شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۰۱
IOTC
جمعه / ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۸:۵۲
سرویس : خارک
کد خبر : ۴۷۵۰
گزارشگر : ۲۹
سرویس خارک
همزمان با موج چهارم کرونا در کشور :

تشدید مقررات پیشگیرانه در مناطق عملیاتی و ستاد شرکت پایانه های نفتی ایران

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران گفت : همزمان با شکل گیری موج چهارم کرونا در کل کشور، مقررات و اقدامات پیشگیرانه در ستاد و مناطق عملیاتی شرکت اعمال و بر اجرای آنها تاکید شد.

تشدید مقررات پیشگیرانه در مناطق عملیاتی و ستاد شرکت پایانه های نفتی ایران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران ، عباس اسدروز اظهار داشت: با توجه به  شیوع موج چهارم ویروس کرونا  و توصیه های صاحبنظران و متخصصین بهداشتی کشور و لزوم بررسی راههای مقابله با این ویروس جهش یافته ،در  نشستی با حضور کلیه شرکت های نفتی و سازمان ها و ارگان های لشکری و کشوری منطقه عملیاتی خارگ  در اسفند ماه 99 آخرین اقدامات کنترلی پیشگیری شیوع این ویروس با بررسی مدل کنترل بیماری COVID-19  بررسی و  پیش بینی های لازم اندیشیده شد.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران و مدیر ارشد شرایط اضطراری منطقه عملیاتی خارگ ادامه داد : در اولین اقدام ورود کلیه مهمانان نوروزی به جزیره ممنوع شد و جلسات و بازدیدهای غیرضرور کاهش داده شد و تمامی مدیران موظف به نظارت و رعایت این دستور العمل های شدند.

وی افزود: برای مقابله با موج چهارم کرونا تمرکز منطقه عملیاتی خارگ برای مقابله با این ویروس ، بر پیشگیری است و با توجه به استراتژیک بودن منطقه و وجود شرکت های مهم نفتی و پتروشیمی، تصمیماتی اتخاذ شده که در جزیره خارگ اجرا و مانع ایجاد موج چهارم  کرونا شود یا اگر بناست موجی رخ دهد خفیف‌تر باشد.

اسدروز ادامه داد : با توجه به همسایگی استان بوشهر با خوزستان و وضعیت قرمز این استان در هفته های گذشته، محدودیت های پروازی از مبادی استان خوزستان  اعمال و ورود کارکنان با توجه به سیر صعودی بیماری کرونا از این استان محدود شد.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران تصریح کرد : کارکنان جهت بازگشت به کار ملزم به  تکمیل فرم های خود اظهاری از طریق سامانه nocorona.ir  و یا salamat.gov.ir به صورت حداقل یکبار در هفته می باشند 
وی افزود : اماکن و مشاغل پر خطر مطابق با دستورالعمل کمیته ملی مقابله با کرونا در سطح منطقه عملیاتی خارک تعطیل و بر اجرای تمهیدات فاصله گذاری هوشمند در کلیه محیط های کاری، اداری و ایاب و ذهاب دریایی و پروازی کارکنان مطابق با دستورالعمل فاصله گذاری ستاد ملی کرونا و دستورالعمل مدیریت هوشمند و یکپارچه مبارزه با انتشار کووید 19در محیط کار (PRO42-COV-1) سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت تاکید شد.
اسدروز گفت : ضمن توجه به ایمنی کارکنان و عملیات در راستای اعمال پروتکل  فاصله گذاری هوشمند اجتماعی ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا تعداد نفرات و پرسنل  خدماتی را به غیر از نیروهای درگیر عملیات تخصصی شرکت به میزان 50 درصد کاهش داده شد و با هدف کاهش تماس ها، عدم برگزاری اجتماعات و حذف ترددهای غیرضروری در حوزه پیمانکاران فعال در سطح منطقه عملیاتی و پروژه های جاری شرکت تمهیدات لازم اندیشیده شد.
وی ادامه داد: تردد به نفتکش ها و شناورها با پروتکل های شدید بهداشتی انجام می شود و جلسات با حداقل نفرات به صورت video conference انجام می شود .
اسدروز افزود: میزان اقلام بهداشتی مورد نیاز کارکنان شامل ماسک و الکل ضدعفونی با افزایش تقاضا و شرایط آب و هوایی منطقه عملیاتی خارگ  افزایش داده شد و در راستای مسئولیت های اجتماعی از سازمان ها، نهاد ها و بخش بومی نیز پشتیبانی شد.
وی  افزود: در راستای اجرای دقیق دستور العمل ها ، روسای پایانه نفتی خارگ به عنوان جانشین مدیر ارشد شرایط اضطراری منطقه عملیاتی خارگ تا اطلاع ثانوی و بهبود شرایط در این جزیره ، نظارت و کنترلهای لازم را در زمینه اعمال محدودیت ها و دستورالعمل های بهداشتی انجام خواهند داد.
(جمعه ۲۷ فروردین ۱۴۰۰) ۱۸:۵۲
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید