پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۸:۱۸
IOTC

تاکید معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران بر مدرن‌سازی شرکت پایانه‌های نفتی ایران

تاکید معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران بر مدرن‌سازی شرکت پایانه‌های نفتی ایران

محسن خجسته مهر معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در نشست هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران بر مدرن‌سازی شرکت پایانه‌های نفتی ایران تاکید کرد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت پایانه‌های نفتی ایران، محسن خجسته‌مهر در حضور اعضاء هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران از مدیر عامل و کلیه پرسنل خدوم این شرکت به جهت انجام تعمیرات موفقیت‌آمیز خط لوله زیر‌دریایی طرح محرم و مهار کامل نشتی نفت خام در زمان معقول با کمترین عوارض زیست‌محیطی، حقوقی و بین‌المللی قدردانی نمود.

در این جلسه عباس غریبی مدیر عامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گزارش کاملی از نحوه انجام عملیات پیچیده و حساس مهار نشت نفت و برنامه‌های آتی این شرکت در جهت نگهداری و تعمیرات خطوط لوله زیر دریایی ارائه داد.

در ادامه مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران ضمن بیان اهمیت خطوط لوله صادراتی نفت خام کشور، خصوصا" در پهنه خلیج فارس با محوریت شرکت پایانه‌های نفتی ایران به لزوم بازرسی هوشمند و متعاقبا" تعمیرات خطوط لوله تاکید نمود. توسعه و مدرن‌سازی این شرکت خصوصا" در حوضه تاسیسات صنعتی و مخازن ذخیره نفت و همچنین سیستم‌های اندازه‌گیری نفت خام بخش دیگری از تاکیدات معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران بود.

خجسته مهر افزود: کارائی، توانمندی و قابلیت‌های شرکت‌های نفتی در شرایط حساس، بحرانی و بروز حادثه متبلور می‌شوند که خوشبختانه شرکت پایانه‌های نفتی ایران با مدیریت مناسب در این بحران پیش آمده، توانمندی‌های ارزشمند خود را به خوبی نمایش داد. ایشان ضمن اشاره به ماموریت خطیر شرکت پایانه‌های نفتی ایران در تکمیل زنجیره ارزش وزارت نفت، حمایت هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران جهت تجهیز و نوسازی این شرکت به تجهیزات نوین مقابله با آلودگی‌های احتمالی دریایی و همچنین بهره گیری از شناورهای مختلف، را اعلام نمود. شایسته یادآوری است عملیات مهار نشتی یکی از خطوط لوله زیر‌دریایی نفت خام کشور که از تاریخ 4 شهریورماه سال جاری در فاصله دو مایلی بندر گناوه رخ داد با مدیریت میدانی شرکت پایانه‌های نفتی ایران و همکاری و مساعدت شرکت نفت فلات قاره ایران، شرکت نفت مناطق نفت‌خیز جنوب، سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، سازمان بنادر و دریا‌نوردی، سازمان حفاظت محیط‌زیست و صبوری و همراهی مردم شریف بندر گناوه در طول حدود 33 روز عملیات پیچیده فنی و طاقت‌فرسای 24 ساعته توسط متخصصان متعهد ایرانی و با تجهیزات و قطعات تمام ایرانی با موفقیت در تاریخ هفتم مهرماه جاری خاتمه یافت.

خجسته مهر +غریبی

تعمیرات خط لوله 4 تعمیرات خط لوله 3 تعمیرات خط لوله 2 تعمیرات خط لوله 1

(یکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲) ۱۷:۵۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید