جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۱:۱۵
IOTC
چهارشنبه / ۲۰ اَمرداد ۱۴۰۰ / ۲۲:۱۱
سرویس : خارک
کد خبر : ۴۸۲۲
گزارشگر : ۲۹
سرویس خارک
مدیر ارشد شرایط اضطراری منطقه عملیاتی خارگ:

ستاد کرونا جزیره خارگ نیاز به هم افزایی و همکاری همه ظرفیتهای جزیره دارد

دهمین جلسه مدیریت شرایط اضطراری خارگ با محوریت مقابله با جهش پنجم ویروس کرونا و تسریع در انجام واکسیناسیون امروز ( 20 مرداد ماه ) با حضور اعضا برگزار شد

ستاد کرونا جزیره خارگ نیاز به هم افزایی و همکاری همه ظرفیتهای  جزیره دارد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، عباس اسدروز اظهار داشت: جزیره خارگ به عنوان یکی از مراکز مهم و حساس راهبردی کشور از زمان اغاز پیک این بیماری جلسات متعددی یرگزار شد.
وی افزود: با هم افزایی صورت گرفته واکسیناسیون نیروهای اقماری وزارت نفت در جزیره راهبردی خارگ و سکوهای نفتی اطراف جزیره با سرعت آغاز شده است. 
مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران تصریح کرد: عوامل کنترلی بصورت مستمر در شرکت های نفتی و  اقدامات لازم توسط HSE شرکت ها جلوگیری از شیوع این بیماری در حال انجام و دستور العمل ها نیز در این زمینه برروز رسانی شده است. 
اسدروز در ادامه با اشاره با اقدامات موثر در منطقه عملیاتی خارگ خاطرنشان کرد: کارکنان خدوم پایانه نفتی خارگ با همت جهادی لحظه ای نگذاشتند چرخ اقتصاد ایران اسلامی متوقف شود. 

فرمانده ارشد پدافند غیرعامل خارگ تصریح کرد: با هماهنگی و هم افزایی  HSE شرکت های نفتی ، بیمارستان ، عملیات عمومی، مرکز جامع سلامت  و سایر دست اندرکاران اقدامات عملی مبارزه با شیوع ویروس کرونا و نیز انجام واکسیناسیون کارکنان شرکت های نفتی ، مردم و ارگان های نظامی و انتظامی مستقر در جزیره خارگ ادامه یابد.

مدیر ارشد شرایط اضطراری منطقه عملیاتی خارگ در پایان یاداور شد:  ظرفیت های موجود شرکت های نفتی مستقر در اختیار ستاد کرونا جزیره قرار دارد و برای تامین نیازهای این ستاد بایستی هم افزایی لازم صورت پذیرد.
 
جانشین رییس پایانه نفتی خارک گفت : پایانه نفتی خارگ  به‌عنوان یکی از نقاط مهم و راهبردی در حوزه اقتصاد، به همت مجاهدان حوزه سلامت و ستاد کرونا در صنعت نفت و جزیره خارگ، واکسیناسیون کارکنان در حال انجام می باشد و این  شرایط باید تا واکسینه شدن همه کارکنان ادامه یابد.

عباس غریبی افزود: برای مبارزه با شیوع و پیشگیری از این ویروس، باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ایجاد محدودیت های ترددی در دستور کار قرار گیرد.

جانشین مدیر ارشد شرایط اضطراری منطقه عملیاتی خارگ ادامه داد:همکاری HSE شرکتهای نفتی و ستاد مبارزه با کرونا تاکنون نتیجه بخش بوده و این روند تا انجام کامل واکسیناسیون، با بکارگیری همه ظرفیتهای موجود ادامه خواهد داشت و امیدواریم با رعایت دستورالعملهای بهداشتی پیک پنجم بزودی روند کاهشی به خود گیرد.

 
بخشدار ویژه جزیره خارگ گفت: برای کنترل کرونا هیچ راهی جز حرکت به سوی محدودیت‌های شدید وجود ندارد، البته منظور من تعطیلی مطلق نیست بلکه به محدودیت‌های شدید در مسافرت‌ها، ترددها، تجمعات و رعایت پروتکل‌هایی مثل زدن ماسک اشاره می‌کنم.
ناصر ابراهیمی افزود: کرونا در سایه سهل انگاری و عادی انگاری سیر صعودی به خود گرفته و نشان از بروز موج جدید و روزهای سخت کرونایی است از این رو لازم است که افراد نسبت به رعایت پروتکل و شیوه نامه های بهداشتی حساس باشند وضرورت دارد تا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مکان‌های پرتردد، محیط‌های کارگری، اداری و اصناف با جدیت تمام به منظور پیشگیری از موج پنجم کرونا در دستور کار دستگاه های اجرایی مربوطه قرار گیرد.
بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: تنها در صورت ضرورت از منزل خارج شوید و در صورت مشاهده هرگونه علائم به نزدیک ترین مرکز درمانی مراجعه کنید.
 ابراهیمی خاطر نشان کرد: احتمال وجود ویروس کرونا در هر جایی امکان پذیر است، مخصوصا در مکان های پر رفت و آمد که نیازمند رعایت و جدی گرفتن آن از سوی مردم است از این رو توصیه می شود که در مکان های شلوغ و حمل و نقل عمومی از لمس وسایل و هرگونه سطح بپرهیزید و از حضور در هایپر مارکت، سوپر مارکت، میوه فروشی و مکان های شلوغ بپرهیزید و در ساعت های خلوت اقدام به خرید کنید.

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه خارگ اظهار داشت: زیارت عاشورا یک حدیث قدسی و برکات بسیار زیادی دارد و یکی از راههای مقابله با کرونا همین زیارت عاشوراست، یکی از راههای موثر رسیدن به خدا امام حسین (ع) است، مراسم امام حسین (ع) نباید تعطیل شود و باید به نحوه دیگر و در فضای مجازی برگزار شود. 
موسی کمالی افزود: از تمامی کسانی که شرایط واکسیناسیون جزیره را مهیا نمودند تشکر می کنم ، روزهای اول شیوع کرونا در جزیره اقدامات بسیار خوبی صورت گرفت و نباید انفعال نشان داد. در این زمینه، نباید بیماران ما به بیرون از جزیره اعزام شوند، باید امکانات و تجهیزات بیمارستانی از صفر تا صد در جزیره مستقر شود. 
امام جمعه خارگ تصریح کرد: طرح شهید سلیمانی در جزیره با محوریت بسیج راه اندازی و همچنین از ظرفیت گروه های جهادی در جزیره مستقر شوند، شرایط حضور یک تیم درمانی قوی توسط عملیات عمومی خارگ بعنوان نماینده شرکت های نفتی در نظر گرفته شود. 
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ثارالله خارگ در ادامه اظهار داشت: باید از تجربه قبلی خود در زمینه با مبارزه کرونا استفاده می کردیم که شرایط امروز تجربه نکنیم.
سیروس حیاتی افزود: واکسیناسیون عمومی جزیره باید سرعتی بیشتری انجام شود، تمامی تجهیزات مورد نیاز مبارزه با این بیماری در جزیره خارگ تامین شود. 
فرمانده سپاه ثارالله خارگ تصریح کرد: بسیج با تمام ظرفیت خود، اعلام امادگی می کنیم که در میدان هستیم و ظرفیت نقش آفرینی کامل رو داریم.

 

سرپرست مرکز جامع سلامت خارگ در ادامه اظهار داشت: واکسیناسیون اهالی جزیره ۲ مرداد آغاز شد و در ادامه واکسیناسیون کارکنان اقماری نیز اجرا گردید.

نسرین خواجه امیری افزود: از عملیات عمومی ، پدافند و نیروی دریایی جزیره که در زمینه تامین امکانات هم افزایی خوبی صورت پذیرفت کمال تشکر رو دارم، در زمینه نیروی انسانی با مشکلاتی مواجه هستیم. 

وی تاکید کرد : از ابتدا واکسیناسیون عمومی حدود ۴۰۰۰ دوز واکسن تزریق شده است.

رییس شورای اسلامی خارگ  نیز افزود: از اقدامات مناسب و مستمر کادر بهداشتی درمانی جزیره خارگ تشکر ویژه بعمل می آوریم ، باید تجمعات در جزیره به پایین حالت ممکن در حوزه ایاب ذهاب تقلیل دهیم. 

یوسف وطن دوست افرود: ظرفیت در جزیره باید با توجه به شرایط رنگ بدنی و متناسب جزیره باشد، کاهش نیرو های شرکت های مستقر در جزیره رعایت شود. عزم منطقه ای ایجاد شود تا داروهای مورد نیاز برای بخش درمانی جزیره تامین شود. 

رئیس شورای شهر خارگ تصریح کرد: مصوبات این جلسات باید ضمانت اجرایی داشته باشد و از برگزاری مراسمات غیر ضروری جلوگیری شود. 

 

رئیس روابط عمومی عملیات عمومی جزیره خارگ در ادامه اظهار داشت: سالن فجر امید با استعداد ۱۰۰ نفر و ۳ واکسیوناتور روزانه ۶۰۰ نفر واکسینه می شوند که با همکاری بخشداری ویژه و پایانه نفتی خارگ تجهیز گردید. 

عبدالمجید ستایشی افزود: کمبود نیروی انسانی یکی از مشکلات پیش رو در واکسیناسیون عمومی جزیره می باشد. 

وی تصریح کرد: واکسینه شدن نیروهای اقماری وزارت نفت در دستور کار عملیات عمومی قرار گرفته است که تا کنون ۳۵۰ نفر پتروشیمی خارگ و فلات قاره ۵۲۳ نفر و همچنین سکوهای نفتی ابوذر و فروزان دوز اول واکسن خود رو دریافت نموده است.

 

نشست کمیته شرایط اضطراری  51

نشست کمیته شرایط اضطراری  32

نشست کمیته شرایط اضطراری  43
نشست کمیته شرایط اضطراری  9

نشست کمیته شرایط اضطراری  45

 

نشست کمیته شرایط اضطراری  47

نشست کمیته شرایط اضطراری  48

نشست کمیته شرایط اضطراری  24
نشست کمیته شرایط اضطراری  23
نشست کمیته شرایط اضطراری  18
نشست کمیته شرایط اضطراری  17
نشست کمیته شرایط اضطراری  16
نشست کمیته شرایط اضطراری  15
نشست کمیته شرایط اضطراری  14
نشست کمیته شرایط اضطراری  13
نشست کمیته شرایط اضطراری  11
نشست کمیته شرایط اضطراری  9
نشست کمیته شرایط اضطراری  8

نشست کمیته شرایط اضطراری  6
نشست کمیته شرایط اضطراری  5
نشست کمیته شرایط اضطراری  4
نشست کمیته شرایط اضطراری  3
نشست کمیته شرایط اضطراری  2
نشست کمیته شرایط اضطراری  1

نشست کمیته شرایط اضطراری  58
نشست کمیته شرایط اضطراری  57

نشست کمیته شرایط اضطراری  55
نشست کمیته شرایط اضطراری  54
نشست کمیته شرایط اضطراری  53
نشست کمیته شرایط اضطراری  52
نشست کمیته شرایط اضطراری  50
نشست کمیته شرایط اضطراری  49

نشست کمیته شرایط اضطراری  46
نشست کمیته شرایط اضطراری  44
نشست کمیته شرایط اضطراری  42
نشست کمیته شرایط اضطراری  41

نشست کمیته شرایط اضطراری  37
نشست کمیته شرایط اضطراری  36
نشست کمیته شرایط اضطراری  35
نشست کمیته شرایط اضطراری  33
نشست کمیته شرایط اضطراری  30
نشست کمیته شرایط اضطراری  29
نشست کمیته شرایط اضطراری  28
نشست کمیته شرایط اضطراری  27
نشست کمیته شرایط اضطراری  26
 

(چهارشنبه ۲۰ اَمرداد ۱۴۰۰) ۲۲:۱۱
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید