شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۵:۱۵
IOTC
جمعه / ۲۱ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۱۷:۱۹
سرویس : خارک
کد خبر : ۵۱۵۳
گزارشگر : ۲۹
سرویس خارک

نجات موتور لنج باری در حال غرق به همراه سرنشینان توسط کارکنان عملیات دریایی و HSE پایانه نفتی خارگ

کارکنان عملیات دریایی و HSE پایانه نفتی خارگ موفق به نجات سرنشینان و محموله 400 تنی یک فروند لنج باری در نزدیکی این جزیره شدند.

نجات موتور لنج باری در حال غرق به همراه سرنشینان توسط کارکنان عملیات دریایی و HSE پایانه نفتی خارگ
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، رئیس پایانه نفتی خارگ از نجات سرنشینان یک فروند شناور لنج باری به همراه محموله آن در نزدیکی این جزیره خبر داد و گفت: پنج شنبه 20 مرداد ماه و در ساعت 20:40 با اعلام مرکز کنترل و ترافیک دریایی اداره بندر و دریانوردی خارگ مبنی بر امدادرسانی به یک فروند شناور لنج باری به علت به گل زدن در جنوب اسکله پتروشیمی خارگ و امکان غرق شدن شناور با توجه به آب گرفتگی شدید، بلافاصله کارشناسان و مهندسان فنی و دریایی اداره عملیات دریایی پایانه نفتی خارک با قید فوریت به محل اعزام شدند.

سیدمحمدجواد موسوی افزود: شناور «دوران » به همراه قایق «بهمن 3» با تجهیزات لازم به محل حادثه اعزام و پس از دو ساعت تلاش و انجام اقدامات نجات از جمله تخلیه آب و مسدود سازی سوراخ های ایجاد شده در کف شناور توسط غواصان موفق به نجات شناور و سرنشینان آن شدند.

موسوی ادامه داد:با توجه به آسیب بسیار به سکان و تعداد بالای سوراخ های کف و آب ورودی فراوان،کنترل و نجات شناورفوق در نوع خود عملیاتی بسیار سنگین و دشوار و پیچیده بود که با همت و تخصص و چابکی کارکنان سختکوش عملیات دریایی و HSE صورت گرفت. 

وی تصریح کرد: شناور یادشده، با ۶ خدمه از شارجه به سمت اروندکنار در حرکت بود که در نزدیکی جزیره خارگ به علت به گل زدن دچار آب گرفتگی شدید و با وضعیت اضطرار مواجه شده بود.

لنج 10
لنج 9
لنج 7
لنج 5
لنج 3
لنج 2
لنج 1

لنج 8
لنج 6
لنج 4

(جمعه ۲۱ اَمرداد ۱۴۰۱) ۱۷:۱۹
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید