پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۴:۲۲
IOTC
یکشنبه / ۳۰ آبان ۱۴۰۰ / ۱۸:۰۸
سرویس : عسلویه
کد خبر : ۴۸۸۷
گزارشگر : ۲۹
سرویس عسلویه
با راه اندازی چهارمین گوی شناور در سایت دو:

توان بارگیری و صادرات میعانات گازی پارس جنوبی افزایش یافت

گوی شناور شماره 4 پایانه میعانات گازی پارس جنوبی با راهبری و مدیریت شرکت پایانه های نفتی ایران آماده بارگیری و تحویل میعانات گازی به خریداران جهانی شد.

توان بارگیری و صادرات میعانات گازی پارس جنوبی افزایش یافت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران ، مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران اظهارداشت: پایانه میعانات گازی پارس جنوبی،  پشتیبانی از تولید و ذخیره ســازی گاز و میعانات گازی پارس جنوبی را عهده دار است، به نحوی که برای تدوام صدور میعانات گازی ، پایداری و جلوگیری از  توقف  تولید پالایشگاه ها، حتی در شرایط بد آب و هوایی، کارکنان این شرکت با توجه به تجربه، توانمندی و دانش سازمانی خود با استفاده از ناوگان دریایی پیشرفته و به روز ، ماموریت پهلودهی و بارگیری کشتی ها را انجام می دهند.

 

عباس اسدروز افزود : با توجه به اینکه تاکنون عملیات بارگیری میعانات گازی در سایت 2 پارس ؛  تنها از طریق گوی شناور شماره 3 انجام می پذیرفت، تصمیم برآن شد که به منظور پشتیبانی از این گوی شناور  و افزایش توان بارگیری ، یک گوی دیگر هم نصب و عملیاتی گردد.
 

وی ادامه داد :  SBM  شماره چهار  پایانه میعانات گازی پارس جنوبی از نوع TURN  TABLE  است که قابلیت پهلودهی و بارگیری نفتکشهای VLCC  تا ظرفیت 320 هزار تن را داراست و این گوی شناور دارای ‌ ظرفیت اسمی بارگیری و انتقال 45000 بشکه درساعت میعانات گازی و  ظرفیت عملیاتی 30000  بشکه در ساعت  کاندنسیت به نفتکش می باشد.

 

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران ادامه داد : گوی شناور یاد شده توسط ۶ رشته زنجیر قطور  در  عمق 49 متری خلیج فارس کاشته شده است. 

عباس اسدروز تاکید کرد: بارگیری همزمان از هر دو گوی شناور شماره 3 و 4 ،  کمک به تداوم و پایداری  تولید  گاز  کشور از مخزن مشترک و استراتژیک پارس جنوبی و دو برابر شدن توان صادراتی سایت دو پارس، همچنین پشتیبانی از گوی شماره سه جهت انجام کارهای تعمیراتی،  از مزایای نصب و راه اندازی گوی شماره چهار  می باشد.

 

گوی شناور  10

گوی شناور  9

گوی شناور  11

گوی شناور  15

گوی شناور  17
گوی شناور  16
گوی شناور  14
گوی شناور  13

گوی شناور  6
گوی شناور  4
گوی شناور  1

گوی شناور  7

گوی شناور  8

(یکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰) ۱۸:۰۸
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید