پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۸:۱۲
IOTC
شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۰ / ۰۷:۲۴
سرویس : خارک
کد خبر : ۴۸۴۶
گزارشگر : ۲۹
سرویس خارک

پاسخ روابط عمومی شرکت پایانه های نفتی ایران به درج گزارش خبرگزاری ایلنا با عنوان مانند یک زندانی در جزیره! / در بهشتِ پیمانکاران، سهم کارگران استثمار است

روابط عمومی شرکت پایانه های نفتی ایران با توجه به درج گزارشی در خبرگزاری کار ایران ( ایلنا ) با عنوان مانند یک زندانی در جزیره! / در بهشتِ پیمانکاران، سهم کارگران استثمار است ، لازم می داند توضیحاتی را به ‌منظور تنویر افکار عمومی ارائه نماید.

پاسخ روابط عمومی شرکت پایانه های نفتی ایران به درج گزارش خبرگزاری ایلنا با عنوان مانند یک زندانی در جزیره! / در بهشتِ پیمانکاران، سهم کارگران استثمار است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران در پاسخ به گزارش خبرگزاری ایلنا :عطف به خبر منتشر شده در خبرگزاری ایلنا مورخ ۱۴۰۰/۶/۳۰ ساعت ۰۸:۰۶:۵۳ با کد خبری ۱۱۳۳۸۵۲ به گزارش سرکار خانم زهرا معرفت در خصوص وضعیت کاری رانندگان استیجاری شرکت پایانه های نفتی ایران در جزیره خارگ مطالب ذیل را به استحضار می رساند؛ 

همانگونه که مستحضرید شرکت پایانه های نفتی ایران وظیفه دریافت،ذخیره سازی ، بارگیری و صادرات بیش از ۹۰ درصد نفت خام کشور را بر عهده دارد و با توجه به شرایط ویژه و استراتژیک این منطقه بکارگیری پیمانکاران تابع قوانین خاص می باشد. قرارداد ترابری پایانه نفتی خارک دارای سه بخش می باشد، که بخش اول «راهبری و نگهداری خودروهای سنگین و سازمانی ملکی، بخش دوم « تعمیرات و سرویس تجهیزات و ماشین آلات  ملکی»  و بخش سوم «خودروهای استیجاری» که بخش اول توسط ۵١ نفر از کارکنان ارکان ثالث که حساب مشترک و طبقه بندی شده اند انجام می شود. و در بخش دوم توسط پیمانکار انجام و به صورت ساعتی هست و به ازای هر ساعت خدمات هزینه می گیرد و نهایتا بخش سوم هم تامین خودرو با راننده هست

اداره ترابری پایانه نفتی خارگ دارای بیش  از ۱۰۰ راننده خودروی استیجاری می باشد که تحت عنوان ساکن و بومی جزیره خارگ مشغول بکار شده اند. با توجه به عملیاتی بودن منطقه خارگ پیمان خدمات خودرویی شرکت پایانه های نفتی ایران بصورت حجمی بوده و تهیه و تامین خودرو با راننده برعهده پیمانکار برنده مناقصه می باشد.لذا طبق قوانین پیمانکار می بایست راننده با خودرو در اختیار کارفرما قرار دهد و طبق مفاد پیمان رانندگان می بایست بومی استان و ساکن جزیره خارگ باشند و جذب ایشان از طریق معرفی از طریق بخشداری ویژه خارگ می باشد. از آنجاییکه شرکت پایانه های نفتی ایران همیشه نسبت به مسئولیت اجتماعی خود در قبال مردم جزیره و بومی پایبند است در هنگام برنده شدن پیمانکار ایشان را موظف می نماید از رانندگان قبلی استفاده و از اخراج رانندگان قبلی امتناع نماید.


 حدود ۸ سال قبل ، حقوق و مزایایی رانندگان با توجه به حجمی بودن پیمان از طریق پیمانکار و طبق قانون کار پرداخت می شد که با سوء استفاده پیمانکاران حقوق این قشر مورد تضعیف قرار گرفته و با تاخیر زیاد و بطور ناقص پرداخت می گردید. پس از دستور مدیریت ارشد شرکت در خصوص ساماندهی وضعیت حقوقی این عزیزان با راهکارهای کارشناسان مدیریت های ذیربط و ابتدا نسبت به ارتفاء گروه شغلی از گروه ۱ به گروه ۷ اقدام که باعث افزایش چشمگیر و ملموس حقوق ایشان گردید و با توجه به افزایشات هر ساله حقوق توسط وزارت تعاون ، کار و رفاه  اجتماعی حقوق این دسته از همکاران از نظر ریالی مطلوب می باشد.در مرحله دوم و از ابتدای پیمان جدید اداره ترابری از تاریخ 01/01/1399 با درایت و مساعدت مدیر عامل محترم و رییس امور حقوقی و قراردادها و مدیر محترم امور مالی شرکت پرداخت حقوق و مطالبات کلیه رانندگان از طریق حساب مشترک بوده و کارفرما نسبت به پرداخت کامل و صحیح حقوق کارگران با حساسیت نظارت نموده و حقوق این دسته از همکاران همزمان با حقوق نفرات رسمی و قراردادی و بعضا" قبل از آنها پرداخت می گردد که اسناد بانکی مربوطه در این خصوص قابل ارائه به مراجع حسابرسی می باشد.

لازم بذکر است کلیه رانندگان و کارگران مشغول بکار طبق قوانین اداره کار دارای یکماه مرخصی استحقاقی با حقوق (2/5  دو و نیم روز در هر ماه ) بوده که می توانند از این مرخصی استفاده نمایند و پیمانکار جهت پوشش مرخصی این رانندگان به هزینه خود اقدام به جذب حدود 15 نقر راننده جایگزین نموده و هر زمان راننده ای تقاضای مرخصی نموده با مرخصی ایشان موافقت گردیده که اسناد و مدارک آن موجود و در صورت لزوم به مراجع ذیربط ارائه خواهد شد.یادآور می گردد در صورتی مرخصی رانندگان بدون حقوق محاسبه می گردد که شخص متقاضی فاقد مرخصی استحقاقی ذخیره شده باشد.

مجددا تاکید می نماییم رانندگانی که در این شرکت مشغول بکار هستند بعنوان ساکن و بومی چزیره خارگ جذب شده اند و کارفرما در راستای آرامش و آسایش این گروه (با توجه به ماهیت حجمی بودن پیمان) پیمانکار را موظف نموده نسبت به تهیه البسه کار ، تهیه یک وعده غذای گرم جهت راننده روزکار و دو وعده غذا جهت راننده شب کار اقدام نماید و با توجه به دستورالعمل های ستاد کرونا نهایت همکاری را در اعزام به مرخصی آنان داشته است.

علی ایحال تهیه گزارشات و اخبار بدون منبع و مرجع مشخص در حوزه های کارگری جزیره خارگ از طرف آن خبرگزاری قبل هم به طور مکرر اتفاق افتاده و علیرغم پیگیری این امور متاسفانه بررسی صحت و سقم  گزارشات از مراجع ذیصلاح از جمله روابط عمومی شرکتهای نفتی ،اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی جزیره خارگ و ...در دستور کار آن خبرگزاری نبوده و در آخرین تماس تلفنی با  مسئول حوزه کارگری آن خبرگزاری ،اظهار داشته که آن منطقه جز مناطق آزاد بوده و حقوق کارگران پایمال می شود در صورتیکه این موضوع کاملا بی اساس و کذب بوده و جزیره خارگ دارای اداره کار و امور اجتماعی هست و قوانین آن هم مستثنی از سایر نقاط کشور نمی باشد و علاوه بر کنترل و نظارت دقیق نمایندگان کارفرما برپیمانهای کارگری و خدماتی ، بازرسین اداره کار نیز نهایت کنترل های لازم را اعمال می نماید.

در پایان ،شایسته هست ،براساس قوانین رسانه ای و برای اطمینان از صحت و سقم گزارشات، آن خبرگزاری محترم قبل از انتشار اینگونه اخبار و گزارشات بدون منبع مشخص که البته از طرف آن خبرگزاری مسبوق به سابقه هم بوده است  ، با روابط عمومی شرکت پایانه های نفتی ایران ارتباط و اطلاعات خود را بررسی نموده و سپس در صورت لزوم و صحت موضوع ، نسبت به درج خبر اقدام نماید.

(شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰) ۰۷:۲۴
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید