جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۱:۱۶
IOTC

میزان خسارت جانی و مالی در خارگ صفر بود

میزان خسارت جانی و مالی در خارگ صفر بود

کارکنان شرکت پایانه های نفتی ایران علاوه بر جداسازی و بستن کشتی های اسکله نفتی خارگ توانستند به منازلی که دچارآب گرفتگی شده بودند نیز خدمات مطلوب ارائه کنند.

به گزارش روابط عمومی شرکت پایانه های نفتی ایران پس از  بارندگی  شدید  خارگ  که   در 40 سال گذشته بی سابقه بود با دستور مدیر عامل شرکت پایانه های نفتی ایران , مدیران, کارشناسان و کلیه کارکنان این شرکت درخارگ  به حالت آماده باش درآمده  و با  تلاش دسته جمعی میزان  خسارت را به صفر رساندند.

 برپایه این گزارش به گفته عباس اسد روز ریس پایانه نفتی خارگ باران روزیک شنبه  5 آذر ماه که در 40 سال اخیر در جزیره خارگ بی سابقه بودموجب شد تعداد زیادی ازمنازل مسکونی دچار آب گرفتگی شوند.

  وی توضیح داد: برای  رفع این مشکل ساکنان این منازل تخلیه ودر جای امن تری اسکان داده شدند بعضی در منازل دیگر ، عده ای در مهمانسراها وهمچنین از طریق خدمات پشتیبانی تغذیه آنان نیز تأمین شد .

  اسد روز گفت: آب گرفتگی و پوشیده شدن سطوح خیابان ها موجب توقف رفت و آمد شده بود که  همکاران ترابری و آتش نشانی و البته سایر ادارات به طور مستمر در حالت گشت زنی ، سرکشی و تخلیه و آماده سازی خیابان ها شدند .

 وی  تصریح کرد:  با رعایت نکات ایمنی  و همچنین  ایجاد آمادگی  مناسب این بارندگی خوشبختانه هیچ گونه تلفات جانی در بر نداشت  چراکه کلیه همکاران در واحد ایمنی و آتش نشانی ، عملیات و ترابری ، تعمیرات و پشتیبانی و حراست درتمام این مدت در حال رفع آب گرفتگی منازل ، معابر و  مخازن نفت بودند.

 وی تاکید کرد: ا حتمال آن وجود داشت که  بیشترین مشکل و خسارت در سقف مخازن  شناور نفت  ایجاد شود ولی با اقدامات به موقعی که انجام شد و همچنین همکاری و هماهنگی تیم  های حاضر با استفاده از پمپ‌های تخلیه آب به طور منظم آب‌های جمع شده  تخلیه و به جای دیگری هدایت  شدند.

 اسد روز افزود:  خطوط لوله جریانی و اسکله‌های صادراتی و سایر تأسیسات به طور مستمر مورد بازرسی قرار گرفتند و در ناحیه مخازن نفت که در اثر جمع شدن آب باران و گرفتگی خطوط تخلیه  مشکل مقطعی ایجادشده بود  شرایط به حالت عادی برگشت و  به هیچ یک از مخازن خسارتی وارد نشد.

(سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۱) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید