جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۰۹:۳۳
IOTC
دوشنبه / ۷ آذر ۱۴۰۱ / ۲۲:۳۰
سرویس : خارک
کد خبر : ۵۲۵۲
گزارشگر : ۲۹
سرویس خارک

چالش ها و مسائل پایانه های نفتی ایران در حوزه ایمنی و راهکارهای ارتقاء ایمنی بررسی شد

در نشستی با حضور مدیر کلHSE و پدافند غیرعامل وزارت نفت و معاونان اداره کل، مدیرعامل، مدیران و روسای شرکت پایانه های نفتی ایران چالش ها و مسائل پایانه های نفتی ایران در حوزه ایمنی و راهکارهای ارتقاء ایمنی بررسی شد

چالش ها و مسائل پایانه های نفتی ایران در حوزه ایمنی و راهکارهای ارتقاء ایمنی بررسی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران،دوشنبه ( 7 آذر) مدیر عامل شرکت پایانه های نفتی ایران، ضمن برشمردن ویژگیهایی که موجب گردیده جزیرۀ خارگ به عنوان پایانۀ ذخیره سازی و صادرات نفت خام کشور در نظر گرفته شود اظهار داشت: به علت نزدیکی به میادین نفتی، عمق بسیار مناسب آب، مرجانی بودن جزیره که آن را از لایروبی های دوره ای بی نیاز می سازد، وجود ارتفاعات طبیعی در جزیره که جریان نفت از مخازن ذخیره سازی به اسکله را بدون نیروی محرکه امکان پذیر می سازد، از عوامل ممتاز این انتخاب می باشد.

عباس اسدروز افزود: جزیرۀ خارگ در حیات اقتصادی کشور نقش بسیار مهم و حیاتی دارد و این جزیره نقطه ای است که آخرین زنجیرۀ تولید انرژی کشور به اقتصاد جهانی وصل می شود و 93% نفت خام کشور از اینجا به نقاط مختلف دنیا صادر می شود. 

وی ادامه داد:  تأسیسات جزیرۀ خارگ از نظر استمرار جریان تولید نفت نه تنها برای کشور ایران بسیار حیاتی است، بلکه از نظر بین المللی نیز حائز اهمیت است. در طول دوران جنگ تحمیلی علی رغم همه فشارهای دشمن و تراکم بمبارانها بر روی جزیرۀ خارگ، کارکنان شرکت نفت در کنار مردم اجازه ندادند که صدور نفت حتی برای یک روز قطع شود.  

مدیر عامل شرکت پایانه های نفتی ایران ادامه داد: مهم‌ترین و کلیدی‌ترین پایانه کشور از نظر منابع فیزیکی، تأسیساتی و هم بافت نیروی انسانی پایانه نفتی خارگ است
 
وی با بیان اینکه شرکت پایانه‌های نفتی ایران پیشگام در اجرای الزامات حوزه ایمنی است، گفت: این مسئله در موارد مختلف از جمله حوادث ثابت شده است و نیروهای ما عملیات‌های بی سابقه ای را در حوزه ایمنی انجام داده اند.
 
مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران، با بیان اینکه نگاه ایمن به فرایند‌ها در تار و پود فعالیت‌های شرکت به منصه ظهور رسیده است گفت: این به دلیل حضور نیروی انسانی متعهد و متخصص و بعد تجهیزات همیشه آماده به کار است.

اسدروز تاکید کرد: انتظار می رود با توجه به بازدید میدانی که از منطقه داشتید درخواست داریم برای رفع کمبودها و جذب بودجه های لازم این شرکت را در ستاد وزارت کمک کنید تا بتوانیم به صورت بهینه در جهت انجام وظایف خود تلاش نماییم  و به تکنولوژی روز تجهیز شویم.

مدیرکل HSE و پدافند غیرعامل وزارت نفت بااشاره به اهمیت استراتژیک خارگ اظهار داشت: خارگ حیاتی ترین منطقه عملیاتی صادرات نفت کشور است

مظاهر انصاری افزود: افتخار می‌کنیم که در جمع شما کارکنان خط مقدم جبهه‌ اقتصادی کشور هستیم و شما کارکنان پرتلاش در راهبردی‌ترین قطب اقتصاد کشور خدمت و فعالیت می‌کنید.
انصاری  تاکید کرد: کارکنان صنعت نفت اکنون در خط مقدم جبهه‌ و جنگ اقتصادی هستند و شما سربازان در صف نخست این نبرد جانانه در حال مبارزه هستید. 
وی ادامه داد: نگاه HSE  وزارت نفت نگاه حمایت و پشتیبانی از حوزه امنیت است. 

مدیرکل HSE و پدافند غیرعامل وزارت نفت تصریح نمود: تفکر و نگرش به مقوله اچ اس ای باید تغییر پیدا کند و مشکلات پروژه های حوزه اچ اس ای را با جدیت و پیگیری به نتیجه برسانیم و اگر اولویت حیاتی داریم باید برروی آن تمرکزکنیم و به نتیجه برسانیم، پروژه جامع اطفاء حریق مخازن خارگ نیز پیگیری می گردد.

وی ادامه داد: زمانی کار ما ارزش پیدا می کند که در کنار شماها یک هم افزایی داشته باشیم و یک گام به جلو برداریم ما باید در صف و ستاد به همدیگر کمک کنیم 

انصاری تاکید کرد: بخش مهندسی ایمنی ما باید تقویت شود و باید به سمت سیستم های پیشگیری پیش رویم و خلاقانه عمل نماییم. 

شایان ذکر است در این نشست مدیران، روسا و کارشناسان گزارشی از اقدام‌های انجام‌شده و برنامه‌های در حال اقدام در حوزه HSE و مشکلات و چالش‌ها و راهکارها ارتقاء ایمنی بیان کردند.

 

HSE 17
HSE 16
HSE 13
HSE 10
HSE 7

HSE 15
HSE 14
HSE 12
HSE 11
HSE 9
HSE 8
HSE 6
HSE 5
HSE 4
HSE 3
HSE 2
HSE 1

 
(دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱) ۲۲:۳۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید