شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۰:۲۸
IOTC
دوشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۱ / ۱۸:۵۹
سرویس : عمومی
کد خبر : ۵۰۹۶
گزارشگر : ۲۹
سرویس عمومی

گفت وگو با بهمن بندرریگی ، بازنشسته و پیشکسوت شرکت پایانه های نفتی ایران

آنچه پیش روی شماست گفت و گوی کوتاه و صمیمانه با یکی از بازنشستگان شرکت پایانه های نفتی ایران است که در تاریخ ۱۴۰۱/۰۴/۰۱ به مقام شامخ بازنشستگی نائل گردیده که به منظور آشنایی مخاطبان با پیشکسوتان صنعت نفت و بهره مندی از تجربیات آن بزرگواران به حضور کلیه عزیزان تقدیم می گردد

گفت وگو با بهمن بندرریگی ، بازنشسته و پیشکسوت شرکت پایانه های نفتی ایران
۱- خودتان را معرفی کنید و از رزومه و سوابق استخدامی و شغلی خویش برای ما سخن بگویید؟ چه شد که در شرکت پایانه ها مشغول به کار شدید؟ 

 

بهمن بندرریگی 3

بهمن بندرریگى متولد ۱۳۴۱/۰۳/۱۳ در شهرستان آبادان هستم .
چون پدرم کارگر شرکت نفت و شاغل در عملیات دریایی بود از ۱۶ سال قبل از انقلاب در خارگ حضور داشتم. پس از سه سال سابقه حضور در جنگ در تاریخ ۱۳۶۴/۰۶/۱۶ با گذراندن‌ آزمون و مصاحبه به استخدام شرکت نفت درآمدم .
از روز اول رشته تخصصی من ناخدایی بود که روند آموزشی ما ۵ سال طول کشید و بطور مستمر تئوری را در اهواز و عملی را در جزیره خارگ گذراندم .در اوج جنگ و دوران جنگ نفت کش ها در خارگ عهده دار هدایت کاروان های نفتکش از خارگ به آب های ایمن و بالعکس بودم. سال ۶۹ و پس از تأسیس شرکت پایانه ها ناخدای یدک کش ها شدم و پس از ۱۵ سال کار بر روی یدک کش به عملیات کشتیرانی به عنوان راهنمای کشتی پیوستم و از سال ۸۴ تا کنون نیز در پایانه های خارگ و عسلویه در مشاغلی همچون راهنمای کشتی، راهنمای ارشد و سپس رییس عملیات یدک کش ها و شناورها انجام وظیفه نمودم.

 

بهمن بندرریگی 4

 

۲- بیشترین رضایتمندی شما از کدام عملکرد شرکت در طول خدمت بوده و کمترین رضایتمندی در کدام یک از عملکردهای کلی شرکت حاصل گردیده است ؟
بیشترین رضایتمندی بنده از عملکرد و تلاش همکاران در بخش عملیات به دست آمده چرا که بدون اغراق صادق ترین و پر کارترین افراد، در عملیات دریایی هستند ، که در بدترین شرایط کاری و بدون هیچگونه چشم داشتی و حتی گاهاً در گمنامی انجام وظیفه می کنند. کمترین رضایتمندی من از تصمیماتی هست که گاهاً در حقوق و مزایا کارکنان اتفاق می افتد که موجب رنجش و آسیب به نیروهای عملیاتی می گردد و پرداختن به آنها از حوصله این مصاحبه خارج است.

 

بهمن بندرریگی 2

 

۳- حال که از این شرکت می روید چه دغدغه ذهنی دارید که حل آن تا آخرین روزهای خدمتتان به عنوان یک آرزو در ذهن تان به یادگار مانده است؟
آرزوی همیشگی بنده استفاده صحیح و کاربردی از توان و تجربه همکاران در حوزه آموزش و انتقال تجربیات به جوانان بود که متاسفانه با فرصت سوزی، از تجربیات بازنشستگان به عنوان سرمایه های ارزشمند که طی سالیان دراز توسط من و دیگر همکاران بدست آمده در امر آموزش نفرات برای راهنمایی کشتی و دیگر موارد استفاده نشده است.

  

بهمن بندرریگی 1

 

۴- به چه اندازه از ایفای نقش خود در شرکت رضایت دارید و حضور شما در طول خدمت به چه میزان با توانمندی ، دانش و علایق تان مرتبط بوده است ؟ آیا توانستید استعداد خود را در صنعت نفت کشف ، پرورش و در عمل از آن برای توسعه خود و سازمان استفاده کنید؟
معتقدم در طول خدمت ۳۷ ساله ام ، چه در بخش ناخدایی و چه در بخش راهنمایی کشتی سعی ام در ارایه بهترین اثرگذاری در حوزه وظایف شغلی بوده است. هر کاری اگر آمیخته با علاقه مندی و عشق باشد قطعا هم موجب ایجاد رضایت برای خود فرد و هم محیط پیرامون خویش می گردد و بنده با علاقه شدیدی که به دریا داشتم و با اتکا بر استعداد خود موفق شدم دوران خدمت خود را به نحو شایسته و بدون حادثه پشت سر بگذارم و از این بابت خدا را شاکرم.
 
۵-شیرین ترین و تلخ ترین خاطره ای که از دوران خدمت ملکه ذهن شما می باشد و با این خاطرات این شرکت را ترک می فرمایید ، را با ما در میان بگذارید؟
در طول این سال‌ها خاطرات تلخ و شیرین زیادی را پشت سر گذاشته ام ولی شاید بهترین خاطره و خبر خوش برای من ، ارتقای شغلم از ناخدایی به راهنمایی کشتی بود و البته تلخ ترین خاطره مربوط به فوت مرحوم پدرم بود که بعلت کمبود و نبود نفر، ۲۱ روز در عسلویه ماندم و متاسفانه در زمان فوت پدر حضور نداشتم.

 

بهمن  بندر ریگی 32

 
۶- اگر بخواهید بهترین ، کامل ترین و جامع ترین پیشنهاد خود را مبتنی بر تجربیات چندین ساله خویش به عنوان رهنمود و چراغ راه در اختیار ما بگذارید ، چه می باشد ؟
آنچه را به عنوان یک برادر کوچک به همه روسا و سرپرستان ادارات توصیه کرده و می کنم ، رعایت حق الناس پرسنل زیرمجموعه شان است که طی این سالها هم سعی کردم خود رعایت و هم به بقیه عزیزان سفارش کردم، دیر یا زود همه این عنوان ها از بین خواهند رفت و آنچه بجا می ماند فقط نام نیک است .
(دوشنبه ۶ تیر ۱۴۰۱) ۱۸:۵۹
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید