شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۱:۴۸
IOTC

تولید و صادرات نفت و میعانات گازی در دولت تدبیر و امید افزایش یافت

تولید و صادرات نفت و میعانات گازی در دولت تدبیر و امید افزایش یافت

آمار و عملکرد دولت تدبیر و امید نشان می‌دهد که در این مدت به ظرفیت تولید نفت و میعانات گازی کشور به میزان قابل توجهی افزوده شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، براساس گزارش دبیرخانه اطلاع رسانی دولت در مورد عملکرد دولت تدبیر و امید در بخش نفت، تولید از ٢,٧ میلیون بشکه در روز به ٢.٩ میلیون بشکه در روز افزایش یافته و صادرات نفت و میعانات گازی از یک میلیون و دویست هزار بشکه در روز به یک میلیون و سیصد و پنجاه هزار بشکه در روز رسیده است.

در بخش گاز، در سال ١٣٩٣ علاوه بر فاز ١٢ پارس جنوبی که با ظرفیت پالایشی حدود ٧٥ میلیون مترمکعب در روز در مدار تولید است، فازهای ١٥، ١٦ و ١٧ جمعا با ظرفیت پالایشی حدود ١٢٠ میلیون مترمکعب در روز به ظرفیت تولید کشور افزوده شد.

بر اساس این گزارش، پالایش و عرضه گاز طبیعی در سال ١٣٩٣ نسبت به سال ١٣٩٢ حدود ١٢ درصد افزایش پیدا کرده است، همچنین گازرسانی به شهرهای کوچک و روستاها با جدیت در دستور کار دولت قرار دارد.

براین اساس، قرار است تا میانه سال ٩٦ قریب به ٢,٥ میلیون خانوار جدید به شبکه گاز کشور اضافه شوند و به این ترتیب قریب ٩٥ درصد از کل جمعیت کشور تحت پوشش شبکه گاز قرار خواهند گرفت.

گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان نیز امسال تکمیل خواهد شد و مردم این خطه محروم به طور کامل از این خدمت برخوردار می‌شوند.

این گزارش می‌افزاید، میزان تولید محصولات پتروشیمی در سال ١٣٩٣ به ٤٤,٥ میلیون تن رسید که از این مقدار به میزان ١٥.٩ میلیون تن به کشورهای خارجی صادر شده و ١٦.٧ میلیون تن نیز در بازارهای داخلی فروخته شد. این میزان تولید، نشانگر افزایش ٩.٦ درصدی تولید محصولات پتروشیمی در سال ١٣٩٣ در مقایسه با سال قبل از آن است.

(شنبه ۳۱ اَمرداد ۱۳۹۴) ۱۸:۲۹
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید