جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۳:۵۲
IOTC
شنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۲:۵۸
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۴۱۲
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
معاون وزیر نفت:

توسعه شتابان فرآیندخودکفایی در صنعت نفت شکل گرفته است

معاون وزیر نفت، پیام بیست و یکمین نمایشگاه صنعت نفت را "توسعه شتابان خودکفایی در صنعت نفت" دانست و گفت: بعد از برجام، موقعیتی ایجاد شد تا شرکتهای خارجی با فرصت بیشتری در ایران حضور پیدا کنند.

توسعه شتابان فرآیندخودکفایی در صنعت نفت شکل گرفته است

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران رکن الدین جوادی در سومین روز از برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران در محل سالن میلاد با بیان این که حضور شرکتهای خارجی در این دوره از نمایشگاه ٦٤ درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: تعداد پاویونهای خارجی با ٩٠ درصد افزایش نسبت به دوره پیشین به ١١ پاویون رسیده است.

وی با بیان این که صنعتگران داخلی با کوله باری از تجربه ها در نمایشگاه نفت امسال حضور پیدا کرده اند، به بازدید خود از ٢٠٠ شرکت خارجی اشاره کرد و افزود: ایران امروز با گذشته بسیار متفاوت است و سیاستگذاری نظام بخصوص وزارت نفت با چارچوبهایی که وزیر نفت آن را مشخص کرده در جهت حمایت از صنایع داخلی در کنار شرکتهای خارجی است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت با بیان این که شرکتهای خارجی به این موضوع که تنها در صورتی می توانند در ایران حضور داشته باشند که اقدام به سرمایه گذاری و مشارکت با شرکتهای ایرانی و انتقال فناوری کنند، اظهار کرد: شرکتهای خارجی به این واقعیت رسیده اند که شرکتهای داخلی، قدمهای خوبی در این سالها در بخش ساخت تجهیزات صنعت نفت برداشته اند.

جوادی ساخت ١٠ قلم گروه کالایی تجهیزات صنعت نفت و قراردادهای توسعه دانش بنیان و حضور دانشگاهها را دو بحث مهم این دوره از نمایشگاه عنوان و یادآور شد: برای ساخت ١٠ قلم گروه کالایی، ١٠٠ قرارداد امضا می شود که هم اکنون ٣٨ قرارداد آن برای ساخت کالاهای راهبردی و تجهیزات درون چاهی و دیگر تجهیزات صنعت نفت امضا شده است.

(شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۱۲:۵۸
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید