پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۱:۴۴
IOTC

شرکت پایانه‌های نفتی ایران با شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد

شرکت پایانه‌های نفتی ایران با شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد

شرکت پایانه‌های نفتی ایران در چهارمین روز از برگزاری بیست ‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با دو شرکت دانش‌بنیان داخلی به ‌منظور تکیه بر توانمندی سازندگان داخلی در سال جهش تولید، تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، عباس اسدروز، مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران، در آیین امضای تفاهم‌نامه این شرکت با دو  شرکت دانش‌بنیان ضمن تشریح فعالیت‌های شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: ماموریت اصلی این شرکت کمک به پشتیبانی و تداوم پایدار تولید نفت و گاز کشور است.

 

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران  با اشاره به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید افزود : ماموریت اصلی بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی نفت ، گاز، پالایش و پتروشیمی  حمایت از  شرکت های داخلی نوپا ، دانش بنیان ، استارتاپ ها و ساخت داخل تجهیزات و قطعات مورد نیاز صنعت نفت بوده که با درایت و تدبیر مقام عالی وزارت و همکاری سایر دستگاه های ذیربط در حال برگزاری است.

 

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران ادامه داد: شعار نمایشگاه امسال که نفت ملی ، کالا و خدمات ایرانی  است در واقع شعار بسیار بجا و درستی است و شرکت پایانه های نفتی ایران هم در همین چارچوب و در راستای رفع نیازهای راهبردی خود اقدامات خوبی را انجام داده است.

 

وی افزود : در جهت رفع نیازهای راهبردی و استراتژیک سرکت و حمایت از ساخت داخل و تولیدکنندگان داخلی ، امروز دو تفاهم نامه همکاری با شرکت های دانش بنیان فعال درحوزه طراحی و ساخت کارت های الکترونیکی کنترل و راهبری شناورها و یدک کش های عملیاتی و  همچنین در حوزه مسائل مرتبط با  محیط زیست و  پاکسازی پسماندهای نفتی امضا کردیم.

 

اسدروز ادامه داد : تفاهم‌نامه‌ای را که برای ساخت کارت‌های الکترونیک سیستم‌های کنترل و راهبری شناورهای عملیاتی با شرکتی ایرانی امضا کردیم، در صورت موفقیت ، این نوع کارت‌های الکترونیکی برای نخستین بار در کشور ساخته می‌شود و با تامین و ساخت داخل تجهیزات راهبردی کنترل و راهبری یدک‌کش‌ها به بهینه کردن عملیات در این شرکت کمک خواهد کرد.

 

اسدروز همچنین به تفام نامه  انجام مطالعات پژوهشی و عملیات اجرایی پاکسازی لجن و پسماندهای نفتی در محوطه پیرامونی کچمنت غربی جزیره خارگ اشاره کرد و گفت :  پسماندهای نفتی حاصل اجتناب ناپذیر استفاده از نفت و فرآورده های آن می باشد و چنانچه مدیریت مناسب و اصولی بر پسماند ها صورت نگیرد و با روش های نوین و علمی روز دفع نشوند بعضا مخاطرات بسیار زیاد و تهدیدات زیست محیطی خواهند داشت که با وجود آلاینده های  پایه هیدروکربور به سختی تجزیه شده و در محیط زیست باقی می مانند .

 

وی افزود :  هدف از انجام طرح فوق انجام مطالعات و انتخاب بهترین روش پاکسازی حوضچه غربی می باشد که با انجام آن نتایج اثربخشی در زمینه آگاهی از حجم و سطح بهینه حوضچه غربی و میزان پسماند لجن و خاک آلوده در محوطه پیرامونی حوضچه و همچنین حجم قابل استحصال مواد نفتی ، آگاهی از بهترین عمل انباشت و انجام  عملیات انتقال پسماند ها ، لجن ها و ضایعات موجود خواهد بود.

 

تفاهم نامه نمایشگاه 25


تفاهم نامه نمایشگاه 25 5
تفاهم نامه نمایشگاه 25 2


تفاهم نامه نمایشگاه 25 3
تفاهم نامه نمایشگاه 25 1

تفاهم نامه 2 نمایشگاه 25 5
تفاهم نامه 2 نمایشگاه 25 3
تفاهم نامه 2 نمایشگاه 25 2
تفاهم نامه 2 نمایشگاه 25 1

 

(دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۹) ۱۶:۲۸
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید