت و گاز کشور دانست و گفت: این منطقه جایگاهی ویژه در طرح‌ها و برنامه‌های کشور دارد. وی با اشاره به اهمیت راهبردهای مبتنی بر پدافند غیرعامل در صنعت نفت کشور، گفت:  برخی معتقدند پدافند غیرعامل تنها نیازمند برخی تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است در حالی که پیاده‌سازی این راهبرد بیش از هر چیزی مبتنی بر تدبیر و برنامه‌ریزی دقیق است. معاون وزیر نفت پدافند غیرعامل را پیشانی فعالیت‌های صنعت نفت دانست و ابراز داشت: رعایت الزامات تاب‌آوری در صنعت نفت از وجوه اصلی اقتصاد مقاومتی و رمز موفقیت در برابر فشارهای خارجی است. خجسته مهر با تاکید بر اینکه باید نگاه ویژه به نیروی انسانی به ویژه در مناطق عملیاتی داشته باشیم، افزود: تکریم کارکنان و ایجاد انگیزه در آن‌ها از موارد مورد تاکید و مهم است که باید به آن توجه شود.
مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران در حاشیه حضور معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در منطقه پارس، نیز  پدافند غیرعامل را نگاهی جدید به تهدیدات حیات بشری و روشی صلح آمیز، اثربخش، پایدار و کم‌هزینه برای مقابله یا پیشگیری در برابر انواع تهدیدات عنوان کرد. عباس غریبی گفت: پدافند غیرعامل بستری مهم در حفاظت از زیرساخت‌ها، دارایی‌ها، اماکن و مراکز حیاتی و حساس کشور برای دستیابی به امنیت، اقتدار، پایداری ملی و زمینه‌ساز توسعه همه‌جانبه محسوب می‌شود. وی همچنین آن را نیازی ضروری و مستمر  دانست که موجب افزایش پایداری، کاهش آسیب‌پذیری، استمرار خدمت‌رسانی و ایجاد بازدارندگی در بخش‌های مختلف عمومی و صنعتی خواهد شد. غریبی ادامه داد: در راستای تاب آوری و پایداری فرایند صادرات میعانات گازی در پایانه میعانات گازی پارس جنوبی، مستندات و شرح کار پروژه اصلاح آرایش هوزهای زیرآبی و کابل‌های آنبلیکال گوی شناور و شرح نیاز تجهیزات و ملزومات عملیاتی و فنی مانند برقی کردن شیرهای مینی فولد میترینگ و توپکرانی خطوط تهیه شده و در دست اقدام است. وی همچنین از پیگیری و ارتقای ایستگاه آتش نشانی از نوع D به C با توجه به توسعه‌های اخیر پایانه خبر داد. غریبی تهیه شرح نیاز خرید دو دستگاه  اطفا حریق، پیگیری افزایش و تامین اعتبار پروژه اطفا حریق چند راهه و میترینگ سایت یک، تامین تجهیزات آتش نشانی برای سایت بارگیری زمینی، تامین تجهیزات مقابله با آلودگی در دریا، برقراری خط تلفن هات لاین با شرکت‌های معین منطقه و برقراری رزمایش و مانورهای مشترک در طول سال را از دیگر اقدامات شرکت پایانه های نفتی ایران در حوزه پدافند غیرعامل عنوان کرد.

(دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲) ۱۴:۳۸
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید