شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۲:۰۹
IOTC

افزایش توان عملیاتی پایانه های نفتی ایران با تعمیرات اساسی و نوسازی اسکله‌ها و تاسیسات حیاتی

افزایش توان عملیاتی پایانه های نفتی ایران با تعمیرات اساسی و نوسازی اسکله‌ها و تاسیسات حیاتی

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران از تعمیرات پیشگیرانه، موردی و کلی تجهیزات، ماشین‌آلات و تاسیسات ناحیه خارگ با اعتبار حدود 600 میلیارد ریال خبر داد و گفت: توان عملیاتی شرکت در صادرات نفت خام و فرآورده‌های نفتی با تعمیرات اساسی و نوسازی اسکله‌ها و تاسیسات افزایش می‌یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، عباس اسدروز گفت: شرکت پایانه‌های نفتی ایران با توجه به مسئولیت خود در زمینه ذخیره سازی، اندازه‌گیری و صادرات نفت خام و با توجه به نقش مهم در زنجیره ارزش شرکت ملی نفت ایران، همواره حفظ پایداری تولید و ارتقای توانمندی‌های خود در زمینه روزآمد کردن تجهیزات و آماده‌سازی شرایط عملیاتی برای افزایش تولید و صادرات نفت خام را همسو با سیاست‌های صنعت نفت در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه اصول هر صنعتی حفظ تأسیسات با انجام تعمیرات به‌ موقع است، تصریح کرد: با توجه به جامعیت موضوع و مشارکت مسائل مالی، بازرسی فنی، تدارکات کالا، منابع انسانی و... موضوع با عنوان مدیریت دارایی‌های فیزیکی مطرح شده است که عملیات تعمیرات و نوسازی اسکله‌های صادراتی و تاسیسات حیاتی شرکت را می‌توان به‌عنوان یک از دارایی‌های راهبردی در این حوزه برشمرد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران تصریح کرد: در این زمینه پروژه تعمیرات پیشگیرانه، موردی و کلی تجهیزات، ماشین‌آلات و تاسیسات ناحیه خارگ با اعتبار حدود 600 میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفت که عملیات اجرایی آن از سوی پیمانکار شروع شده است.

اسدروز ادامه داد: این پروژه شامل تعمیرات پیشگیرانه، موردی و کلی تجهیزات، ماشین‌آلات و تاسیسات واقع در جزیره خارگ در سه بخش مکانیک، برق و ابزار دقیق می باشد.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران تاکید کرد: هدف کاهش احتمال رخداد خرابی یا از کار افتادگی می باشد، تعمیرات پیشگیرانه عمدتا در هنگامی که تجهیزات هنوز در حال کار کردن هستند انجام می شود نه پس از خرابی آن ها در نتیجه هدف آن جلوگیری از خرابی های ناگهانی است، به عبارت دیگر تعمیر و نگهداری پیشگیرانه یعنی رفع مشکلات کوچک قبل از اینکه بزرگ شوند یا به حداقل رساندن خرابی ها با شناسایی و رفع آن ها قبل از آن که منجر به خرابی طولانی شوند که در نهایت باعث افزایش آماده به کاری تجهیزات می شود.


تعمیرات 8
تعمیرات 7
تعمیرات 6
تعمیرات 5
تعمیرات 4
تعمیرات 3
تعمیرات 2
تعمیرات 1

(چهارشنبه ۷ دی ۱۴۰۱) ۱۰:۰۹
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید