چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۳۷
IOTC
سه شنبه / ۱۵ تیر ۱۴۰۰ / ۲۰:۴۶
سرویس : خارک
کد خبر : ۴۸۰۲
گزارشگر : ۲۹
سرویس خارک

فرمانده ارشد پدافند غیر عامل جزیره خارگ معارفه شد

طی حکمی از سوی سردار غلامرضا جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور، عباس اسدروز مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران و مدیر ارشد شرایط اضطراری منطقه عملیاتی خارگ به عنوان فرمانده ارشد پدافند غیر عامل جزیره خارگ منصوب شد.

فرمانده ارشد پدافند غیر عامل جزیره خارگ معارفه شد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران : امروز ( پانزدهم تیر ماه ماه ) مراسم معارفه عباس اسدروز  به عنوان فرمانده ارشد پدافند غیرعامل  جزیره خارگ با حضور محسن ساسانی جانشین  سازمان پدافند غیرعامل کشور  ، وحیدرضا زیدی فر مدیرکل پدافند غیرعامل وزارت نفت ، عبدالرحمن کشوری معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل ،محمدعلی مطیعی دستیار ارشد رییس سازمان پدافند غیرعامل و مسئولین محلی جزیره خارگ در سالن اجتماعات ارشاد پایانه نفتی خارگ برگزار گردید.
 

سردار محسن ساسانی جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور  در مراسم معارفه مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران  به عنوان فرمانده ارشد پدافند غیرعامل جزیره خارگ  اظهار داشت :  جزیره خارگ در زمان جنگ تحمیلی بیش از دو هزار بارمورد هجمه دشمن قرار گرفت اما لحظه ای صادرات نفت کشور قطع نگردید و این موضوع نشان از اهمیت و استراتژیک بودن این جزیره دارد.

.وی ادامه داد: جزیره خارگ با توجه به اهمیت فوق العاده ای که در حوزه صادرات نفت خام برای کشور دارد و لزوم ایجاد هماهنگی و پیوستگی بین بخش های شهری و صنعتی به لحاظ تخصصی و مدیریتی  نقش فرماندهی ارشد در زمان بروز حادثه بسیار مهم می باشد.  

ساسانی افزود: مهمترین هدف اجرای پدافند غیرعامل به کارگیری عوامل بازدارنده ای است که مانع آسیب رساندن به تأسیسات حیاتی شود و باید برنامه ریزی ها به گونه ای باشد که دشمن نتواند آسیبی به آنها وارد کند.

 

وی خاطرنشان کرد: در بحث پدافند غیرعامل ،اقشار مختلف مردم ، مسئولان و نیز نیروهای نظامی و انتظامی بایستی  در هر شرایط آمادگی های لازم را برای مقابله با تهدیدها و خطرات احتمالی دشمنان درحوزه های مختلف را داشته باشند.
 

جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور تاکید کرد : اهمیت و ضرورت نهادینه سازی اصول و ملاحظات پدافند غیرعامل در جزیره خارگ به منظور کاهش آسیب پذیری ،  تسهیل مدیریت شرایط اضطراری و تداوم کارگروه های ضروری در برابر تهدیدات و توجه به اهمیت و حساسیت این منطقه به لحاظ سیاسی ، امنیتی ، دفاعی و اقتصادی امری مهم می باشد که بایستی در طرح پدافندغیرعامل جزیره لحاظ شوند و بر اساس مفاد طرح و  شرح وظایف محوله عمل شود.

 

اسدروز  در حاشیه مراسم معارفه وی به عنوان فرمانده ارشد پدافند غیرعامل خارگ، اظهار کرد:  جزیره خارگ نماد خودباوری، مقاومت و پایداری در دوران قبل و در دفاع مقدس بوده است و با توجه به وجود تاسیسات حیاتی در این جزیره به لحاظ اهمیت، استراتژیک بوده و با توجه به صادرات  ٩٣ درصد  نفت خام  کشور از این جزیره ، موضوع پدافند غیر عامل آن بسیار مهم است .

 

مدیر ارشد شرایط اضطراری منطقه عملیاتی خارگ تصریح کرد: پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیرمسلحانه ای می باشد که در واقع بازدارندگی ایجاد کند و هر تهدیدی هم بروز کرد آسیب پذیری را به حداقل برساند و تداوم فعالیت ها را در برگیرد و مدیریت بحران را تسهیل کند .

 

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران  افزود: شرکت پایانه های نفتی ایران به عنوان یک شرکت فنی و تخصصی که در حوزه دریافت ، ذخیر سازی ، اندازه گیری و صادرات نفت کشور فعالیت میکند و  هرکدام از این فرایند های نیازمند دانش فنی و تخصص های پیچیده است که خوشبختانه  با داشتن نیروهای کارآمد و با تجربه،در این حوزه  یکی از بنگاه های اقتصادی پشرو و پیشگام است.

 

اسدروز ادامه داد :  شرکت پایانه های نفتی ایران به عنوان یک سازمان چابک در بحث پدافند غیرعامل در سال گذشته برای اولین بار با اقداماتی عملیاتی توانست تولید بنزین در کشور را نجات دهد و امسال هم با مدیریت و تحلیل ریسک و برای اولین بار اقداماتی انجام داد که منجر به پایداری تامین گاز کشور  شد.

 

وی افزود:در حوزه مسئولیت های اجتماعی نیز این شرکت با ارائه خدمات مناسب ،با محیط پیرامونی و دستگاهها و ارگانهای محلی و مردم ،ارتباط و تعامل بسیار خوبی دارد که یقینآ برنامه های سازمان پدافند غیرعامل حتما براین همگرایی و همراهی خواهد افزود.

 

 

پدافندغیرعامل 37

پدافندغیرعامل 10

پدافندغیرعامل 27

پدافندغیرعامل 16

پدافندغیرعامل

پدافندغیرعامل 4

پدافندغیرعامل 6

پدافندغیرعامل 36
پدافندغیرعامل 31
پدافندغیرعامل 30
پدافندغیرعامل 28

پدافندغیرعامل 21

پدافندغیرعامل 15

پدافندغیرعامل 2
پدافندغیرعامل 1

پدافندغیرعامل 14
پدافندغیرعامل 12
پدافندغیرعامل 11
پدافندغیرعامل 9
پدافندغیرعامل 7
پدافندغیرعامل 5

پدافندغیرعامل 26
پدافندغیرعامل 24
پدافندغیرعامل 23
پدافندغیرعامل 20
پدافندغیرعامل 19
پدافندغیرعامل 17

پدافندغیرعامل 35
پدافندغیرعامل 34
پدافندغیرعامل 33
پدافندغیرعامل 31

پدافندغیرعامل 38

پدافندغیرعامل 25
پدافندغیرعامل 18

پدافندغیرعامل 3

(سه شنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۰) ۲۰:۴۶
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید