جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۱:۱۵
IOTC

آرشیو اخبار - 30 خرداد 1397

[۱۳۸۸]  ::  [۱۳۸۹]  ::  [۱۳۹۰]  ::  [۱۳۹۱]  ::  [۱۳۹۲]  ::  [۱۳۹۳]  ::  [۱۳۹۴]  ::  [۱۳۹۵]  ::  [۱۳۹۶]  ::  [۱۳۹۷]  :: 
[۱۳۹۸]  ::  [۱۳۹۹]  ::  [۱۴۰۰]  ::  [۱۴۰۱]  ::  [۱۴۰۲]  ::  [۱۴۰۳]

توافق اوپک صنعت نفت را از بدترین دوران رکود نجات داد

دبیرکل اوپک در سخنرانی افتتاحیه هفتمین سمینار بین‌المللی اوپک اعلام کرد توافق جهانی کاهش تولید نفت سبب شد صنعت نفت بدترین دوران افت قیمت‌ها را پشت سر بگذارد.
۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ۱۶:۱۹

ثبات بازار نفت در گرو اقتدار اوپک و سیاست‎زدایی از بازار نفت

وزیر نفت در سخنرانی خود در هفتمین سمینار بین‎المللی اوپک، بار دیگر بر استقلال اوپک، لزوم حفظ امنیت تولیدکننده و مصرف‎کننده در بازار نفت و سیاست‎زدایی از این سازمان به منظور ثبات بازار تاکید کرد.
۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ۱۵:۳۱

احتمال توافق اوپک برای افزایش تولید اندک است

وزیر نفت ایران که برای شرکت در نشست رسمی اول تیر (22 ژوئن) سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به وین سفر کرده است، احتمال توافق اعضای این سازمان برای افزایش میزان تولید را بسیار اندک دانست.
۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ۱۲:۴۶

نقشه آمریکا برای زدن ریشه اوپک

سیاستمداران آمریکایی دوباره دست به کار شده و مجددا اوپک را هدف گرفته‌اند.
۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ۱۱:۴۶

بعید است اعضای اوپک در مورد خواسته‎های ترامپ به اجماع برسند

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه انتظار ترامپ اجماع قطعی کشورهای عضو اوپک در مورد خواسته‎های اوست، گفت: با توجه به شرایط امروز، بعید می‌دانم اعضای اوپک در این باره به اجماع نزدیک شوند.
۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ۰۹:۴۶

اوپک به ساز آمریکا می‌رقصد؟

کاسه‌های داغ‌تر از آش اوپک که در ظاهر سنگ تعادل این سازمان را به سینه می‌زنند به بهانه کمبود عرضه نفت و افزایش تقاضا در بازار جهانی نفت ساز افزایش تولید را کوک کرده‌اند؛ به طوریکه بدون مشورت با بنیان گذاران اوپک و با وجود مخالفت تعدادی از بنیان گذاران و حتی بدون اینکه منتظر جلسه آتی اوپک که قرار است روز جمعه برگزار شود باشند تولید خود را افزایش داده اند.
۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ۰۸:۴۰

هشدار وزیر نفت به ترامپ: اوپک یک سازمان سیاسی نیست

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران گفت که اوپک یک سازمان آمریکایی نیست و از نفت نباید به عنوان سلاح و ابزاری سیاسی علیه کشورهای دیگر استفاده شود.
۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ۰۰:۲۶