پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۱۹
IOTC

ارزیابی ریسک تاسیسات و زیرساخت های حیاتی و استراتژیک شرکت پایانه های نفتی ایران

ارزیابی ریسک تاسیسات و زیرساخت های حیاتی و استراتژیک شرکت پایانه های نفتی ایران

با حضور مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران، جلسه کمیته ارزیابی ریسک تاسیسات حیاتی شرکت در پایانه نفتی خارگ برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، عباس غریبی گفت: شرکت پایانه‌های نفتی ایران با توجه به داشتن مأموریت ذخیره‌سازی، اندازه‌گیری و صادرات نفت خام و میعانات گازی کشور، همواره حفظ پایداری تولید و ارتقای توانمندی‌ها و آماده‌سازی شرایط عملیاتی را باید در دستور کار داشته باشد.

غریبی ادامه داد: با توسعه روز افزون دانش و ظهور فنآوری های جدید در عرصه صنعت و تولید بالاخص صنایع نفت و ایجاد سیستم های بسیار پیچیده لزوم اجرای اصول مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست جهت جلوگیری از وقوع حوادث اهمیت ویژه ای پیدا کرده است. به همین دلیل ارزیابی ریسک تاسیسات و زیرساخت ها برای دستیابی به مدیریت ایمنی, بهداشت و محیط زیست امری ضروری و اجتناب ناپذیر محسوب می شود. 

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران ضمن اشاره بر اهمیت شناسایی و ارزیابی خطرات فرآیندهای عملیاتی، بر صدور و اجرای اقدامات کنترلی ریسک های بارز با تعریف اهداف و برنامه ها تاکید نمودند.

عباس غریبی ادامه داد: شرکت پایانه ‎های نفتی ایران با داشتن زیرساخت‎های استراتژیک و حیاتی شامل اسکله ها، پهلوگاه‎ها، بازوهای بارگیری، خطوط لوله جریانی، مخازن ذخیره ‎سازی، سامانه‎ های اندازه ‎گیری، گوی های شناور و یدک کش عملیاتی، توجه به مقوله ارزیابی ریسک اهمیت ویژه ای پیدا می کند.

غریبی تصریح نمود:در راستای توجه به مسائل ایمنی و HSE در حوزه شناسایی، ارزیابی و اقدامات کنترلی در ارتباط با ریسک و شرایط مخاطره آمیزه شغلی که هم سلامت کارکنان و هم سلامت تاسیسات را مورد تاثیر قرار می دهد باید اقداماتی انجام دهیم و اهدافی برنامه ریزی شود که منجر به حذف یا کنترل ریسک در تاسیسات شود، که سلامت کارکنان و تاسیسات حفظ و به شرایط ایمن برسیم.

 در ادامه ریس پایانه نفتی خارگ اظهارداشت: ارزیابی ریسک یا شناسایی خطرات، روشی سازمان یافته، نظامند برای رتبه بندی و اولویت ریسک برای تصمیم گیری در راستای کاهش آن به میزان قابل قبول می باشد.

سید ابراهیم حسینی با اشاره به اهمیت و جایگاه راهبردی پایانه نفتی خارک اظهار کرد: با تأسیسات حیاتی و زیرساخت‌هایی که در این پایانه وجود دارد، نگاه به مقوله اچ‌اس‌ئی و ارزیابی ریسک در تاسیسات اهمیت ویژه‌ای دارد.

در ادامه سایر روسای ستادی و عملیاتی به بیان دیدگاه های خویش پرداخته و توسط HSE پایانه نفتی خارگ، گزارش جامعی از مجموعه اقدامات انجام شده در مدیریت ریسک تاسیسات و زیرساخت های پایانه نفتی خارگ ارایه گردید.

ارزیابی ریسک 7
ارزیابی ریسک 1

ارزیابی ریسک 20
ارزیابی ریسک 17
ارزیابی ریسک 16
ارزیابی ریسک 10
ارزیابی ریسک 9
ارزیابی ریسک 8
ارزیابی ریسک 6
ارزیابی ریسک 5
ارزیابی ریسک 4
ارزیابی ریسک 3
ارزیابی ریسک 2
ارزیابی ریسک 19
ارزیابی ریسک 18
ارزیابی ریسک 15
ارزیابی ریسک 14
ارزیابی ریسک 13
ارزیابی ریسک 12
ارزیابی ریسک 11

(جمعه ۹ تیر ۱۴۰۲) ۱۹:۳۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید