شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۱:۲۴
IOTC

پاسداشت روز ملی ایمنی و آتش نشانی در مناطق عملیاتی شرکت پایانه های نفتی ایران

پاسداشت روز ملی ایمنی و آتش نشانی در مناطق عملیاتی شرکت پایانه های نفتی ایران

آیین بزرگداشت روز ملی ایمنی و آتش نشانی و تقدیر از کارکنان ایمنی و آتش نشانی در چهار منطقه عملیاتی خارگ، عسلویه، نکا و ماهشهر برگزار شد.

  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، همزمان با روز ملی ایمنی و آتش نشانی؛ کارکنان ایمنی و آتش نشانی شرکت پایانه های نفتی ایران مورد تقدیر قرار گرفتند.

فعالیت در جزیره خارگ به دلیل شرایط خاص  منطقه عملیاتی همواره ایجاب می نماید کارکنان ایمنی و آتش نشانی شرکت های عملیاتی در تمامی ساعات شبانه روز به صورت آماده باش حاضرباشند و تقدیر از این کارکنان شجاع در روز ملی ایمنی و آتش نشانی شاید کوچکترین کار ممکن به پاس زحمات بی دریغ آنان در شرایط گوناگون است.

در روز 7 مهر 1359 وقتی که دشمن بعثی به پالایشگاه آبادان حمله هوایی کرد، آتش نشانان منطقه و شهر های اطراف برای مهار آتش به پالایشگاه رفتند که در حین عملیات خاموش کردن آتش مجدداً هواپیماهای دشمن اقدام به بمباران پالایشگاه می کنند که منجر به شهادت تعداد زیادی از آتش نشانان می شود.

طرح تعیین روز آتش نشانی و ایمنی در سال 1379 توسط ستاد هماهنگی امور ایمنی و آتش نشانی کشور پیشنهاد و توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور تائید شد. این روز با هدف ترویج ایمنی و پیشگیری از حوادث در سطح کشور هم چنین یادآوری حماسه آفرینی ها و از خود گذشتگی های آتش نشانان میهن اسلامی در عرصه دفاع مقدس نامگذاری شده است. ایجاد زمینه های مناسب برای آموزش همگانی مردم در جهت پیشگیری از بروز حوادث مختلف و حفاظت از سرمایه های ملی نیز از دیگر اهداف نامگذاری این روز است.

 

 

 

(چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴) ۰۹:۵۸
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید