شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۱:۲۴
IOTC

تعمیر یک تجهیز کاربردی یدک کش در شرکت پایانه‌های نفتی ایران

تعمیر یک تجهیز کاربردی یدک کش در شرکت پایانه‌های نفتی ایران

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران از تعمیر یک تجهیز کاربردی شناورهای ملکی با استفاده از توان متخصصین این شرکت خبر داد

به گزارش پایگاه اطلاع شرکت پایانه های نفتی ایران، عباس اسدروز اظهار داشت: شرکت پایانه های نفتی ایران سازمانی ماموریت گرا، تخصصی، حرفه ای در حوزه های دریافت و ذخیره سازی نفت خام و میعانات گازی که این ها فرایندها هستند و ماموریت شرکت کمک و پشتیبیانی و تداوم پایدار تولید نفت و گاز کشور می باشد.

عباس اسدروز ادامه داد: عملیات دریایی شرکت پایانه های نفتی ایران به عنوان متولی خدمات دریایی پهلودهی و جداسازی کشتی ها نقش اصلی و تعیین کننده در به ثمر رساندن فرآیند صادرات نفت کشور را ایفا می‌کند که لازمه استمرار این فرآیند مهم ،تعمیرات و بروزرسانی و بهینه سازی مداوم شناورهای عملیاتی از جمله یدک کش ها و قایق های می باشد.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران افزود: پشتیبانی و اعتماد به توانمندی کارکنان سازمان و رفع موانع و فراهم آوری زمینه شکوفایی دانش و تخصص آنان، برگ زرینی دیگری را بوجود آورد تا شکست هرچه بیشتر تحریم‌های ظالمانه نمود پیدا کند و نیازهای صنعت نفت بدست متخصصین داخلی مرتفع شود.

اسدروز ادامه داد: نقش یدکش های عملیاتی در عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی ها بسیار حائز اهمیت می باشد و ایمنی ترمینال را  به شدت بالا می‌برد.

وی افزود: اخیراً یکی از یدک کش های ASD شرکت که یکی از یدک کش های بسیار مهم در عملیات های پهلودهی و جداسازی  محسوب می‌شد کارت های الکترونیکی آن که وظیفه سیگنال دادن به نیرو محرکه شناور را داشت از کار افتاد و به همین خاطر  یدک کش خارج از سرویس گردید.

اسدروز ادامه داد: اجاره روزانه هر کدام از این یدک کش ها حدود ۵ هزار یورو می باشد و درخواست تامین اینگونه قطعات به علت وجود تحریم های ظالمانه بین المللی تقریبا غیرممکن بوده و با توجه به اینکه خارج از سرویس بودن این شناور، مبالغ هنگفت هزینه اجاره شناور استیجاری به شرکت وارد می کرد، مهندسین و کارشناسان تعمیرات مدیریت عملیات و عملیات دریایی اقدام به عیب یابی و مهندسی معکوس کارت الکترونیکی شناور نمودند. 

وی تصریح نمود: آخرین استعلام هایی که گرفته شد هر کارت الکترونیکی شناور در حدود ۲۸ هزار و ۷۰۰ دلار بود و این موفقیت به دست متخصصین داخلی شرکت بدست آمد و با انجام این کار باعث کاهش ریسک عملیاتی و جلوگیری از هزینه های هنگفت تعمیراتی شد

 

یدک کش

(شنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۱) ۲۱:۰۵
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید