شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۷:۳۱
IOTC
پنج شنبه / ۲۰ مهر ۱۴۰۲ / ۱۸:۳۱
سرویس : عمومی
کد خبر : ۵۶۸۸
گزارشگر : ۲۹
سرویس عمومی

مدیر عامل شرکت پایانه های نفتی ایران با امام جمعه و استاندار بوشهر دیدار و گفتگو کرد

عباس غریبی مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران طی نشست های جداگانه با نماینده ولی فقیه و امام جمعه و استاندار بوشهر دیدار و گفت و گو کرد.

مدیر عامل شرکت پایانه های نفتی ایران با امام جمعه و استاندار بوشهر دیدار و گفتگو کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، مدیر عامل شرکت پایانه های نفتی ایران در این دیدارها بر تعامل دوجانبه صنعت نفت و جامعه پیرامونی برای حل مسائل و توسعه استان تاکید کرد.
عباس غریبی گفت: تعامل دوسویه صنعت نفت و جامعه پیرامونی از جمله برنامه و تاکیدات مقام عالی وزارت نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران می باشد و این مهم نیز در شرکت پایانه های نفتی ایران در دستور کار می باشد و تاکنون نیز فعالیت های خوبی در این زمینه انجام شده است.

غریبی به ارائه گزارشی از مسئولیت های اجتماعی انجام شده پرداخت و گفت: یکی از مشکلات همیشگی مردم جزیره خارگ تردد دریایی بود، که خوشبختانه با اقداماتی که انجام شد دو شناور در مسیر های گناوه و بوشهر در خدمت مردم خارگ قرار گرفت و همچنین پیگیر هستیم تا شناور آمبولانس دریایی نیز خریداری و در خارگ مستقر گردد که تا حدودی مشکلات مردم مرتفع شود، اما این با ایده آل ما فاصله دارد، ما مکلف به ارائه خدماتی هستیم که همه مردم از موهبت های نفت بهره مند گردند. عباس غریبی تصریح نمود: با حمایت محسن خجسته مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، در چند روز آینده شرکت پایانه های نفتی ایران، در شهر بوشهر میزبان رویداد مهم ورزشی خواهد بود، برگزاری المپیاد ورزشی کارکنان شرکت ملی نفت ایران که برای اولین بار در بندر بوشهر بمدت ۱۰ روز با حضور ۸۰۰ نفر از مدیران و کارکنان شرکت ملی نفت ایران می باشد. برگزاری این رویداد ورزشی بزرگ در بوشهر گامی مثبت در پیشبرد اهداف ورزش در سطح استان و کشور خواهد بود. وی تاکید کرد: توسعه و پیشرفت متوازن نیازمند توجه به مسائل و مشکلات جوامع پیرامونی تاسیسات است و قطعا با رویکرد مثبت مسئولان ارشد صنعت نفت این هدف در این استان امکان پذیر است. مدیر عامل شرکت پایانه های نفتی ایران در ادامه به ارائه گزارشی از روندعملیات تعمیر خط لوله انتقال نفت در سواحل گناوه و همچنین نوسازی ناوگان دریایی و زیر ساخت های حیاتی شامل مخازن، خطوط لوله و اسکله های صادراتی در شرکت پایانه های نفتی ایران پرداخت.
آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اظهار داشت: در شرایط کنونی، جهان در آستانه تحول بزرگی است در این تحول، تولید و مدیریت حوزه انرژی یکی از مهمترین رکن‌های پیشرفت می باشد و هر کشوری که دارای منابع سرشار و دارای توانمندی در سطح بین المللی باشد قطعاً در طراحی و مهندسی نظم نوین جهان تأثیر فراوانی خواهد داشت. وی افزود: همه کشورهای جهان قائل به این معنا هستند که اگر ایران را دچار مشکلاتی کنند به کل جهان لطمه وارد می‌شود چون ایران بخش مهمی از انرژی جهان را تأمین می‌کند. در نظم نوین جهان قدرت برای تاثیرگذاری بر جهان تعریف می‌شود و در این خصوص مدیریت انرژی، دریا، جمعیت، فرهنگ و توانمندی در تولیدات دانش بنیان و فناوری‌های نوین بسیار مؤثر و مهم است به همین خاطر اکنون یک جنگ وسیعی برای به دست آوردن و کنترل این امور در جهان است.
آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به نقش شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: تمامی مراحل تولید نفت و سرانجام آن، عرضه در پایانه‌ها ختم می‌شود.

ایشان تاکید کردند: تا می‌توانید از هدررفت این نعمت بکاهید، به همین جهت باید به دنبال اسکله‌های استاندارد با سیستم پایش الکترونیک بود و همچنین سیستم پایش و رصد و کنترل صادرات کاملاً هوشمند باشند، در این رابطه از ظرفیت هوش مصنوعی باید استفاده کرد.
وی ابراز داشت: همیشه کارهای سخت نیازمند آرامش روحی و رفع دغدغه بوده و در همین خصوص مسائل فرهنگی و ورزش بسیار مهم است. ورزش از مقولات استراتژیک و راهبردی است و این مساله در صنعت نفت دارای اهمیت است. درخواست داریم مجلس و وزارت نفت در رابطه با ورزش قهرمانی و همگانی در جامعه توجه ویژه کنند. تا ورزش در استان‌هایی که وزارت نفت پالایشگاه‌هایی دارد رونق بگیرد. در سال‌های گذشته ورزش در مناطق نفت خیز رشد خوبی داشت اما الان در استان بوشهر و خوزستان مشکلاتی وجود دارد، هرچند راهکارهایی هست تا این مسائل و مشکلات برطرف شود. شرایط تیم‌های فوتبالی همچون پارس جنوبی جم و شاهین در بوشهر و نیز نفت مسجد سلیمان و نفت آبادان خوب نیست، لازم است وزارت نفت از این تیم‌های ورزشی و ورزش در استان ها حمایت های ویژه ای داشته باشد.
استاندار بوشهر نیز گفت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بالایی در بخش نفت و گاز و پتروشیمی است که صادرات بیش از 93 درصد نفت خام کشور و میعانات گازی توسط شرکت پایانه های نفتی ایران از جمله این ظرفیت‌ها است. احمد محمدی زاده افزود: وجود ظرفیت‌های غنی نفت و گاز و پتروشیمی در استان بوشهر باعث شده است تا این استان به عنوان قطب اقتصادی و انرژی کشور شناخته شود. استاندار بوشهر ادامه داد: از برگزاری مسابقات و المپیاد های بزرگ استقبال می کنیم و در این خصوص همه ادارات و سازمان های اجرایی آماده همکاری هستند، انتظار داریم وزارت نفت در کنار برگزاری این المپیاد ورزشی، به میزبان در اختصاص بودجه به تامین زیرساخت های ورزشی استان نیز کمک کند. احمد محمدی زاده تصریح نمود: با توجه به اینکه شرکت پایانه های نفتی ایران به عنوان بزرگترین شرکت نفتی و ارشدیت نفت در جزیره خارگ را دارد نسبت به ایجاد امکانات لجستیکی و پشتیبانی در بندرگناوه گام بردارد که این اقدام علاوه بر ایجاد پس کرانه و پشتیبانی از شرکت، در جهت اشتغال و کاهش بیکاری مردم منطقه مفید است و آثار اجتماعی بسیار زیادی به همراه خواهد داشت. استاندار بوشهر ادامه داد: با توجه به اینکه استان بوشهر و شرکت‌های فعال در حوزه‌های دریایی و ساخت شناور در استان ظرفیت بسیار بالایی دارند، باید از این ظرفیت ها به‌خوبی استفاده شود و نگاه ما بی‌شک حمایت از تولید و توان داخل می باشد و از شرکت پایانه های نفتی می خواهیم، از این توانمندی در جهت رفع نیازهای شناوری خود استفاده کند. محمدی زاده به ارتباط بین دانشگاه و آموزش و پرورش و صنعت نیز اشاره کرد و افزود:
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت های قابل توجه‌ای در همه بخش های کشور و علی الخصوص در صنعت نفت علیرغم شرایط تحریمی، ایجاد شده که نیاز است این پیشرفت ها به جوانان و دانش آموزان و دانشجویان در قالب بازدیدهای دوره ای معرفی و بازگو شوند.

استاندار بوشهر از مدیریت و اقدام به موقع شرکت پایانه های نفتی ایران در تعمیر خط لوله ساحل گناوه قدردانی کرد و تاکید نمودند: امید است با اقدامات پیشگیرانه و مناسب دیگر شاهد اینگونه اتفاقات نباشیم بنابراین این انتظار داریم مدیریت شرکت برنامه ریزی های لازم در این خصوص داشته باشند.

امام جمعه + استاندار+ غریبی  12

امام جمعه + استاندار+ غریبی  11
امام جمعه + استاندار+ غریبی  10
امام جمعه + استاندار+ غریبی  9
امام جمعه + استاندار+ غریبی  8
امام جمعه + استاندار+ غریبی  6
امام جمعه + استاندار+ غریبی  4

امام جمعه + استاندار+ غریبی
امام جمعه + استاندار+ غریبی  22
امام جمعه + استاندار+ غریبی  21
امام جمعه + استاندار+ غریبی  20
امام جمعه + استاندار+ غریبی  18
امام جمعه + استاندار+ غریبی  16
امام جمعه + استاندار+ غریبی  15
امام جمعه + استاندار+ غریبی  14

(پنج شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲) ۱۸:۳۱
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید