یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۲:۴۰
IOTC
خجسته مهر در بازدید از پایانه نفتی خارگ :

آماده سازی پایانه ها متناسب با افزایش تولید/ تجهیز پایانه نفتی خارگ به مدرن ترین تاسیسات با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان

آماده سازی پایانه ها متناسب با افزایش تولید/ تجهیز پایانه نفتی خارگ به مدرن ترین تاسیسات با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر اهمیت تعمیرات و نوسازی تاسیسات پایانه‌های نفتی ایران ،گفت: به دلیل اهمیت راهبردی منطقه خارگ، بایستی این منطقه عملیاتی به مدرن‌ترین تاسیسات و زیرساخت‌ها تجهیز شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، محسن خجسته‌مهر امروز ( پنجشنبه، ۱۵ اردیبهشت) در سفر به جزیره خارگ با اشاره به اینکه در این سفر و بازدید نماینده مردم بوشهر، گناوه ، دیلم و جزیره خارگ در مجلس، مدیران شرکتهای نفتی و مسئولان استانی وجزیره خارگ حضور دارند، اظهار کرد: جزیره خارگ، از ابتدای انقلاب اسلامی نماد اقتصاد مقاومتی در کشور بوده و به میزان تعداد روزهای دفاع مقدس این جزیره مورد هجوم نظامی دشمنان بوده است اما با همت جهادی و با اراده مردم و کارکنان خدوم پایانه های نفتی حتی یک روز صادرات نفت کشور قطع و متوقف نشد.

وی افزود: تحول و پویایی در جزیره خارگ و شرکت پایانه‌های نفتی به هر میزان که باشد به همان اندازه تحول و پویایی در اقتصاد کشور خواهیم داشت و اگر می‌خواهیم اقتصاد کشور را متحول کنیم باید در خارگ هم در بخش صنعت و کارکنان و هم در بخش مسئولیت‌های اجتماعی و رفاه مردم و ساکنان شریف این جزیره اهتمام لازم را داشته باشیم.

 معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه هدف از بازدید این است که از نزدیک آخرین وضعیت پروژه های مربوط به شرکت پایانه های نفتی در جزیره خارگ و  شرکت نفت فلات قاره را بررسی کنیم، افزود: تعمیرات اساسی عمدتا شامل تعمیرات اسکله ها، مخازن ذخیره سازی نفت و میعانات گازی ، سیستم های ایمنی و اطفا حریق و... در خارگ است‌ که باید مورد توجه قرار گیرد.

 خجسته مهر ادامه داد: شرکت پایانه‌های نفتی که مهمترین شرکت ما در بحث صادرات نفت است باید به مدرن ترین سیستم های ذخیره سازی، اندازه گیری و زیرساختی تجهیز شود.

 وی با بیان اینکه اگر شرایط بازار اجازه دهد ظرفیت صادرات نفت خام از خارگ به دو برابر می تواند افزایش یابد، گفت: برنامه ما این است که آمادگی شرکت پایانه‌های نفتی را متناسب با افزایش تولید نفت و گاز و ذخیره سازی میعانات گازی، برای افزایش ظرفیت صادراتی منطقه افزایش دهیم.

 خجسته مهر با بیان اینکه در ۸ سال آینده چشم انداز ظرفیت تولید نفت خام کشور ۵.۷ میلیون بشکه در روز است و این به معنای آن است که آمادگی برای افزایش صادرات وجود دارد، تاکید کرد: این پایانه‌ها را بایستی آماده کنیم برای اینکه بتوانیم حسب لزوم صادرات را افزایش دهیم.

 مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران افزود: کلیه تجهیزات منطقه خارگ و پایانه‌های نفتی به دلیل بین‌المللی بودن باید مدرن باشد و با توجه به اینکه در سال تولید ،دانش بنیان و اشتغال آفرین هستیم حتما باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای مجهز کردن سیستم‌های زیرساختی استفاده کنیم و الحمدالله اتفاقات خوبی در این شرکت رقم خورده است و کارکنان خدوم تلاش های بسیاری با وجود تحریم ها انجام داده‌اند.

 وی در پایان تاکید کرد: همچنین در این سفر مصوباتی برای ایفای نقش مسئولیت‌های اجتماعی و ایجاد رفاه نسبی بر اساس شاخص‌هایی که قانون برای ما تعیین کرده است خواهیم داشت.

(پنج شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱) ۱۲:۴۷
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید