شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۵:۳۱
IOTC
در بازدید نماینده اقتصادی قزاقستان از پایانه نفتی شمال اعلام شد

علاقمندی سرمایه گذاران خارجی برای انجام سوآپ نفت خام ایران

علاقمندی سرمایه گذاران خارجی برای انجام سوآپ نفت خام ایران

نماینده اقتصادی قزاقستان در بازدید از پایانه نفتی شمال از علاقمندی سرمایه گذاران خارجی و شرکت های نفتی مستقر در این کشور، برای انجام سوآپ نفت خام از طریق ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، رییس پایانه نفتی شمال با اعلام این مطلب یادآور شد: هیاتی شامل نماینده اقتصادی به همراه کارشناسان و مدیران تجاری و بازرگانی کشور قزاقستان از زیر ساخت های اقتصادی استان مازندران بازدید کردند و یکی از محورهای این سفر، بررسی زیرساخت های انجام عملیات سوآپ نفت خام، فرآورده و LPG  بود.

حمیدرضا شاهدوست،با بیان اینکه تاسیسات اسکله شامل بازوهای تخلیه، خطوط لوله، سیستم اندازه گیری نفت، سسیستم مخازن نفت و آزمایشگاه مرجع نفت پایانه نفت شمال بسیار مورد توجه و تایید این هیات بازدید کننده قرارگرفت.

وی اظهار کرد: نماینده اقتصادی قزاقستان در دیدار خود، پایانه نفتی شمال را پیشرفته ترین پایانه نفتی دریای خزر خواند و خواستار نشست و مذاکره در مورد چگونگی ازسرگیری سوآپ نفت خام از مسیر ایران شد.

به گفته شاهدوست، با توجه به اینکه تمام زیر ساخت های لازم مشاهده و مورد تایید کارشناسان قرارگرفته است، افزود: این هیات قرار است درآینده نزدیک مذاکرات خود را با مدیریت امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران برای راه اندازی سوآپ نفت خام داشته باشند.

رییس پایانه نفتی شمال تصریح کرد: درحال حاضر روزانه امکان دریافت و ذخیره سازی 120 هزار بشکه نفت خام وجود دارد که قابلیت افزایش تا 200 هزار بشکه را دارد و در صورت دریافت و انتقال نفت خام به خطوط لوله به طور مستقیم این میزان تا 500 هزار بشکه نیز افزایش می یابد.

شاهدوست تاکید کرد: در حال حاضر امکان پهلوگیری و تخلیه سه کشتی به طورهم زمان با ظرفیت 5تا 6 هزار تن و آبخور 4 تا 4/5 متر در پایانه نفتی شمال فراهم است.

(یکشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۴) ۰۸:۵۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید