شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۸:۴۱
IOTC
سه شنبه / ۱۸ آبان ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۴
سرویس : خارک
کد خبر : ۴۸۷۹
گزارشگر : ۲۹
سرویس خارک

دوره آموزشی و مانور تمرینی LSA در پایانه نفتی خارگ برگزار شد

در راستای حفظ آمادگی عملیاتی پرسنل در مواجهه با شرایط اضطرار دریایی ، دوره آموزشی و مانور تمرینی استفاده از تجهیزات اضطراری شناور توسط متخصصین عملیات دریایی و HSE در پایانه نفتی خارگ با موفقیت انجام شد.

دوره آموزشی و مانور تمرینی LSA در پایانه نفتی خارگ برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران ، دوشنبه ( 17 آبان )  دوره آموزشی و مانور تمرینی استفاده از تجهیزات اضطراری و نجات بر روی شناور (LSA) با حضور کارشناسان و روسای عملیات دریایی، ایمنی و پرسنل شاغل در شناورهای ملکی شرکت پایانه های نفتی ایران در پایانه نفتی خارگ برگزار شد.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران و مدیر ارشد شرایط اضطراری منطقه عملیاتی خارگ گفت : در راستای ارزیابی و ارتقای سطح آگاهی و لزوم آمادگی پرسنل در مواجهه با شرایط اضطرار دریایی و همچنین اجرای الزامات کنوانسیون نجات جان اشخاص در دریا (SOLAS) دوره آموزشی و مانور تمرینی استفاده از تجهیزات اضطراری و نجات بر روی شناور (LSA) برگزار شد.

عباس اسدروز ادامه داد: یکی از مهمترین مباحث مطروحه درصنعت دریانوردی و فعالیت های مرتبط با دریا و ترمینال بر خورداری از آمادگی و چابکی لازم جهت مدیریت و اجرا در شرایط اضطراری می باشد.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران تاکید کرد: انجام مستمر مانورهای دریایی مرتبط با شرایط اضطرار به عنوان پیش نیاز های اصلی به منظور حفظ آمادگی نفرات مرتبط از جایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

اسدروز تصریح کرد : مانورها و آموزش های عملی به دلیل اینکه فرد شرایط واقعی را حس می کند بسیار تاثیر گذار است  و اعتماد به نفس فرد را بالا و از دستپاچگی و بی نظمی در شرایط حساس اضطرار جلوگیری می کند و  انجام مستمر مانورهای اضطرار ، ضمن اینکه الزامات بین المللی و ملی مرتبط را برآورده می کند باعث ایجاد اعتبار و امتیاز برای شرکت در سطوح ملی و بین المللی و از منظر مشتریان شده و توانایی ها و بروز بودن ترمینال را نشان می دهد. 

 

در این مانور جانشین رییس پایانه نفتی خارگ اظهار داشت : در راستای حفظ آمادگی عملیاتی پرسنل دریایی پایانه نفتی خارگ در این مانور پنج عملیات به صورت عملی و تجمیعی با موفقیت انجام شد. 

عباس غریبی افزود : عملیات تمرینی استفاده از تفنگ نخ پران ( Line throwing  Apparatus)  که در این تمرین نحوه  انتقال طناب در شرایط آب و هوایی نامساعد به شناور ، کشتی یا ایستگاه دیگری انجام شد و همچنین  مانور آدم به دریا ( MOB )  که با سقوط فرضی نفر به دریا ، مانور لازم از سوی یدک کش ها برای نجات و انتقال مغروق به شناور با موفقیت کامل صورت پذیرفت و مانور SMOKING  SIGNAL &HAND  FLARE  تمرین مربوطه با نمایش علائم مربوطه و انتقال پیام درخواست کمک انجام گردید و  عملیات اطفا حریق با شناور (Fire test operation ) عملیات اطفای حریق فرضی با استفاده از مانیتورهای آتش نشانی یدک کش ها به صورت فواره ای و مه پاش به صورت موفقیت انجام گردید و در پایان آموزش نحوه استفاده از SART  که نحوه استفاده از دستگاه فرستنده علائم جستجو و نجات شناورها در زمان غرق شدن یا اضطرار به کلیه نفرات آموزش  داده شد.  

مانور 49
مانور 45
مانور 51
مانور 50
مانور 48
مانور 47
مانور 46
مانور 44
مانور 43
مانور 42
مانور 41

مانور 3

مانور 11
مانور 10
مانور 9
مانور 8
مانور 7
مانور 6
مانور 5
مانور 4

مانور 12

مانور 13

مانور 14

مانور 15

مانور 20
مانور 19
مانور 18
مانور 17
مانور 16

مانور 21

مانور 22

مانور 27
مانور 25
مانور 24
مانور 23

مانور 39
مانور 38
مانور 37
مانور 36
مانور 35
مانور 34
مانور 33
مانور 32
مانور 31
مانور 30
مانور 29
مانور 28

مانور 40

 

(سه شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰) ۱۶:۰۴
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید