چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۳:۳۸
IOTC

آرشیو اخبار - 23 تیر 1397

[۱۳۸۸]  ::  [۱۳۸۹]  ::  [۱۳۹۰]  ::  [۱۳۹۱]  ::  [۱۳۹۲]  ::  [۱۳۹۳]  ::  [۱۳۹۴]  ::  [۱۳۹۵]  ::  [۱۳۹۶]  ::  [۱۳۹۷]  :: 
[۱۳۹۸]  ::  [۱۳۹۹]  ::  [۱۴۰۰]  ::  [۱۴۰۱]  ::  [۱۴۰۲]  ::  [۱۴۰۳]

نامه رییس اوپک به ایران درباره سهمیه تولید نفت

وزیر انرژی امارات متحده عربی در نامه ای به بیژن زنگنه، وزیر نفت نوشت: کمیته نظارت بر توافق عرضه اوپک و غیراوپک، نحوه اقدام این گروه ائتلافی برای کاهش سطح پایبندی به ۱۰۰درصد را مورد ارزیابی و رصد قرار خواهد داد.
۲۳ تیر ۱۳۹۷ ۱۲:۴۳

کدام کشورها بیش‌ترین و کدام کم‌ترین نفت را تولید کردند؟

بر اساس آخرین گزارش ماهانه اوپک، عربستان سعودی با تولید روزانه ۱۰ میلیون و ۴۲۰ هزار بشکه در صدر لیست تولیدکنندگان نفت اوپک ایستاده و طبق آمار منابع ثانویه، تولید نفت اوپک که متشکل از ۱۵ عضو است، در ژوئن مجموعا به ۳۲.۳۳ میلیون بشکه در روز رسید که ۱۷۳ هزار بشکه در روز نسبت به ماه پیش از آن افزایش داشت.
۲۳ تیر ۱۳۹۷ ۱۲:۴۳

سردرگمی خریداران ژاپنی نفت ایران در برابر تناقض‌گویی آمریکا

با سیگنال‌های مختلفی که واشنگتن درباره اعطای معافیت به مشتریان نفتی ایران پس از بازگشت تحریم‌ها در نوامبر ارسال کرده است، پالایشگاه‌های ژاپنی احتمالا بارگیری محموله‌های نفتی ایران را در اوت متوقف خواهند کرد که به واردات جزیی در ماه آینده منتهی می‌شود.
۲۳ تیر ۱۳۹۷ ۱۲:۴۳

تکلیف روابط نفتی هند با ایران روشن می‌شود؟

رابطه قوی هند با ایران در مواجه دهلی‌نو با فشارهای آمریکا برای قطع وابستگی خود به نفت ایران، به آزمون گذاشته خواهد شد.
۲۳ تیر ۱۳۹۷ ۱۲:۴۳

احتمال عقب نشینی آمریکا از موضع قطع کامل صادرات نفت ایران

احتمال عقب نشینی آمریکا از قطع کامل صادرات نفت ایران، تلاش اوپک برای تثبیت قیمت ها، برنامه روسیه برای جبران کمبود احتمالی عرضه طلای سیاه و احتمال کاهش تقاضا برای نفت اوپک، مهمترین اخبار انرژی در 24 ساعت اخیر بود.
۲۳ تیر ۱۳۹۷ ۱۲:۴۳

نوواک: قرارداد نفتی روسیه با ایران متوقف نشده است

وزیر انرژی روسیه با بیان این که برنامه نفتی روسیه با ایران درحال حاضر متوقف نشده است، گفت: مسکو درحال بررسی ابعاد حقوقی ادامه همکاری با ایران است.
۲۳ تیر ۱۳۹۷ ۱۲:۴۳

شرکت هلندی: قیمت نفت از 100 دلار در هر بشکه عبور می کند

مدیرعامل شرکت «کور لابراتوریز*» هلند یکی از بزرگترین شرکت های ارائه کننده خدمات تجزیه و تحلیل هسته و سیال در صنعت نفت جهان گفت: می ترسم در پایان امسال، سال آینده و سال 2020، دوباره شاهد قیمت های بیش از 100 دلار در هر بشکه نفت باشیم.
۲۳ تیر ۱۳۹۷ ۱۲:۴۳