جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۰۹:۳۶
IOTC
سه شنبه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ / ۰۸:۴۸
سرویس : عمومی
کد خبر : ۴۷۸۹
گزارشگر : ۲۹
سرویس عمومی

روحانی: جاسک به‌زودی بندر مهم صادرات نفت ایران می‌شود

رئیس‌جمهوری گفت: به‌زودی جاسک یک بندر مهم صادراتی برای نفت ایران خواهد بود. تا امروز اگر نفت ایران در جزیره خارک صادرات می‌شد، از این به بعد صادرات هم در خارک و هم در جاسک انجام می‌شود.

روحانی: جاسک به‌زودی بندر مهم صادرات نفت ایران می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، (دوشنبه، ۲۴ خردادماه) در آیین گشایش طرح‌های ملی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران قدرتی است که امنیت منطقه را برای خود و همسایگان تضمین می‌کند.

 

وی افزود: دولت و ملت ایران با وجود شدیدترین تحریم‌ها و جنگ اقتصادی در سه سال و نیم گذشته سرو قامت ایستاده‌اند و دولت با همه توان با وجود مضاعف شدن فشارها به‌دلیل شیوع کرونا، از نیروهای مسلح خود حمایت و نیازهای آنها را تأمین کرده است.

 

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: دولت یازدهم و دوازدهم در زمینه سواحل مکران و نیازمندی‌هایی که این ساحل داشته فعالیت‌های مهمی انجام داده است، از جمله بندر جاسک که تبدیل به یک بندر بسیار مهم برای امروز و در سال‌های آینده است، همچنین چابهار و توسعه‌ای که این منطقه پیدا کرده بسیار حائز اهمیت است. اینکه این دولت توانسته گاز را به همه این منطقه و به استان سیستان و بلوچستان و به اقصی نقاط شرق کشور برساند، اینکه دولت توانسته آب را شیرین کند و به اعماق کویر در شرق ایران برساند و امروز شاهدیم که آب را به دو استان رسانده و انتقال آب را برای چند استان دیگر طراحی کرده است، این آبادانی که امروز ما در شرق و جنوب کشور، در دریای عمان، در سواحل مکران شاهدیم و اینکه به‌زودی بندر جاسک یک بندر مهم صادراتی برای نفت ایران خواهد بود.

 

روحانی اظهار کرد: تا امروز اگر نفت ایران در جزیره خارک صادرات می‌شده از این به بعد این صادرات هم در خارک و هم در جاسک انجام می‌شود، این کار راهبردی بی‌نظیر دولت یازدهم و دوازدهم در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است.

 

(سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰) ۰۸:۴۸
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید