چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۶:۲۷
IOTC
پنج شنبه / ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۸
سرویس : عمومی
کد خبر : ۵۰۲۵
گزارشگر : ۲۹
سرویس عمومی

گفت و گو با غلامحسین علیدوست ، بازنشسته و پیشکسوت شرکت پایانه های نفتی ایران

آنچه پیش روی شماست گفت و گوی کوتاه و صمیمانه با یکی از بازنشستگان شرکت پایانه های نفتی ایران است که در تاریخ ۱۴۰۱/۰۲/۰۱ به مقام شامخ بازنشستگی نائل گردیده که به منظور آشنایی مخاطبان با پیشکسوتان صنعت نفت و بهره مندی از تجربیات آن بزرگواران به همه عزیزان تقدیم می گردد و توجه همکاران ارجمند را به آن جلب می نماییم

گفت و گو با غلامحسین علیدوست ، بازنشسته و پیشکسوت شرکت پایانه های نفتی ایران
۱- خودتان را معرفی کنید و از رزومه و سوابق استخدامی و شغلی خویش برای ما سخن بگویید ؟

 

غلامحسین علیدوست

غلامحسین علیدوست متولد سال ۱۳۴۱ هستم که در سال ۱۳۶۶ در سازمان تعاون مصرف صنعت نفت در اهواز مشغول به کار شدم  و پس از دو سال خدمت در قالب نیروی قراردادی و دو سال پیمانی در سال ۱۳۷۰ به استخدام رسمی شرکت ملی نفت در آمدم  و مدت ۱۶ سال در سازمان خدمات پشتیبانی جنوب مشغول به کار بودم که پس از انحلال این سازمان در صنعت نفت در سال ۱۳۸۰ به مدیریت بازرگانی اداره تدارکات عملیات کالا واحد تخلیه و بارگیری جزیره خارک انتقال و تا کنون نیز به مدت ۲۰ سال افتخار خدمت در شرکت پایانه های نفتی ایران نصیب بنده گردیده است . 
مفتخرم که جمعا با ۳۶ سال سابقه خدمتی ، نهایتا در اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ بازنشسته و به خدمت خویش در صنعت نفت پایان داده ام .
 
۲- چه شد که در شرکت پایانه ها مشغول شدید ؟ بیشترین رضایتمندی شما از کدام عملکرد شرکت در طول خدمت بوده و کمترین رضایتمندی در کدام یک از عملکردهای کلی شرکت حاصل گردیده است ؟
انحلال سازمان تعاون مصرف صنعت نفت اصلی ترین علت حضورم در این شرکت بوده است که پس از انجام مراحل کاریابی در مدیریت بازرگانی اداره تدارکات و امورکالای  پایانه نفتی خارگ  حضور یافتم .
 به علت اشتغال ام در اسکله کالا و ارائه بیشترین خدمات به افراد بومی ، نهادها و ارگان ها که به صورت شبانه‌روزی انجام می شد ، طبیعی بود که ارائه خدمت به مردم شریف خارگ بیشترین حس رضایتمندی را برایم بوجود می آورد . کمترین رضایتمندی نیز زمانی حاصل گردید که متاسفانه تعداد زیادی از سمت های سازمانی از نمودار سازمانی شرکت پایانه ها حذف گردید و موجب گله مندی و مشکلات فراوان برای پرسنل شرکت شد .
 
۳- حال که از این شرکت می روید چه دغدغه ذهنی دارید که حل آن تا آخرین روزهای خدمتتان به عنوان یک آرزو در ذهن تان به یادگار مانده است ؟
دغدغه فعلی ام با توجه به داشتن چهار فرزند با مدارک تحصیلی دانشگاهی ، اشتغال  فرزندانم است . 
متاسفانه امروز که بازنشسته شده ام حتی یک نفر از فرزندانم در صنعت نفت مشغول به کار نشده اند که این موضوع همه پدران شاغل در صنعت را با نگرانی روبرو کرده است . 
امیدوارم در اقتصاد مملکت گشایش و رونقی حاصل شود تا جمیع جوانان بیکار در صنایع مختلف شاغل شوند .

۴- به چه اندازه از ایفای نقش خود در شرکت رضایت دارید و حضور شما در طول خدمت به چه میزان با توانمندی ، دانش و علائق تان مرتبط بوده است ؟ آیا توانستید استعداد خود را در صنعت نفت کشف ، پرورش و در عمل از آن برای توسعه خود و سازمان استفاده کنید ؟
به جرات می توانم ادعا کنم که اشتغال ام در اداره تدارکات و امور کالا به دلیل ارتباط با گروه های مختلف مردمی در خارگ که شامل افراد بومی ، پیمانکاران ، نهادها و ارگان ها بود کم کم موجب علاقمندی وافر من به این شغل شد و این ۲۰ سال را معادل ۴۰ سال خدمت برای خودم تلقی می کنم زیرا در جایی بودم که به عنوان گلوگاه ورودی کلیه کالاها و مواد مورد نیاز شرکت پایانه ها بود و به همین علت احساس می کنم این شغل کاملا منطبق با خواسته ها و تمایلات ام بوده است .
 
۵- بهترین (شیرین ترین) و بدترین (تلخ ترین) خاطره ای که از دوران خدمت ملکه ذهن شما می باشد و با این خاطرات این شرکت را ترک می فرمایید ، را با ما در میان بگذارید؟
بهترین خاطره من دوستان و همکارانم هستند که در هنگام ورودم به جزیره خارگ با آنها آشنا شدم و بدترین خاطره زمانی برایم رخ داده که بعد از ۲۰ سال کار در این جزیره دارم دوستان و همکاران را ترک می کنم و این افسوس برای همیشه با من همراه خواهد بود .
 
۶- اگر بخواهید بهترین ، کامل ترین و جامع ترین پیشنهاد خود را مبتنی بر تجربیات چندین ساله خویش به عنوان رهنمود و چراغ راه در اختیار ما بگذارید ، چه می باشد ؟
از نظر من فراهم کردن شرایط لازم به منظور استخدام رسمی نیروهای قرارداد مستقیم و تعیین تکلیف این نیروها که هر کدام از آنها بیش از ۲۰ سال سابقه کاری در سازمان دارند و البته بسیاری از آنان نیروهای فعالی هستند که می توانند باعث ترقی سازمان شوند بهترین و کاربردی ترین پیشنهاد من است .
قابل ذکر آنکه بخش عمده ای از بار سنگین کاری در این شرکت بر عهده این عزیزان می باشد .

 

روابط عمومی شرکت پایانه های نفتی ایران ضمن تبریک دوران بازنشستگی به آقای علیدوست ، آرزوی زندگی توام با سعادت و موفقیت برای ایشان خواهان است .

 

(پنج شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱) ۱۴:۵۸
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید