پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۷:۵۵
IOTC

مسابقه «تفسیر سوره مزمل» در پایانه نفتی خارگ برگزار شد

مسابقه «تفسیر سوره مزمل» در پایانه نفتی خارگ برگزار شد

به همت امورفرهنگی هنری خدمات اجتماعی و ستاد اقامه نماز پایانه های نفتی ایران کارگاه تفسیر قرآن به همراه مسابقه با محوریت تفسیر سوره مبارکه مزمل برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، به مناسبت ولادت با سعادت حضرت محمد(ص) و امام جعفرصادق(ع) و هفته وحدت کارگاه تفسیر قرآن به همراه مسابقه با محوریت تفسیر سوره مبارکه مزمل در جزیره خارگ برگزار و به 23 نفر از برگزیدگان این برنامه هدایایی به رسم یادبود اهدا شد. 

از نکات برجسته این برنامه استقبال شرکت کنندگان از بخش های کارگاهی تفسیر قرآن بود که درخواست استمرار چنین برنامه هایی را داشتند.

سوره مزمل هفتاد و سومین سوره قرآن است و در جزء بیست و نهم آن قرار دارد.

این سوره درباره دعوت پیامبر (ص) به احیا (عبادت شبانه) و تلاوت قرآن و آمادگی برای پذیرش برنامه رسالت، دعوت پیامبر (ص) به شکیبایی، مقاومت و مدارا با مخالفان، بحث از معاد سخن می‌گوید.

پیامبر (ص) درباره فضیلت تلاوت سوره مزمل می‌فرماید: هر کس این سوره را دائما بخواند، خداوند سختی‌های دنیا و آخرت را از او برمی‌دارد.

امام صادق (ع) نیز در این باره فرمودند: اگر کسی این سوره را در نماز عشاء یا در آخر شب قرائت کند خداوند به او زندگی پاک می‌دهد و او را پاکیزه می‌میراند.

سوزه مزمل 3
سوزه مزمل 2
سوزه مزمل 1

(یکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲) ۱۰:۲۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید