جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۷:۳۹
IOTC
دوشنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۵:۵۵
سرویس : عمومی
کد خبر : ۹۳۸
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

امضای تفاهمنامه همکاری میان پایانه های نفتی ایران و تاسیسات دریایی

شرکت پایانه های نفتی وشرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی برای پروژه تعمیر و بازسازی اسکله های نفتی و تامین و ساخت گوی های شناور تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

امضای تفاهمنامه همکاری میان پایانه های نفتی ایران و  تاسیسات دریایی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، در حاشیه بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، سید پیروز موسوی، مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران و غلامرضا منوچهری، مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی برای تعمیر و بازسازی اسکله های شرکت پایانه های نفتی ایران تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

بر اساس این تفاهمنامه تعمیر، بازسازی اسکله ها و تامین و ساخت گوهای شناور صادراتی به شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی واگذار شد.

موسوی در جریان امضای این تفاهمنامه، گفت: این شرکت تاکنون 50 گوی شناور را تعمیر کرده و توانسته است فناوری ساخت و تعمیر گوی های شناور را عملیاتی کند و این اتفاق بزرگی به شمار می رود.

وی افزود: پشتیبانی برای ساخت و تعمیر گوی های شناور برای مجموعه صادراتی پایانه های نفتی کشور اهمیت بسیار زیادی دارد که با این تفاهمنامه فرصت و شرایط مساعدی ایجاد می شود.

همچنین منوچهری با بیان این که صنعت فراساحل در سالهای اخیر توانسته است زنجیره کاملی از خودکفایی را در بخشهای مختلف داشته باشد، افزود: تاسیسات دریایی توانسته در مرحله طراحی، ساخت و نصب لویه های زیر دریایی توان قابل توجهی را کسب کند و هم اکنون با استفاده از توان نیروها و شناورهای لوله گذاری کل عملیات لوله گذاری در منطقه پارس جنوبی را انجام می دهیم.

وی تاکید کرد: در ساخت جکت ، تاپ ساید و سکوها عملکردی به طور کامل حرفه ای داشته ایم و امکان استفاده از همه ظرفیتها برای ما وجود دارد.

منوچهری با اشاره به ساخت همزمان ٤ سکوی دریایی ١٢ A و B و نیز ١٧ A و ١٨ A در سال ٩٣، گفت : این رکورد برای شرکت ما و در صنعت نفت بی سابقه است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی درباره توانایی ساخت گوی های شناور در تاسیسات دریایی، گفت: با این قرارداد گامهای رو به جلویی برمی داریم و سرمایه گذاری بیشتری در حوزه، توسعه، ساخت، نگهداری و بازسازی خواهیم داشت و ساز و کار اجرایی خوبی برای نگهداشت پایه ای خواهیم داشت.

منوچهری تاکید کرد که با این تفاهم و اقدامهای صورت گرفته زنجیره خودکفایی و اقتصاد مقاومتی محکم تر می شود و افزود: ما گامهایی را برداشته ایم که شرکتهای بین المللی در توانمندی ما با ناباوری نگاه می کنند.

(دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۱۵:۵۵
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید