شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۲:۰۸
IOTC

مراسم گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید اسکندری در پایانه نفتی خارگ برگزار شد + عکس

مراسم گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید اسکندری در پایانه نفتی خارگ برگزار شد + عکس

در نشستی با حضور مسئولان و به همت حراست شرکت پایانه های نفتی ایران، یاد و خاطره شهید عبدالله اسکندری از شهدای مدافع حرم در پایانه نفتی خارگ گرامی داشته شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران،پنج شنبه ( 26 آبان ماه ) این نشست با حضور روسا و کارشناسان پایانه نفتی خارگ، مسئولین شهری و یگان های نظامی و انتظامی برگزار شد

رییس پایانه نفتی خارگ اظهارداشت: شرکت پایانه های نفتی ایران به عنوان یکی از شرکتهای تابعه شرکت ملی نفت ایران سازمانی است عملیاتی ، تخصصی و حرفه ای که در حوزه های ذخیره سازی ، اندازه گیری ، ارائه خدمات آزمایشگاهی ، عملیات صادرات و واردات نفت خام ، مواد نفتی و میعانات گازی و خدمات دریایی فعالیت می کند و ماموریت اصلی آن پشتیبانی و کمک به تداوم پایدار تولید نفت و گاز کشور از طریق فرایند های عملیات دریافت ، ذخیره سازی ، امتزاج ، اندازه گیری و سنجش کمی و کیفی ، بارگیری و تخلیه (صادرات و واردات)نفت خام و مواد نفتی تولیدی و مبادله ای (SWAP)، عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی های نفتکش و همچنین تکمیل و ارتقای زنجیره ی  ارزش نفت و گاز کشور و ایفای نقش شایسته در پایداری و انعطاف پذیری بهینه زنجیره تامین انرژی ملی ، منطقه ای و بین المللی است.

سید محمدجواد موسوی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید اسکندری افزود: شهید اسکندری عمرش را وقف مبارزه و جهاد کرده بود. از همان اولین روز‌های پیروزی انقلاب بدون ادعا در میدان حاضر شد و برای امنیت کشور و نظام اسلامی نهایت تلاشش را به کار بست.

وی ادامه داد: شهید سرسخت در راه رسیدن به اهداف والایی بود که داشت، عاشق جان دادن در راه اهدافی بود که مقدس و در راه خدا و اسلام بود.

موسوی تاکید کرد : از سردار اسکندری به عنوان نخستین مدافع حرمی یاد می کنند، که به مانند مولایش حضرت سیدالشهدا(ع) سر از بدنش جدا شده است. 

رییس پایانه نفتی خارگ افزود: بزرگترین درس آزادگی و بزرگترین درس عبادت و بندگی خداوندمتعال را می توان از زندگی این شهید بزرگوار گرفت. 

 

فرزند شهید اسکندری نیز در این نشست اظهارداشت: شهدا متعلق به همه مردم هستند، شهدا با تاسی به امام حسین(ع) جان خود را فدا کردند.

علیرضا اسکندری افزود: اگر بخواهیم از خصوصیات بارز شهیدبگوییم؛ ولایت‌پذیری است زمانی که به فرمان مقام معظم رهبری در کشورهای مختلف از جمله سوریه حضور پیدا کردند و به دفاع از حریم اهل بیت به بهترین نحو پرداختند.

فرزند شهید با اشاره به سرنوشت و زندگی شهید اسکندری تصریح کرد: در ایام دفاع مقدس این شهید حضور پررنگی داشت و مسئولیت برایش مهم نبود؛ هر جا نیاز به سرباز بود ایشان حضور داشت پس از آن در جبهه‌های سازندگی و در نهایت رئیس بنیاد شهید استان بودند و وظیفه خود را خدمت به خانواده شهدا می‌دانستند.

شهید عبدالله اسکندری از فرماندهان دوران دفاع مقدس است که با پایان جنگ و به دلیل تجربه‌ای که آموخته بود، با آغاز تحرکات داعش به عنوان مستشار نظامی به کشور سوریه رفت و روز ششم خرداد ماه ۱۳۹۳ به همراه رزمندگان مقاومت اسلامی در حالی که به دفاع از حرم مطهر حضرت زینب کبری(س) و مقدسات مسلمانان می‌پرداخت، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شایان ذکر است بعد از این نشست با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهید اسکندری ،مسابقه فوتسال با حضور تیم حراست پایانه نفتی خارگ و پتروشیمی خارگ برگزار شد که با نتیجه 2 بر 0  حراست پایانه نفتی خارگ پایان یافت

 

شهید اسکندری 3
شهید اسکندری 2
شهید اسکندری 1

شهید اسکندری 15
شهید اسکندری 14
شهید اسکندری 13
شهید اسکندری 11
شهید اسکندری 10
شهید اسکندری 9
شهید اسکندری 8
شهید اسکندری 7
شهید اسکندری 6
شهید اسکندری 5
شهید اسکندری 4

شهید اسکندری 27
شهید اسکندری 25
شهید اسکندری 24
شهید اسکندری 23
شهید اسکندری 20
شهید اسکندری 19
شهید اسکندری 18
شهید اسکندری 17
شهید اسکندری 16

شهید اسکندری 34
شهید اسکندری 33
شهید اسکندری 32
شهید اسکندری 31
شهید اسکندری 30
شهید اسکندری 29
شهید اسکندری 28

شهید اسکندری 51
شهید اسکندری 50
شهید اسکندری 49
شهید اسکندری 48
شهید اسکندری 47
شهید اسکندری 46
شهید اسکندری 45
شهید اسکندری 44
شهید اسکندری 43
شهید اسکندری 42
شهید اسکندری 41
شهید اسکندری 40

(جمعه ۲۷ آبان ۱۴۰۱) ۱۴:۳۷
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید