جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۳:۴۳
IOTC
یکشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ / ۰۷:۱۲
سرویس : عسلویه
کد خبر : ۴۸۴۰
گزارشگر : ۲۹
سرویس عسلویه

طراحی و ساخت یک تجهیز کاربردی در شرکت پایانه های نفتی ایران

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران از طراحی وساخت شیر چهار راهه 10اینچ برای نخستین بار توسط متخصصین داخلی کشور خبر داد

طراحی و ساخت یک تجهیز کاربردی در شرکت پایانه های نفتی ایران
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی  ایران؛ عباس اسدروز اظهارداشت : شیر چهار راهه 10 اینچ کلاس ۳۰۰یکی از تجهیزات استراتژیک می باشد که در سیستم میترینگ و پرووینگ پایانه میعانات گازی پارس جنوبی کاربرد دارد.

 

وی ادامه داد : با توجه به تشدید تحریم های ظالمانه و عدم امکان تامین این تجهیز از شرکت های امریکایی و اروپایی ، تصمیم بر این شد که ساخت و تامین این تجهیز کاربردی از طریق شرکت های دانش بنیان صورت پذیرد.

اسدروز  افزود : با توجه به نگاه ویژه شرکت به حوزه ساخت داخل و حمایت از شرکت های دانش بنیان داخلی  و همچنین بی نیاز شدن کشور و صنعت نفت از تجهیزات خارجی مهم و کاربری در حوزه های ذخیره سازی و صادرات نفت خام و میعانات گازی ، قرارداد طراحی و ساخت این تجهیز با یکی از  شرکت های دانش بنیان داخلی بسته شد .

مدیرعامل  شرکت پایانه های نفتی ایران تصریح نمود: ساخت داخل این تجهیز علاوه بر جلوگیری از خروج ارز،صرفه جویی مالی حدود ۱۰۰ میلیارد ریال برای شرکت داشته که با ساخت داخل آن برای اولین بار در کشور ، صنعت نفت را از واردات این تجهیز بی نیاز می کند .

 

وی افزود:متخصصین مدیریت عملیات و  کارشناسان مدیریت تدارکات و امورکالا شرکت پایانه های نفتی ایران متولی همکاری با شرکت دانش بنیان در زمینه ساخت این تجهیز بودند و کلیه مراحل طراحی، شبیه سازیهای کامپیوتری، ساخت و تست این تجهیز، یک سال  به طول انجامید.

 

اسدروز تاکید کرد : پس از انجام تست کارخانه ای، این تجهیز تحویل پایانه میعانات گازی پارس جنوبی شده و به زودی نصب و عملیاتی می گردد.
(یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۰) ۰۷:۱۲
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید