پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۹:۲۲
IOTC
جمعه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۱:۳۳
سرویس : فرهنگی و ورزشی
کد خبر : ۵۱۷۵
گزارشگر : ۲۹
سرویس فرهنگی و ورزشی

گفت و گو با عیسی زارعی، بازنشسته و پیشکسوت شرکت پایانه های نفتی ایران

آنچه پیش روی شماست گفت و گوی کوتاه و صمیمانه با یکی از بازنشستگان شرکت پایانه های نفتی ایران است که در تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۰۱ به مقام شامخ بازنشستگی نائل گردیده که به منظور آشنایی مخاطبان با پیشکسوتان صنعت نفت و بهره مندی از تجربیات آن بزرگواران به همه عزیزان تقدیم می گردد و توجه همکاران ارجمند را به آن جلب می نماییم .

گفت و گو با عیسی زارعی، بازنشسته و پیشکسوت شرکت پایانه های نفتی ایران
۱- خودتان را معرفی کنید و از رزومه و سوابق استخدامی و شغلی خویش برای ما سخن بگویید ؟ چه شد که در شرکت پایانه ها مشغول به کار شدید ؟ 

 

سلام و درود بر همه عزیزان و همکاران ارجمند! عیسی زارعی هستم و در سال 1363 به استخدام وزارت نفت در آمدم و از همان ابتدای ورودم در سمت ناخدای یدک کش های عملیاتی در خارگ، ماهشهر، عسلویه و چند سال اخیر نیز بعنوان ناخدا ارشد انجام وظیفه نموده و در واقع علاقه مندی ام به این شغل موجب ورودم به وزارت نفت و این اداره گردید .
 
۲- بیشترین رضایتمندی شما از کدام عملکرد شرکت در طول خدمت بوده و کمترین رضایتمندی در کدام یک از عملکردهای کلی شرکت حاصل گردیده است ؟

 

صادقانه بگویم که در هنگام فعالیت در محیط کاری ام که شدیداً به فضای آن علاقمند بودم و تلاش بر روی شناورها و انجام ماموریت های درون و برون مرزی و همچنین در مواقع استفاده از تسهیلات و خدمات رفاهی وزارت نفت در سطح کشور بالاترین رضایتمندی برایم حاصل می گردید و کمترین رضایتمندی ام در اواخر خدمتم بود که متاسفانه قطعات فنی و مورد نیاز جهت راه اندازی دستگاه ها یا تامین نمی شد و یا با تاخیر تامین می گردید و وقتی همکاران فنی و توانمندم که در حفظ و نگهداری و تعمیرات از خود مایه گذاشته بودند را بخاطر این وقفه و تاخیر در راه اندازی شناورها نگران و مضطرب می دیدم، نارضایتی ام افزایش می یافت .
 
۳- حال که از این شرکت می روید چه دغدغه ذهنی دارید که حل آن تا آخرین روزهای خدمتتان به عنوان یک آرزو در ذهن تان به یادگار مانده است ؟

 

همواره عدم جذب نیروهای تحصیل کرده، عدم انتقال دانش و تجربه نیروهای کهنه کار در این سمت خطیر و خاص عملیاتی به نسل های بعدی و عدم توجه به جانشین پروری در سیستم اداری، به عنوان یک دغدغه آزارم می داد .
 
۴- به چه اندازه از ایفای نقش خود در شرکت رضایت دارید و حضور شما در طول خدمت به چه میزان با توانمندی ، دانش و علائق تان مرتبط بوده است ؟ آیا توانستید استعداد خود را در صنعت نفت کشف ، پرورش و در عمل از آن برای توسعه خود و سازمان استفاده کنید ؟

 

معتقدم قرار گرفتن در محیط کاری منطبق با علائق و توانمندی هایم باعث پیشرفت و نوآوری در مسیر پیشبرد اهداف سازمانی در بخش عملیات دریایی گردید. گذراندن چندین دوره آموزشی داخل و خارج از کشور و کسب دانش و تجربه موجب ارتقاء توانمندی ام شد .
 
۵- بهترین (شیرین ترین) و بدترین (تلخ ترین) خاطره ای که از دوران خدمت ملکه ذهن شما می باشد و با این خاطرات این شرکت را ترک می فرمایید ، را با ما در میان بگذارید؟

 

بهترین خاطره این بود که از ابتدا با همکاران فنی در حد کارشناسی یا بعضاً بالاتر همکار بودم که تمام لحظات اش شیرین و به یاد ماندنی هست و تلخ ترین آنها زمان جنگ بود که در چندین عملیات درون و برون منطقه ای شرکت داشتم و شاهد از بین رفتن تاسیسات در اثر بمب باران و از دست دادن تعدادی از همکاران خوبم بودم .
 
۶- اگر بخواهید بهترین ، کامل ترین و جامع ترین پیشنهاد خود را مبتنی بر تجربیات چندین ساله خویش به عنوان رهنمود و چراغ راه در اختیار ما بگذارید ، چه می باشد ؟
✓ جذب نیروهای جوان تحصیل کرده متعهد و معتقد
✓ به روز نگه داشتن تشکیلات در لوای دوره های آموزشی  
✓ تجهیز شرکت با دستگاهای جدید و تکنولوژی های روز

عیسی زارعی 3
عیسی زارعی 1

(جمعه ۱۸ شهریور ۱۴۰۱) ۱۱:۳۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید