شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۲:۳۵
IOTC

افزایش توان عملیاتی پایانه‌های نفتی ایران با تعمیرات اساسی تاسیسات و زیرساخت های حیاتی

افزایش توان عملیاتی پایانه‌های نفتی ایران با تعمیرات اساسی تاسیسات و زیرساخت های حیاتی

سرپرست شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: تعمیرات اساسی زیرساخت های حیاتی شرکت پایانه های نفتی ایران در راستای تقویت توان عملیاتی در دستور کار مستمر خواهد بود

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، عباس غریبی در بازدید از اسکله شرقی پایانه نفتی خارگ از آغاز عملیات اجرایی تعمیرات اساسی محورهای ۱۹ الی ۴۵ اسکله شرقی پایانه خارگ و واگذاری آن به پیمانکار با اعتبار حدود 1500 میلیارد ریال خبر داد و گفت: توان صادراتی نفت خام و فرآورده‌های نفتی با تعمیرات اساسی و نوسازی اسکله‌ها افزایش می‌یابد.
وی افزود: اصول هر صنعتی حفظ تأسیسات با انجام تعمیرات به‌ موقع است که با توجه به ماموریت شرکت پایانه‌های نفتی ایران در زنجیره ارزش شرکت ملی نفت ایران، همواره روزآمد کردن تجهیزات و آماده‌سازی شرایط عملیاتی باید در دستور کار باشد.

 

مدیر مهندسی و ساختمان در ادامه گفت: این پروژه شامل تامین و ساخت مقاطع فولادی جهت بازسازی المان های اصلی اسکله شامل تیرهای اصلی، تیرهای طولی، بادبندها، تودلی های فرسوده برشکاری و تعویض می گردند. این پروژه جهت تعمیر مسیرهای دسترسی در بخش ساحل و دریا و نصب غلاف های شش گوش بر روی پایل ها به وزن تقریبی ۶۰ تن می باشد تا ضامن سلامت پایه ها در این ناحیه گردد.
فرزاد جهانگیری افزود: مقادیر رنگ و بلاست در این نواحی معادل ۱۹۴۰۰ مترمربع و در سه بخش جزر و مد، ناحیه بالای خط پاشش  above taidal و بالای سطح تردد رنگ آمیزی می گردند، تمامی لوله های آب آتش نشانی و فوم و آب شیرین به طول تقریبی ۲۹۰ متر لوله با قطر ده اینچ و سیصد متر با سایز ۶ اینچ و ۱۴۰ متر با سایز ۲ اینچ  و همچنین  تمامی سینی کابل ها و بولاردهای بندگیر تعویض خواهند شد.

 

رییس پایانه نفتی خارگ نیز اظهار داشت: جزیره خارگ به لحاظ دارا بودن ذخایر راهبردی و انجام عملیات دریافت، ذخیره‌سازی و صادرات نفت کشور، همچنین وجود تاسیسات حیاتی صنعت نفت جایگاه بالایی دارد.

سیدمحمدجواد موسوی در ادامه گزارشی از وضع پروژه‌های پایانه نفتی خارگ از جمله پروژه حفاظت کاتدی اسکله‌ها، وضع پیمانکاران شاغل در اسکله‌ها، تعمیرات پیشگیرانه تأسیسات و... اشاره و تأکید کرد: با وجود اینکه کشور و صنعت نفت دچار تحریم بین‌المللی است، کارکنان شرکت به‌صورت جهادی برای انجام مأموریت‌ها تلاش می‌کنند و از جان مایه می‌گذارند.

شایان ذکر است در ادامه در نشستی تخصصی، در راستای کمک به چابک‌سازی، بهسازی، نوسازی، عملیاتی کردن فرآیندها و شتاب گرفتن در اجرای پروژه ها مهمترین برنامه ها، چالش ها، نقاط قوت و ضعف و فرصت ها و تهدیدات حوزه مهندسی و ساختمان شرکت بررسی شدند.

نشست + مهندسی و ساختمان 5
نشست + مهندسی و ساختمان 4
نشست + مهندسی و ساختمان 3
نشست + مهندسی و ساختمان 2
نشست + مهندسی و ساختمان 1

نشست + مهندسی و ساختمان 6

نشست + مهندسی و ساختمان 9
نشست + مهندسی و ساختمان 8
نشست + مهندسی و ساختمان 7

(پنج شنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱) ۰۷:۳۸
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید