شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۵۰
IOTC
سه شنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۱ / ۱۷:۵۹
سرویس : عمومی
کد خبر : ۵۲۳۶
گزارشگر : ۲۹
سرویس عمومی
به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی

مصاحبه با کارمند شرکت پایانه های نفتی ایران و نویسنده 10 جلد کتاب

به مناسبت «24 آبان روز کتاب و هفته کتاب‌خوانی» گفت و گویی با احمد نوبخت کارمند مدیریت تدارکات و امور کالا پایانه میعانات گازی پارس جنوبی و نویسنده نویسنده 10 جلد کتاب انجام شده که نظر شما را به آن جلب می نماییم

مصاحبه با کارمند شرکت پایانه های نفتی ایران و نویسنده 10 جلد کتاب

    از خودتان و حوزه فعالیت تان در شرکت پایانه های نفتی ایران با ما سخن بگویید؟

این جانب احمد نوبخت در سال 1383 جذب شرکت پایانه ­های نفتی ایران شدم.نزدیک 18 سال است که در مدیریت تدارکات و امور کالا مشغول به فعالیت هستم.در این مدت در منطقه عملیاتی پارس جنوبی به عنوان رییس تدارکات و امور کالا فعالیت می­ نمایم.مهمترین ماموریت سازمانی تدارکات و امور کالا در منطقه عملیاتی پارس جنوبی پشتیبانی از عملیات صادرات و تامین خوراک پالایشگاهای تولیدی بندرعباس، لاوان و پتروشیمی ماهشهر می ­باشد.افزون بر این انجام تشریفات گمرکی و ترخیص محصول­های میعانات گازی به صورت صادرات دریایی و زمینی و نفت کوره به صورت صادرات قطعی و بانکرینگ از مسئولیت های مهم و تاثیرگذار تدارکات و امور کالای پایانه میعانات گازی پارس جنوبی است.

    تا کنون چند کتاب را به زیر چاپ برده­ اید و اساسا در چه حوزه­ای قلم فرسایی می­ کنید؟

حدود 12 سال است که به صورت حرفه ­ای کار پژوهشگری را دنبال می­ نمایم.در این مدت 9 کتاب علمی پژوهشی در حوزه ­ی جامعه شناسی، تاریخ، انسان­ شناسی و جامعه شناسی زبان و تاریخ محلی منتشر نموده­ ام. یک کتاب هم در حوزه­ جغرافیای فارس در عصر قاجار با عنوان امین الاخبار تصحیح، تطبیق و تحشیه نموده ­ام و به طور کلی در این اثر یک کنوکاو مستقل انجام شده است.

    در آثارتان چقدر خود را بدهکار و تحت تاثیر محیط کار و زندگی­تان می­ دانید؟

به  طور طبیعی هر کنشگری در حوزه ­های بیرون از کار و به اصطلاح حوزه ­های عمومی و اجتماعی که فعالیت می ­نماید تحت تاثیر محیط خانواده و کار نیز می ­باشد.کنشکران تک ساحتی نیستند که بتوانند تنها در یک ساحت به زیست بپردازند.به طور عمومی پژوهشگری و نویسندگی با اندیشه ورزی و تفکر همراه است و اندیشدگی در یک بستر، بافت و زمینه ­ای رخ می­ دهد که فرد به صورت مستمر در آن تنفس می­ نماید.بنابراین هر نوع اندیشیدن رنگ بستر و بافت اجتماعی نیز دارد.

    مطالعه چه بحشی از اوقات فراغت شما و زندگی تان را پر کرده ­است؟

مطالعه و خوانشگری و پژوهشگری برای اینجانب که بیشتر کارهای ترکیبی متکی بر میدان و اسناد انجام می ­دهم قسمت عمده ­ی از زیست و زندگی ام را دربر گرفته است.پژوهشگر حرفه­ ای به صورت مداوم با خواندن و نوشتن و مشاهده ­گری سرو کار دارد.

5    آیا نویسنده برای خودش می­ نویسد و یا با توجه به مخاطبان و الهام از محیط پیرامون نیاز دارد؟

در کارهای علمی پژوهشی پژوهشگر و نویسنده در چارچوب روش و متد تحقیق اسیر است و به طور اصولی نمی ­تواند از چارچوب و روش پژوهش عدول نماید. پژوهشگر بسته به روش پژوهشی که انتخاب می ­نماید می تواند از کنش­ های دیگران برای جمع ­آوری داده استفاده نماید.در پژوهشگری مساله پژوهش اساس پژوهش محسوب می­  شود.در تبدیل مشکل و چالش و سختی ­های فرد و اجتماع، پژوهشگر باید محیط و جامعه را به خوبی مورد معرفت قرار دهد.به طور کلی یک اثر از برخورد نگاه نویسنده و مخاطب توامان شکل می ­گیرد

6     از کدام نویسنده یا پژوهشگر ایرانی و غیر ایرانی متاثر بوده­ اید؟

در پژوهشگری از ایرج افشار، منوچهر ستوده، جواد صفی نژاد و در نویسندگی از محمدعلی اسلامی ندوشن تاثیر پذیرفته­ ام. در میان غیر ایرانیان از ویتفوگل تاثیر پذیرفته ­ام.

7  آیا کتابی در دست نوشتن دارد؟ از کارهای آینده تان بگویید؟

بله اکنون در حال نوشتن کتاب« جم در عصر پهلوی به رواست اسناد » هستم.برای آینده نیز چندین پژوهش در دست دارم که در مرحله گردآوری داده بر اساس پروپوزال های تنظیمی می باشد.کارها در زمینه زبان شناسی، تاریخ، جامعه شناسی و انسان شناسی است.

8    اگر بخواهید خودتان و آثارتان نقد کنید چه می­ گویید؟

قدر مسلم هر اثری ضعف های خاص خودش را داراست.اثر بی ضعف وجود ندارد.پژوهش­های انجام شده توسط این جانب نیز بیشتر به خاطر عدم وجود پیشینه و نو بودن موضوع مورد کندوکاو با سختی انجام پذیرفته است و در برخی از آثار از هیچ یک اثر ساخته شده است.پس به طور طبیعی این نوع آثار کاستی هایی دارند.

     کلام آخرتان را با ما و ماخاطبان و همکاران در میان بگذارید؟

آرزوی تندرستی و بهروزی برای تمام مخاطبان و همکاران پرارج پایانه ­های نفتی ایران دارم.انتظار هر پژوهشگری مورد خوانش قرار گرفتن آثارش است.از مجموعه­ ی روابط عمومی تشکر و قدردانی می ­نمایم.   

(سه شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱) ۱۷:۵۹
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید