جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۱۳:۱۰
IOTC
دوشنبه / ۳ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۶
سرویس : خارک
کد خبر : ۴۷۷۸
گزارشگر : ۲۹
سرویس خارک
فرخ علیخانی در بازدید از پایانه نفتی خارگ:

برنامه محور بودن پروژه ها ، اساس و پایه بهره وری است

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید با تاکید بر اهمیت برنامه محوری در اجرای پروژه ها گفت: رویکرد ما جهت بالا بردن بهره وری در شرکتهای تابعه استفاده از خرد جمعی در برنامه ریزی و پیگیری پیشرفت پروژه ها ، بازدید میدانی و حضور در مناطق عملیاتی است.

برنامه محور بودن پروژه ها ، اساس و پایه بهره وری است
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران ، ( یکشنبه دوم خرداد)  فرخ علیخانی معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید به منظور بررسی آخرین وضعیت پروژه های سرمایه ای شرکت پایانه های نفتی ایران از پایانه نفتی خارگ بازدید کرد.

 

وی ضمن تقدیر از اقدامات عملیاتی انجام شده در شرایط سخت مبازره با تحریم و کرونا ؛ با تاکید بر شعار سال که مقام معظم رهبری به «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری نموده است، اظهارداشت : رویکرد ما بررسی آخرین وضعیت  پروژه های سرمایه ای به صورت بازدید های  میدانی  و نشست با مدیران و کارشناسان شرکت های تابعه در مناطق عملیاتی در جهت بررسی میزان پیشرفت و رفع موانعی است که گاها سبب کندی در اجرای پروژه ها می گردد.

 

 علیخانی ادامه داد : بهره وری حاصل اثر بخشی و کارآیی می باشد که اگر در شرکتها، مدیریت برنامه ریزی قوی وجود داشته باشد  اثربخشی خود را نشان خواهد داد و کارایی حاصل کار بخش های عملیات ، مهندسی  و ... می باشد که حاصل کارکرد مناسب این بخش ها قطعا بر بهره وری در سازمان تاثیر گذار خواهد بود. اگر سازمانی فقط به یک حوزه توجه داشته باشند قطعا دچار مشکل می شود .

 

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید افزود : نگاه ما حضور در مناطق عملیاتی و نشست با واحد ها به منظور برنامه ریزی در اجرای پروژه ها و بالابردن بهره وری در شرکتهای تابعه می باشد. 

 

علیخانی ادامه داد : برای بالا بردن بهره وری در سازمان ابتدا باید اثربخشی را بالا برد که برای این کار می بایست برنامه داشته باشیم و به جهت داشتن برنامه باید فرآیندهای اصلی را مشخص کرد که فرایندهای اصلی در واقع ماموریت اصلی سازمان است . 

 

وی تاکید کرد : هدف از بازدید پایانه نفتی خارگ ، بررسی آخرین وضعیت پروژه های سرمایه ای شرکت پایانه های نفتی ایران در حوزه های ایمن سازی مخازن ذخیره سازی،تعمیرات و نوسازی اسکله های صادراتی و خطوط لوله جریانی و..‌‌.  می باشد که در صدد برنامه ریزی گروهی و حذف موانع تسریع در فرایند اجرای این پروژه ها هستیم.

 

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران که در این بازدید حضور داشت ، ضمن قدردانی از حمایت های  شرکت ملی نفت ایران در پشتیبانی از  ماموریت ها و وظایف سازمانی محوله ، اظهارداشت : رکن اساسی که باعث شد شرکت  پایانه ها در انجام ماموریت های محوله موفق عمل نماید و نقش اساسی در پشتیبانی از فرایند تولید  نفت و گاز کشور داشته باشد حمایت های اثربخش وزارت نفت و شرکت  ملی نفت ایران بوده است .

عباس اسدروز ادامه داد : شرکت پایانه های نفتی ایران به عنوان یک سازمان ماموریت گرا ، دارای چشم انداز و و ماموریت می باشد و ارزش های محوری و استراتژی های مشخص است . 

 

وی ادامه داد : فرایندهای اصلی سازمان شامل عملیات دریافت و ذخیره سازی ، اندازه گیری و صادرات نفت خام و میعانات گازی می باشد و فرایندهای پشتیبانی کاملا مشخص است 

اسدروز  تاکید کرد : مقصد وآرمان ما در شرکت تحول است ، یکسری کارها در شرکت روتین می باشد که باید در آن ها بهبود مستمر ایجاد شود و یکسری دیگر کارهای خلاقانه است و برای اینکه تحول ایجاد شود جهت گیری استراتژیک ما چند هدف عمومی و تخصصی مشخص شده است .

وی افزود : افزایش کیفیت و بهره وری پایدار ، افزایش خلاقیت و نوآوری پایدار ، افزایش کیفیت کاری کارکنان ، حفظ و افزایش چابکی و تاب آوری عملیاتی ، بهبود مستمر و استقرار نظام دارایی های فیزیکی در سازمان می باشد .

شایان ذکر است، در این نشست و بازدید ، آخرین و ضعیت پیشرفت و مشکلات و موانع موجود بررسی و برنامه ریزی در جهت بهیود روند پیشرفت پروژه ها هم اندیشی شد.

بازدید علیخانی 4

 

بازدید علیخانی 17

بازدید علیخانی 3

بازدید علیخانی 6
بازدید علیخانی 5
بازدید علیخانی 2
بازدید علیخانی 1

بازدید علیخانی 19
بازدید علیخانی 18
بازدید علیخانی 14
بازدید علیخانی 13
بازدید علیخانی 12
بازدید علیخانی 10
بازدید علیخانی 9
بازدید علیخانی 8
بازدید علیخانی 7

 
بازدید علیخانی 16
بازدید علیخانی 15

بازدید علیخانی 23
بازدید علیخانی 22
بازدید علیخانی 21

بازدید علیخانی 24

بازدید علیخانی 25

بازدید علیخانی 26

بازدید علیخانی 27

بازدید علیخانی 28

بازدید علیخانی 29

بازدید علیخانی 30

بازدید علیخانی 31

بازدید علیخانی 33
بازدید علیخانی 32

بازدید علیخانی 34

 

(دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰) ۱۴:۴۶
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید