جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۱:۳۲
IOTC
سه شنبه / ۸ آذر ۱۴۰۱ / ۱۵:۵۵
سرویس : عمومی
کد خبر : ۵۲۵۳
گزارشگر : ۲۹
سرویس عمومی
با هدف افزایش قابلیت اطمینان و تاب آوری تولید برق:

خرید،نصب و راه اندازی دیزل ژنراتورهای برق در نیروگاه پایانه نفتی خارگ انجام شد

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: در راستای پدافند غیرعامل و باهدف افزایش قابلیت اطمینان و تاب آوری و تامین مستمر و پایدار برق مورد نیاز ناحیه صنعتی،خرید،نصب و راه اندازی دو دستگاه دیزل ژنراتور با ظرفیت ۲۲۵۰KVAو با اعتباری بالغ بر ۲۸۰ میلیارد ریال در پایانه نفتی خارگ انجام گردید

خرید،نصب و راه اندازی دیزل ژنراتورهای برق در نیروگاه پایانه نفتی خارگ انجام شد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، عباس اسدروز گفت: تامین برق ناحیه صنعتی و مسکونی پایانه نفتی خارگ توسط توربو ژنراتورهای مستقر در نیروگاه بزرگ این پایانه صورت می پذیرد. 
مدیر عامل شرکت پایانه های نفتی ایران افزود: به منظور تامین برق مستمر و پایدار در شرایط اضطراری در ناحیه صنعتی پایانه نفتی خارگ، دو دستگاه دیزل ژنراتور با توان نامی ۲۲۵۰ کیلوولت آمپر و با اعتباری بالغ بر ۲۸۰ میلیارد ریال در نیروگاه برق این پایانه نصب و راه اندازی گردید.
فرمانده ارشد پدافند غیرعامل و مدیریت بحران جزیره خارگ ادامه داد: با توجه به اینکه تولید برق پایدار در پایانه نفتی خارگ از اهمیت بسیار بالایی بویژه در ناحیه صنعتی مخازن ذخیره سازی و  اسکله های صادراتی برخوردار می باشد، به همین منظور پروژه ای در شرکت پایانه های نفتی ایران به منظور خرید و‌ نصب دو‌دستگاه دیزل ژنراتور اضطراری به ظرفیت اسمی ۲۲۵۰ کیلوولت آمپر تعریف و عملیاتی گردید.
اسدروز تصریح نمود: پس از طی فرایند خرید این دو دستگاه دیزل ژنراتور، نصب آنها و متعلقات مربوطه شامل ترانس های تبدیل، تابلوهای برق، تابلو‌های کنترل و کابل کشی انجام گردید و سپس تست های مختلف و مانورهای گوناگون بهره برداری و تنظیمات مورد نیاز  نیز در دستور کار قرار گرفت.
مدیر عامل شرکت پایانه های نفتی ایران ادامه داد: پس از انجام مقدمات راه‌اندازی و‌حصول اطمینان از صحت عملکرد تجهیزات نصب شده، راه اندازی نهایی و تست ۷۲ ساعته با موفقیت انجام و تحویل بهره بردار گردید.
اسدروز تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین قابلیت های این دیزل ژنراتورها مدت زمان بسیار کوتاه راه اندازی آنها می باشد که در کمتر از ۱۰ ثانیه استارت و در مدار عملیاتی قرار می گیرند که کمترین قطعی برق و بالاترین قابلیت اطمینان را در شرایط اضطرار شبکه تولید برق بویژه در ناحیه صنعتی این پایانه رقم خواهد زد.

 

ژنراتور برق 5
ژنراتور برق 4
ژنراتور برق 3
ژنراتور برق 2
(سه شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱) ۱۵:۵۵
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید