سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۲:۵۹
IOTC
دوشنبه / ۲۳ آبان ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۸
سرویس : خارک
کد خبر : ۵۲۳۳
گزارشگر : ۲۹
سرویس خارک

مانور مقابله با شرایط اضطراری و مدیریت بحران در منطقه عملیاتی خارگ برگزار شد

مانور مقابله با نشت نفت و گاز و آتش سوزی در تاسیسات منطقه عملیاتی خارگ با هدف ارزیابی میزان آمادگی و هماهنگی واحدهای عملیاتی شرکت های نفتی پایانه های نفتی ایران، نفت فلات قاره و پتروشیمی در شرایط اضطراری برگزار شد

مانور مقابله با شرایط اضطراری و مدیریت بحران در منطقه عملیاتی خارگ برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، شنبه ( 21 آبان ماه )با حضور محسن ساسانی جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور، علی اصغر حق بین مدیرکل پدافندغیرعامل و مدیریت بحران وزارت نفت، عبدالرحمن کشوری معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل ،عباس رزمی مدیر HSE، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت ملی نفت ایران، عباس اسدروز مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران و فرمانده ارشد پدافند غیرعامل و مدیریت بحران جزیره خارگ،روسای عملیاتی پایانه نفتی خارگ و گروه های واکنش سریع شرکت پایانه های نفتی ایران، شرکت نفت فلات قاره و مجتمع پتروشیمی خارگ، مانور بزرگ و منحصر به فرد مقابله با آتش سوزی در مخازن ذخیره سازی نفت خام پایانه نفتی خارگ و تاسیسات پتروشیمی در سطح دو شرایط اضطراری با هدف ارزیابی میزان آمادگی و هماهنگی واحدهای عملیاتی برگزار شد.

فرمانده ارشد پدافند غیرعامل و مدیریت بحران جزیره خارگ در حاشیه این مانور اظهارداشت: در این مانور، تمرین تاکتیک های عملیاتی مقابله با آتش سوزی مخازن و تاسیسات فرآیندی در شرکت های نفتی و پتروشیمی به منظور افزایش آمادگی در مقابل هرگونه حادثه احتمالی صورت پذیرفت.

عباس اسدروز ادامه داد: هدف از برگزاری مانور، سنجش میزان آمادگی منابع و امکانات اعم از تجهیزات، ماشین آلات و نیروی انسانی در مواجه با شرایط اضطراری و همچنین شفافیت و افزایش آگاهی ذینفعان از نقش ها و مسئولیت ها بود.

وی افزود: شرایط اضطراری حالتی است که غیر قابل پیش بینی است که برای بنگاه های اقتصادی،موسسات و کارخانجات به ندرت هم رخ می دهد و چون زمان آن مشخص نیست، بنابراین می طلبد که از قبل کاملا آمادگی داشته باشیم.

اسدروز تصریح نمود:  آمادگی و شناخت پتانسیل ها و گردآوری اطلاعات و دانستن عدم قطعیت ها کمک می کند که دامنه آسیب پذیری کاهش پیدا کند.

فرمانده ارشد پدافند غیرعامل و مدیریت بحران جزیره خارگ ادامه داد:از آنجایی که در جزیره خارگ زیر ساخت هایی حیاتی شامل مخازن، خطوط لوله، اسکله های صادراتی و تاسیسات فرآیندی وجود دارد، موضوع پدافند غیر عامل بسیار حائز اهمیت می باشد.

اسدروز افزود: پدافندغیر عامل مجموعه اقدامات غیر مسلحانه ای است که ما باید قبل از وقوع هر حادثه ای انجام دهیم تا ابتدا بازدارندگی ایجاد شده و در نهایت توان بازیابی فرآیندهای اصلی سازمان ارتقا پیدا نماید.

شایان ذکر است در پایان مانور، جلسه‌ای با حضور عوامل دست‌اندرکار و گروه ارزیاب تشکیل شد و نقاط قوت و قابل‌بهبود این مانور موردبررسی قرار گرفت.

 

مانور 29
مانور 28
مانور 27
مانور 26
مانور 25
مانور 24
مانور 23
مانور 22
مانور 20
مانور 19

مانور 56
مانور 55
مانور 54
مانور 53
مانور 52
مانور 51
مانور 50
مانور 49
مانور 48
مانور 47
مانور 46
مانور 45
مانور 44
مانور 43
مانور 42
مانور 41
مانور 40
مانور 39
مانور 38
مانور 37
مانور 36
مانور 35
مانور 34
مانور 33
مانور 32
مانور 31
مانور 30
مانور 22

مانور 63
مانور 62
مانور 61
مانور 60
مانور 59
مانور 58
مانور 57
مانور 56

مانور 18
مانور 17
مانور 16

مانور 15
مانور 14
مانور 13
مانور 12
مانور 11
مانور 10
مانور 9
مانور 8
مانور 7
مانور 6
مانور 5
مانور 4

مانور 3
مانور 2
مانور 1

(دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱) ۱۴:۴۸
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید