چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۴:۲۰
IOTC
چهارشنبه / ۲۳ تیر ۱۴۰۰ / ۱۸:۰۵
سرویس : خارک
کد خبر : ۴۸۰۵
گزارشگر : ۲۹
سرویس خارک

پیگیری فرمانده ارشد پدافند غیر عامل جزیره خارگ نتیجه داد / 20 هزار دوز واکسن به جزیره خارگ اختصاص یابد

با پیگیری و مکاتبات فرمانده ارشد پدافند غیرعامل و مدیرارشد شرایط اضطراری منطقه عملیاتی خارگ با سازمان پدافند غیرعامل و وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر( در تاریخ 20 تیر ماه 1400 ) ، واکسیناسیون ساکنین جزیره خارگ به زودی انجام می شود.

پیگیری فرمانده ارشد پدافند غیر عامل جزیره خارگ نتیجه داد / 20 هزار دوز واکسن به جزیره خارگ اختصاص یابد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران ، عباس اسدروز اظهار داشت : با توجه به شیوع روز افزون ویروس کرونا و جهش های مختلف این ویروس که اخیراَ با نوع دلتا در حال گسترش در کشور می باشد و طبق اعلام مسئولین وزارت بهداشت و آموزش پزشکی بهترین راه جهت مصون سازی ، علاوه بر رعایت پروتکل های سابق ، واکسیناسیون عمومی است که لازم در اولویت قرار گیرد .
 

فرمانده ارشد پدافند غیرعامل خارگ تاکید کرد : با توجه به مکاتبات قبلی و فقدان و کمبود امکانات پزشکی و مراقبتی مورد نیاز مبتلایان احتمالی ، ضروری است با اولویت ویژه اقدام عاجل در خصوص تهیه و اختصاص 20000 دوز واکسن برای ساکنین و شاغلین این جزیره در نظر گرفته شود. 

 

اسدروز همچنین افزود : حدود 80 درصد مردم و ساکنین بخش بومی در شرکت های نفتی مشغول به کار بوده که در صورت ابتلای هر بخش انتشار و شیوع بسیار سریع خواهد بود و با توجه به محدودیت فضا و تشدید ارتباطات بین مردم ، شیوع بیماری کرونا با سرعت بالاتری صورت می پذیرد.

 

مدیرارشد شرایط اضطراری منطقه عملیاتی خارگ و مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران  تصریح کرد: کارکنان شاغل در سکوهای بهره برداری نفت و واحد های صنعت نفت مستقر در جزیره که مشغول به کار می باشند به جهت محدودیت محیط کاری . کمبود فضا به ویژه در سکوها در معرض ابتلا به بیماری می باشند . 
 

اسدروز همچنین بر واکسینه شدن ساکنین جزیره خارگ با توجه به اهمیت و جایگاه استراتژیک این جزیره و ضرورت تداوم عملیات تولید نفت خام کشور و عدم اختلال در فرایند صادرات و  نفرات مستقر بر روی نفتکش ها تاکید کرد.

 

شایان ذکر است در تاریخ 23 تیرماه جاری دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه ای به دکتر علیرضا رییسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت و سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، با اشاره به امکان تهیه واکسن بر واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال در جزایر خلیج فارس تأکید کرد.

(چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۰) ۱۸:۰۵
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید