پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۲۴
IOTC
سه شنبه / ۲۶ اَمرداد ۱۳۹۵ / ۱۲:۵۹
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۶۹۹
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

واردات نفت هند از پایانه های نفتی ایران به نقطه اوج ٥ سال اخیر رسید

اطلاعات رفت و آمد نفتکشها نشان داد که در ماه گذشته میلادی، واردات نفت خام هند از ایران به بالاترین حد خود در پنج سال اخیر رسیده است.

واردات نفت هند از پایانه های نفتی ایران به نقطه اوج ٥ سال اخیر رسید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران و به نقل از خبرگزاری رویترز، اطلاعات کشتیرانی و اعلام منابع تجاری نشان داد در ماه ژوئیه سال جاری میلادی، واردات نفت خام هند از ایران برای دومین بار در پنج ماه اخیر، به بیش از ٥٠٠ هزار بشکه در روز رسیده است.

هند که پس از چین دومین مشتری بزرگ نفت ایران به شمار می آید، در ماه ژوئیه روزانه ٥٢٣ هزار بشکه نفت از ایران وارد کرد که ٣٧ درصد نسبت به ماه پیش از آن بیشتر و حدود ٢ برابر سطح واردات در ژوئیه پارسال است.

در چهار ماه نخست سال مالی کنونی هند، واردات نفت خام این کشور از ایران از ٤٨ درصد رشد سالانه برخوردار بوده است و به میانگین ٤٢٠ هزار بشکه در روز رسیده است.

در ماه گذشته میلادی، دو پالایشگر هندی بهارات پترولیوم و هندوستان پترولیوم، پس از چند سال وقفه، واردات نفت خام از ایران را از سر گرفتند.

عربستان در دوره یاد شده همچنان در رتبه نخست صادرات نفت به هند قرار داشت و پس از آن، عراق و ونزوئلا رتبه های دوم و سوم را در اختیار داشتند.

(سه شنبه ۲۶ اَمرداد ۱۳۹۵) ۱۲:۵۹
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید