چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۳۲
IOTC

تعمیرات اساسی سیستم حفاظت کاتدی اسکله های صادراتی پایانه نفتی خارگ

تعمیرات اساسی سیستم حفاظت کاتدی اسکله های صادراتی پایانه نفتی خارگ

مدیریت ارشد شرکت پایانه های نفتی ایران با تاکید بر اهمیت تعمیرات و نوسازی تاسیسات از تقویت و نوسازی سیستم حفاظت کاتدی اسکله های پایانه نفتی خارگ خبر داد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران: عباس غریبی گفت: اصول هر صنعتی حفظ تأسیسات با انجام تعمیرات به‌موقع است که با توجه به مأموریت شرکت پایانه‌های نفتی ایران در زنجیره ارزش شرکت ملی نفت ایران، روزآمد کردن تجهیزات و آماده‌سازی شرایط عملیاتی باید همواره در دستور کار باشد.
غریبی ادامه داد: با توجه به اهمیت اسکله های نفتی به عنوان شاهرگ صادرات نفت، گاز و میعانات گازی، صیانت و نگهداری از آن ضروری و حیاتی است؛ به همین منظور حفاظت کاتدی اسکله های پایانه نفتی خارگ در دستور کار مدیریت امور فنی شرکت قرار گرفت. 
مدیریت ارشد شرکت پایانه های نفتی ایران تصریح نمود: پس از انجام بازرسی و تشخیص اشکالات اساسی و لزوم انجام تعمیرات اساسی هر دو اسکله پایانه نفتی خارگ، شرح کار و برآورد هزینه انجام کار توسط متخصصین شرکت تهیه گردید و با حمایت همه جانبه مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ،تامین اعتبار پروژه از محل اعتبارات سرمایه ای انجام گردید که بلافاصله تشریفات مناقصه برای اصلاح و تعمیرات اساسی اسکله های شرقی و غربی پایانه نفتی خارگ آغاز شده است.
غریبی افزود: با توجه به وضعیت نامناسب حفاظت کاتدی در اسکله غربی و به منظور جلوگیری از آسیب و خوردگی تاسیسات تا شروع تعمیرات اساسی، پروژه رفع اشکال اضطراری سیستم حفاظت کاتدی آن اسکله به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.
وی ادامه داد: برهمین اساس و با قید فوریت، تشریفات قانونی انتخاب پیمانکار پروژه تعمیرات اضطراری سیستم حفاظت کاتدی اسکله غربی انجام و عملیات اجرایی آغاز گردید.
 
غریبی تاکید کرد: اجرای این پروژه شامل جداسازی، آماده سازی و نصب آند برای رفع اشکال موقت سیستم حفاظت کاتدی اسکله می باشد که شامل فعالیت های ساخت و نصب قطعات فلزی، اتصال بخش های مختلف مطابق نقشه و درخواست کارفرما، اجرای تست، حمل و نصب مجموعه آند در محل مشخص و بلاست و رنگ آمیزی برروی نقاط مختلف اسکله می باشد. انجام این پروژه عمر تاسیسات و زیرساخت های اسکله در مقابل خوردگی افزایش پیدا کرده و به تبع آن هزینه های تعمیرات و نگهداری به مقدار قابل توجهی کاهش می یابد.
(سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲) ۱۸:۱۶
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید