پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۶:۳۸
IOTC
دوشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۳
سرویس : فرهنگی و ورزشی
کد خبر : ۵۱۹۴
گزارشگر : ۲۹
سرویس فرهنگی و ورزشی

گفت و گو با سعید نفیسی، بازنشسته و پیشکسوت شرکت پایانه های نفتی ایران

آنچه پیش روی شماست گفت و گوی کوتاه و صمیمانه با یکی از بازنشستگان شرکت پایانه های نفتی ایران است که در تاریخ ۱۴۰۱/۰۷/۰۱ به مقام شامخ بازنشستگی نائل گردیده که به منظور آشنایی مخاطبان با پیشکسوتان صنعت نفت و بهره مندی از تجربیات آن بزرگواران به همه عزیزان تقدیم می گردد و توجه همکاران ارجمند را به آن جلب می نماییم.

گفت و گو با سعید نفیسی، بازنشسته و پیشکسوت شرکت پایانه های نفتی ایران
۱- خودتان را معرفی کنید و از رزومه و سوابق استخدامی و شغلی خویش برای ما سخن بگویید ؟ چه شد که در شرکت پایانه ها مشغول به کار شدید ؟ 
سعید نفیسی هستم. شروع استخدام من در سال ۱۳۶۷ از اموراداری مناطق نفتخیز اهواز صورت پذیرفت، طی این سالها در قسمت‌های اداره آمار و سوابق، اداره برنامه ریزی نیروی انسانی، اداره وام و سپس در دفتر مدیر عامل مناطق نفتخیز به عنوان پیگیری امورات و هماهنگی خدمت نمودم.

در سال ۱۳۷۶ در اداره روابط عمومی پالایشگاه اراک و مسئول مرکز آموزش کلاسهای فرهنگی و مهارت‌های فنی و حرفه ای ادامه خدمت نمودم.پس از آن این افتخار را داشتم که در سال ۱۳۸۵ به شرکت پایانه ها منتقل و به عنوان رئیس امور فرهنگی هنری در پایانه نفتی خارگ مشغول به فعالیت شوم.

۲- بیشترین رضایتمندی شما از کدام عملکرد شرکت در طول خدمت بوده و کمترین رضایتمندی در کدام یک از عملکردهای کلی شرکت حاصل گردیده است ؟

در آن زمان که به خارگ آمدم مدیرعامل وقت با جدیت توانستند تعداد سمت های زیادی را در خارگ باز کنند که همین باعث شد همکاران بتوانند در سمت های خودشان رتبه های عقب افتاده را بگیرند، آن زمان تقریبا وضع پرسنل خوب بود و همین موضوع باعث رضایتمندی همگی شده بود ولی با تغییر مدیریت ضربه سنگینی به همکاران در پایانه نفتی زده شد و تعداد زیادی سمت از سیستم پرسنلی حذف و کارکنان جهت ارتقاء نتوانستند به رتبه های شخصی خودشان دست یابند و بصورت رتبه شناور در آن سمت‌ها استپ کردند، این اتفاق از خاطرات تلخ من بود

۳- حال که از این شرکت می روید چه دغدغه ذهنی دارید که حل آن تا آخرین روزهای خدمتتان به عنوان یک آرزو در ذهن تان به یادگار مانده است ؟

شرکت نسبت به گذشته از نظر رفاهی و پرسنلی در وضعیت خوبی نیست، همکارانی هستند که تا زمان بازنشستگی در رتبه ها متوقف شده اند و نتوانستند به حق و حقوقشان دست یابند و این موجب عدم رضایتمندی اینها و خانواده هایشان گردید و این موضوع واقعا جای کار دارد که چرا این شرایط آزاردهنده را برای کارکنان بوجود آورده اند.

۴- به چه اندازه از ایفای نقش خود در شرکت رضایت دارید و حضور شما در طول خدمت به چه میزان با توانمندی، دانش و علائق تان مرتبط بوده است؟ آیا توانستید استعداد خود را در صنعت نفت کشف، پرورش و در عمل از آن برای توسعه خود و سازمان استفاده کنید ؟

اکنون که پس از ۳۹ سال سابقه از منطقه خارگ می روم، خدا را شاکرم که در این مدت با تمام توانم در امور محوله خدمت نمودم و نیز توانایی بیشتر از این را در خود می دیدم که متاسفانه از آن استفاده نشد، اساسا پیش آمده در شرکت و در چیدمان کارکنان خیلی توجهی به توانمندی و علائق افراد نمی شود و گاها کار منطبق با توانایی فرد نباشد ولی در کل من از این بابت رضایت نسبی دارم و می‌توان گفت وجود سختی‌ها و مشکلات برایم یک امتحان الهی بوده و موفقیت های بدست آمده را لطف خداوند بزرگ می دانم .

۵- بهترین (شیرین ترین) و بدترین (تلخ ترین) خاطره ای که از دوران خدمت ملکه ذهن شما می باشد و با این خاطرات این شرکت را ترک می فرمایید، را با ما در میان بگذارید ؟

بهترین خاطره اینکه بعد از یک دوران کار و تلاش می توانم بیشتر در کنار خانواده باشم و بدترین خاطره دور شدن از دوستان و همکارانی است که همگی آنها باعث افتخار من می باشند و به آنان مباهات می کنم . وجود دوستان خوب که من در طول خدمت ۳۹ ساله ام توفیق آن را داشتم که از تجربیات کاری و اخلاقی آنها استفاده نمایم، بصورت یک گنجینه در سینه من به یادگار مانده و با آنها زندگی خواهم کرد .
۶- اگر بخواهید بهترین ، کامل ترین و جامع ترین پیشنهاد خود را مبتنی بر تجربیات چندین ساله خویش به عنوان رهنمود و چراغ راه در اختیار ما بگذارید، چه می باشد ؟
توصیه ای که دارم این است، نسبت به هم احترام بگذارید، همدیگر را دوست داشته باشید تا در کنار یکدیگر از تجربیات و زمان های خوش در کنار هم بودن کمال استفاده را ببرید.
در پایان از همه شما حلالیت می طلبم و عاقبت به خیری را برایتان از خداوند بزرگ مسئلت دارم.
(دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱) ۱۳:۱۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید