شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۶:۲۱
IOTC
سه شنبه / ۵ مهر ۱۴۰۱ / ۰۷:۱۱
سرویس : خارک
کد خبر : ۵۱۸۷
گزارشگر : ۲۹
سرویس خارک

مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در پایانه نفتی خارگ برگزار شد

به همت شرکت پایانه های نفتی ایران مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در جزیره خارگ برگزار شد.

مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در پایانه نفتی خارگ برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، دوشنبه ( 4 مهر ماه ) به همت شرکت پایانه های نفتی ایران و با هدف گرامیداشت یاد و خاطره، فداکاری و رشادتهای شهیدان و رزمندگان غیور و کارکنان صنعت نفت در هشت سال دفاع مقدس، مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور مدیران، مسئولین، کارکنان صنعت نفت و اقشار مختلف مردم و با سخنرانی علیرضا ضیغمی مشاور وزیر نفت و رییس اسبق پایانه نفتی خارگ و رییس ستاد جنگ خارگ در سینما صدف جزیره خارگ برگزار شد.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران با گرامیداشت یاد و خاطره رشادت ها و دلاور مردیهای تمامی شهیدان گرانقدر، رزمندگان و ایثارگران اظهار داشت: هفته دفاع مقدس بعنوان یکی از بارزترین نقاط عطف تاریخ کشور و اوج تبلور رشادت ها و از جان گذشتگی های فرزندان برومند این مرز و بوم  و سالروز پاسداری از ارزش ها در راستای آرمان های والای انقلاب اسلامی است.

عباس اسدروز ادامه داد: جزیره خارگ به عنوان شاهرگ حیاتی کشور در طول 2888 روز جنگ تحمیلی، 2834 بار آماج حملات دشمن قرار گرفت اما با حماسه آفرینی جهادگران صنعت نفت در بازسازی تاسیسات نفتی در زیر بارش بمب و گلوله لحظه ای صادرات نفت کشور متوقف نشد.

علیرضا ضیغمی به عنوان سخنران ویژه مراسم گفت: دوران ٨ ساله دفاع مقدس که یکی از حساس‌ترین برهه‌های حیات مردم ایران محسوب می شود، همسو با رزم بی امان دلاورمردان اسلام  در عرصه نبرد با دشمن متجاوز، نیروهای پرتوان صنعت نفت، همگام با رزمندگان سلحشور اسلام در دوران دفاع مقدس، حماسه های جاودانی در صفحات تاریخ پر افتخار این مرزبوم ثبت کردند.

وی ادامه داد: این مردان دلیر صنعت نفت، ضمن حضور در خطوط مقدم جبهه ها در سنگر اقتصاد و تولید، یک لحظه درنگ نکردند و با این که تاسیسات نفتی، واحدهای بهره برداری، مخازن ذخیره سازی نفت و گاز، خطوط انتقال نفت و اسکله های صادراتی زیر آتش دشمن بعثی قرار داشت، با عزم و اراده ای پولادین در راستای حفظ ظرفیت تولید نفت و گاز و تامین نیازهای داخلی و صادرات نهایت همت خود را به کار بستند.

وی تاکید کرد: جزیره 32 کیلومتر مربعی خارگ در طول ۲۸۸۸ روز جنگ تحمیلی، ۲۸۳۴ بار مورد حمله موشکی و هوایی عراق و وضعیت قرمز قرار گرفت، اما رشادت ها و جانفشانی ها و پایداری مردم بومی و خانواده کارکنان نفت و ایثارگری متخصصان صنعت نفت ، رزمندگان دلاور نیروهای مسلح و سایر دلسوزان حاضر در صحنه باعث شد که حتی برای یک روز هم جریان صادرات نفت قطع نگردد و  نام خارگ به عنوان جزیره پایداری در تاریخ ثبت شود.

ضیغمی افزود: رژیم بعث عراق با جنگنده‌ها و بمب‌افکن‌های سوپراتاندارد فرانسوی، موشک‌های اگزوسه و آرما، هواپیماهای میگ و سوخو و بسیاری از سلاح‌های پیشرفته آن روزها، پیوسته به تأسیسات و خطوط لوله نفتی حمله می‌کرد و کارکنان صنعت نفت را هدف موشک‌های خود قرار می‌داد.

مشاور وزیر نفت و رییس ستاد جنگ خارگ افزود: آتش جنگ از همان روزهای آغازین، دامن‌گیر صنعت نفت شد و تا پایان دوران هشت ساله دفاع مقدس در صنعت نفت شعله‌ور بود، اما تلاش و فداکاری کارکنان اجازه نداد تولید و صادرات نفت خام حتی برای یک روز متوقف شود.

شایان ذکر است در این مراسم از مهدی سیاف و سیدعبدالوهاب حسینی به عنوان نفرات برتر مسابقات قرآنی شرکت ملی نفت ایران تجلیل شد.

 

گرامیداشت هفته دفاع مقدس 1

گرامیداشت هفته دفاع مقدس 2

گرامیداشت هفته دفاع مقدس 3

گرامیداشت هفته دفاع مقدس 6
گرامیداشت هفته دفاع مقدس 5
گرامیداشت هفته دفاع مقدس 4

گرامیداشت هفته دفاع مقدس 12

گرامیداشت هفته دفاع مقدس 13

گرامیداشت هفته دفاع مقدس 19

گرامیداشت هفته دفاع مقدس 18
گرامیداشت هفته دفاع مقدس 17
گرامیداشت هفته دفاع مقدس 16
گرامیداشت هفته دفاع مقدس 15
گرامیداشت هفته دفاع مقدس 14

گرامیداشت هفته دفاع مقدس 20

گرامیداشت هفته دفاع مقدس 30
گرامیداشت هفته دفاع مقدس 29
گرامیداشت هفته دفاع مقدس 28
گرامیداشت هفته دفاع مقدس 27
گرامیداشت هفته دفاع مقدس 26
گرامیداشت هفته دفاع مقدس 25
گرامیداشت هفته دفاع مقدس 24
گرامیداشت هفته دفاع مقدس 23
گرامیداشت هفته دفاع مقدس 22
گرامیداشت هفته دفاع مقدس 21

گرامیداشت هفته دفاع مقدس 10
گرامیداشت هفته دفاع مقدس 9
گرامیداشت هفته دفاع مقدس 8
گرامیداشت هفته دفاع مقدس 7

(سه شنبه ۵ مهر ۱۴۰۱) ۰۷:۱۱
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید