جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۱۶:۲۵
IOTC
سه شنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۱ / ۱۶:۵۴
سرویس : عمومی
کد خبر : ۵۱۰۸
گزارشگر : ۲۹
سرویس عمومی
با سخنرانی عباس اسدروز

پنجمین همایش و نمایشگاه ملی اندازه‌‌گیری جریان سیالات آغاز به کار کرد

پنجمین همایش و نمایشگاه ملی اندازه‌‌گیری جریان سیالات ( 14 تیرماه) با سخنرانی مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران و به میزبانی دانشگاه علم و صنعت آغاز به کار کرد

پنجمین همایش و نمایشگاه ملی اندازه‌‌گیری جریان سیالات آغاز به کار کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران:پنجمین همایش و نمایشگاه ملی اندازه‌‌گیری جریان سیالات در صنایع نفت، گاز، پالایش و پخش، پتروشیمی و آب، روزهای ۱۴ و ۱۵ تیر ۱۴۰۱ در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می‌شود.

این همایش دو روزه توسط پژوهشکده اندازه‌گیری جریان سیالات دانشگاه علم و صنعت ایران در محورهای حقوق اندازه‌گیری؛ هوشمندسازی اندازه‌گیری؛ استانداردهای ملی و بین‌المللی در اندازه‌گیری؛ انواع فناوری‌های مربوط به میترینگ (اندازه‌گیری کمّی و کیفی) در جریان تک فازی و چندفازی و انتخاب اجراء، بهره‌برداری، نگهداری و تعمیر تجهیزات اندازه‌گیری و پرووینگ برگزار می‌شود.
عباس اسدروز در آیین افتتاحیه این همایش اظهار داشت: شرکت پایانه های نفتی ایران سازمانی عملیاتی و حرفه ای در حوزه های دریافت، ذخیره سازی ، اندازه گیری ، سنجش کمی و کیفی، بارگیری و تخلیه (صادرات و واردات) نفت خام،میعانات گازی و مواد نفتی تولیدی و مبادله ای (SWAP) و عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی های نفتکش می باشد که با توجه به جایگاه مهم و راهبردی خود در تکمیل و ارتقای زنجیره ارزش نفت و گاز کشور، نقش حیاتی در پایداری بهینه زنجیره تامین انرژی ملی، منطقه ای، و بین المللی ایفا می نماید.

وی افزود:مناطق عملیاتی تحت مدیریت این شرکت شامل پایانه نفتی خارگ (با صادرات بیش از 93 درصد از نفت خام کشور)، پایانه میعانات گازی پارس جنوبی با صادرات100% میعانات گازی، پایانه نفتی شمال، ماهشهر و  همچنین پایانه جدیدالاحداث جاسک می باشد که در حال حاضر عملیاتی بوده و انشالله در آینده ای نزدیک با بهره برداری از ظرفیت کامل آن بخش مهمی از صادرات نفت خام کشور با دور زدن تنگه هرمز از طریق این پایانه انجام خواهد پذیرفت.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران با اشاره به اهمیت سیستم های اندازه گیری افزود: شرکت پایانه های نفتی ایران متولی اصلی مدیریت ترمینال های صادرات نفت خام ومیعانات گازی، در وزارت نفت می باشد  و در نتیجه نقش مهمی را  در کسب درآمدهای ارزی کشور ایفا می نماید؛ لذا توجه به سیستم های اندازه گیری و به روزشدن دانش کار با این گونه تجهیزات، در نوع برخورد و تفکر مشتریان داخلی و خارجی نفت و فرآورده های نفتی تاثیرگذار بوده و همچنین در حفظ جایگاه بین المللی شرکت ملی نفت ایران و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار موثر خواهد بود.

اسدروز تصریح نمود: از آنجا که نفت خام ، این دارایی ارزشمند و اصلی ترین منبع تامین بودجه کشور متعلق به تمام ملت ایران می باشد، لذا صیانت ازآن امری خطیر ودارای اهمیت بالا می باشد. مع هذا، براساس قوانین بین المللی اندازه‌گیری دقیق محموله‌های نفتی در مبادی صادراتی و فروش( شامل صادرات بین المللی و داخلی) که با انتقال مالکیت دارایی همراه است نیز بار حقوقی داشته که همین موضوع سبب حساسیت دو چندان در اندازه‌گیری صحیح محموله‌های صادراتی خواهد شد. لذا استفاده از سیستم‌های اندازه‌گیری با دقت بالا و منطبق بر استاندارد‌های بین‌المللی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود و حصول اطمینان از عملکرد دقیق سیستم‌های اندازه‌گیری و همچنین ارتقای سطح دانش کارکنان برای کار با اینگونه تجهیزات ، باعث افزایش اعتبار مادی و معنوی پایانه صادراتی نزد مشتریان خواهد بود.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران تاکید کرد : در این راستا شرکت پایانه های نفتی ایران از ابتدای برگزاری همایش تخصصی اندازه گیری هیدروکربن ها ( میترینگ ) در صنایع نفت، گاز ،پالایش و پتروشیمی جزء حامیان اصلی آن بوده و تمام تلاش کارکنان و متخصصان شاغل در این شرکت در جهت افزایش کیفیت برگزاری همایش می باشد که بدیهی است هر چه قدر مباحث و چالش های مطرح شده دارای مفاهیم عمیق تری باشند، نتایج بدست آمده کابردهای بیشتری در صنعت خواهد داشت

اسدروز با اشاره به تبدیل تهدیدها به فرصت در شرکت پایانه های نفتی ایران افزود: در سال گذشته با وجود چالش ها و تنگناهای به وجود آمده  که بخشی متأثر از تحولات داخلی و تحولات بین المللی بوده است، با الطاف الهی و حمایت های  اثربخش و مستمر مدیرعامل و هیئت مدیره محترم شرکت ملی نفت ایران، توانسته است مأموریت اصلی و وظایف محوله در حوزه های ذخیره سازی و صادرات نفت خام و میعانات گازی کشور را به نحو ایمن،  به موقع و همچنین با رعایت الزامات و استانداردهای کیفیت، سلامت، ایمنی و محیط زیست (QHSE) به انجام  برساند.

وی ادامه داد: تحریم های بین المللی اگر چه دراصل تهدید بوده اند اما همراه خود زمینه بروز فرصت هایی را برای یادگیری و تعالی سازمانی، خلاقیت و نوآوری در فرآیندها، پژوهش و ساخت داخل کالا در برداشته اند.

اسدروز تاکید کرد: موفقیت های حاصله در طول یکسال اخیر نتیجه توانمندی، تلاش و تعهد کارکنان شایسته شرکت و همچنین حمایت و پشتیبانی اثر بخش مدیرعامل محترم شرکت ملی نفت ایران می باشد

وی اظهار امیدواری کرد: امید است در سال جاری و سال های پیش رو ، این شرکت بهتر و موفق تر از سال گذشته نقش کلیدی خود را به عنوان یک بنگاه اقتصادی چابک، توانمند و متعالی، با تأمین رضایت پایدار مشتریان، سهامداران و ذی نفعان کلیدی ایفا نماید.

اسدروز به فعالیت های شرکت در حوزه ساخت داخل و حمایت از شرکت های دانش بنیان داخلی اشاره کرد و گفت: شرکت پایانه های نفتی ایران برای بی‌نیاز شدن کشور و صنعت نفت از تجهیزات خارجی مهم و کاربردی در حوزه اندازه‌گیری کمی نفت خام و میعانات گازی، طی سال های اخیر پروژه های متعدد ساخت داخل و پژوهشی را در این حوزه با محوریت بومی سازی تکنولوژی تعریف نموده که برخی با موفقیت به اتمام رسیده و برخی دیگر در حال اجرا یا پیگیری جهت اجرا می باشند که مهمترین آنهاطراحی و ساخت شیر چهار راهه سیستم پرووینگ،طراحی و ساخت دستگاه صحت سنج سیار از نوع تانک پروور،طراحی و ساخت کارت های الکترونیک دستگاه GEOFLO در پایانه خارگ،طراحی و ساخت کارت های الکترونیک میترینگ پایانه میعانات گازی پارس جنوبی،طراحی و ساخت یک دستگاه میتر توربینی  12 اینچ نفت خام،طراحی و ساخت یک دستگاه میتر جابجایی مثبت جهت پایانه میعانات گازی پارس جنوبی،به روز رسانی سیستم سوپروایزری میترینگ پایانه خارگ،شبیه سازی میترهای توربینی و التراسونیک و بررسی تاثیر پارامترهای فرآیندی بر عملکرد این میترها،طراحی و ساخت بازوی بارگیری و عملیاتی نمودن پهلوگاه 10 اسکله شرقی که یک پروژه کم نظیر ساخت داخل در سطح کشور می باشد. این بازو هم اکنون نصب و بیش از ده عملیات موفق با آن انجام شده است. ساخت این بازو علاوه بر قطع وابستگی به خارج و صرفه جویی ارزی سبب ایجاد اشتغال برای قشر تحصیلکرده گردید. طراحی و ساخت آن بدیع و در واقع انتقال تکنولوژی به معنای واقعی انجام گردید. از ویژگیهای آن تعمیرات و نگهداری آسان و دو منظوره بودن آن (بارگیری و تخلیه در صورت نیاز) می باشد.،انجام ساخت داخل 309 قلم کالا(که قبلا با صرف منابع ارزی از خارج از کشور تامین می گردید.) این کالاها اغلب در حوزه های عملیاتی و فنی بوده که در اغلب موارد در صورت عدم ساخت داخل با توجه به انحصار تولید آنها و تحریم های اعمال شده به مشکلات جدی برمی خوردیم. علاوه بر این ساخت داخل این کالاها صرفه جویی حدود ده میلیارد تومانی به همراه داشته است. از آن جمله می توان به طراحی و ساخت عملگرهای الکتریکی شیرهای صنعتی و ساختGSNAP RINبازوهای بارگیری نفت خام اشاره نمود،طراحی و ساخت داخل کارت های الکترونیکی سیستم میترینگ برای خارگ و عسلویه که در واقع قلب سیستم اندازه گیری بودند. تامین این کارتها از خارج از کشور غیر ممکن و در صورت عدم ساخت داخل مشکلات جدی در این حوزه کلیدی به وجود می آمد.

اسدروز همچنین به اهداف مورد نظر اشاره کرد و گفت: بهره گیری از دانش های نوین و فن آوری های روز در زمینه اندازه گیری، ایجاد بسترهای مناسب جهت استفاده از سیستم های اندازه گیری غیرتماسی (اولتراسونیک) هم راستای صنایع بین المللی، ارتقا و به روز رسانی تجهیزات موجود با استفاده از توانمندی متخصصان داخلی و به ویژه شرکت های دانش بنیان و مراکز دانشگاهی، تدوین سیاستهای کلان میترینگ به طور یکپارچه میان صنعت ، دانشگاه و سازمان ملی استاندارد، پشتیبانی و کمک به مراجع تدوین کننده استانداردهای داخلی درجهت ارتقاء و همسطح شدن با استانداردهای روز دنیا، حمایت از شرکتهای توانمند داخلی برای ساخت تجهیزات و قطعات سیستم های میترینگ به منظور بومی سازی تجهیزات، ایجاد مراکز کالیبراسیون و مراکز صادرکننده گواهی در تعامل با مراکز معتبر جهانی،  حمایت از کمیته ها و انجمن های فنی و تخصصی مرتبط با سیستم های اندازهگیری، تعامل با مراکز دانشگاهی برای برگزاری نشست های تخصصی و سمینارهای آموزشی مرتبط با حوزه میترینگ از جمله اهداف می باشد.

مدیرعامل شرکت پایانه های تاکید کرد: آنچه امروز در صنعت نفت ایران رخ داده است دقیقاً در نقطه مقابل اهداف دشمنان قسم خورده ملت بزرگ ایران است، که همچون گذشته در جهت بی اثر سازی تحریمها و مغلوب نمودن مطامع دشمن تلاش نموده اند و سبب شدند دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به امیال نامشروع خود نرسیده و عملا نه تنها تحریم ها بی اثر شده بلکه تبدیل به فرصت گشته اند. این مهم میسر نشد مگر با اتکال به درگاه حق تعالی، تبعیت از رهنمودها و منویات رهبری خردمند انقلاب و کار جهادی در تمامی ارکان صنعت نفت و استفاده از تمامی ظرفیتهای و تواناییهای داخلی، صنعت نفت نیز به رغم تمامی تنگناها، فشارهای اقتصادی ، سیاسی و ... توانسته است با تکیه بر توانمندی های تخصصی و دانش علمی تلاشگران خود در مسیر پیشرفت گام بردارد و رشد، بالندگی و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی را در مسیر توسعه آینده همچنان تداوم بخشد و امروز با وجود چالشهای فراوان و اعمال فشارهای بین المللی توانسته است با تکیه بر توان داخلی در تمامی حوزههای دانش و فنآوری ، دستاوردهای بزرگ برای کشور به ارمغان آورد .از سوی دیگر، بدون شک رشد و توسعه از اساسی ترین نیازهای سازمانها برای رسیدن به تعالی بوده و سازمانها جهت نیل به اهداف خود ، بهره مندی از ظرفیت های پژوهش و فناوری را به منظور دستیابی به راهکارهای نوین و پیمودن سریعتر مسیر نقشه راه موفقیت در اولویت کاری خود قرار می دهند و همچنین با استقرار سیستم های مدیریتی مرتبط، دانش در حوزه های کاری را به روز، مدیریت و نهادینه می کنند. لذا یکی از اصول مهم این شرکت توجه جدی به نوآوری و پژوهش است و هم راستا با سیاستهای کلان کل کشور و صنعت نفت، انجام پروژههای پژوهشی کاربردی به ویژه در حوزه فناوری و ساخت داخل تجهیزات مرتبط با فعالیتهای تخصصی خود (دریافت، ذخیره سازی، اندازه گیری و صادرات نفت خام)در دستور کار قرار گرفته است

 

اسدروز علم و صنعت 17

اسدروز علم و صنعت 16

اسدروز علم و صنعت 15

اسدروز علم و صنعت 13


اسدروز علم و صنعت 12
اسدروز علم و صنعت 11
اسدروز علم و صنعت 10
اسدروز علم و صنعت 9
اسدروز علم و صنعت 8
اسدروز علم و صنعت 7
اسدروز علم و صنعت 6
اسدروز علم و صنعت 5
اسدروز علم و صنعت 4
اسدروز علم و صنعت 3
اسدروز علم و صنعت 2
اسدروز علم و صنعت 1

(سه شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۱) ۱۶:۵۴
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید