جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۵:۲۶
IOTC
پنج شنبه / ۱۰ تیر ۱۴۰۰ / ۲۰:۵۵
سرویس : آموزش
کد خبر : ۴۸۰۰
گزارشگر : ۲۹
سرویس آموزش

بازدید رییس و اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به همراه معاون وزیر نفت از پایانه نفتی خارگ

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: کارکنان صنعت نفت جزیره خارگ در خط مقدم جنگ اقتصادی ایران اسلامی در حال جهاد هستند، مطالبات و مشکلات این خط شکنان تحریم در کمیسیون انرژی و همچنین کمیسیون های تخصصی و مرتبط مجلس مورد بررسی قرار گرفته که طی چند روز آینده نتیجه اقدامات دیده خواهد شد.

بازدید رییس و اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به همراه معاون وزیر نفت از پایانه نفتی خارگ
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران،  امروز (پنج شنبه ۱۰ تیر ماه)  رییس و اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و معاون امور حقوقی و مجلس وزارت نفت در سفر به بزرگترین پایانه صادراتی کشور پس از بازدید میدانی از اسکله های صادراتی در نشستی با کارکنان عملیاتی پایانه نفتی خارگ دیدار و گفتگو کردند. 

 

 
فریدون حسنوند رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در این نشست اظهار داشت : پایانه نفتی خارگ یکی از  مهمترین و راهبردی ترین پایانه‌ نفتی جهان است، امروز در رطوبت بالای ۹۰ درصد و گرمترین فصل سال اعضای کمیسیون انرژی به همراه معاون حقوقی و امور مجلس وزیر نفت در این منطقه عملیاتی حضور پیدا کردند، تا از نزدیک شاهد فعالیت های این جهادگران باشند.
 
 
 
وی افزود : هدف از این سفر درک شرایط جهادگران ایران اسلامی در صنعت عظیم نفت کشور در این جزیره و بررسی سختی کار و مشکلاتی که دارند و همچنین تقدیر و تشکر از ایثاگرانی که در خط مقدم و صف اول تولید نفت و صادرات نفت کشور در حال جهادگری هستند.
 
 
حسنوند جهادگران صنعت نفت و اهالی شریف جزیره خارگ را به عنوان سنگردارانی نام برد که در ۸ سال دفاع مقدس بصورت مستمر مورد هجوم و بمباران بوده اند ، اما با تلاش و ایثار گری های آنها ، جزیره خارگ از نفس نیفتاد و صادرات نفت کشور قطع نشد و چرخه اقتصاد ایران اسلامی تداوم یافت.
 
 
 
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در دوران تحریم تلاشگران و ایثارگران صنعت نفت در این جزیره راهبردی با مقاومت ایثارگونه خود جانانه ایستادند و صادرات نفت لحظه ای قطع نشد، این کارکنان خدوم و ولایت مدار به طرق مختلف تحریم ها را شکست دادند.
 
 
 
حسنوند خاطر نشان کرد : امروز هم به لطف خداوند و تلاش همه عزیران در شرکت پایانه های نفتی ایران، ذخیره سازی ، خدمات دهی به نفتکش ها با دقت و ظرفیت بالا توسط کارکنان خدوم ایران اسلامی در حال انجام است .
 
 
 
وی در تشریح اقدامات شرکت پایانه های نفتی ایران به عنوان مرکز ثقل صادرات نفت کشور در حوزه دریایی و ذخیره سازی بیان داشت : خوشبختانه مدیران و مجموعه پایانه‌های نفتی ایران هوشمندانه عمل کردند و زمانی که دشمن به زعم خودش ما را تحریم کرده بود با  دانش فنی و امکانات داخلی که در اختیار داشتند به نوسازی و بازسازی تجهیزات اینجا اقدام کردند.
 
 
 
حسنوند افزود: نوسازی، بهسازی، ایمن سازی تجهیزات حیاتی کشور در پایانه های نفتی ایران در زمان تحریم های ظالمانه با تکیه برتوان داخلی کشور در حال انجام است و نگاه ویژه مدیران این شرکت با آینده نگری و آینده پژوهی برای آینده صادرات نفت کشور قابل تحسین است و خوشبختانه شاهد هستیم تلاش برای بومی سازی تجهیزات در این شرکت بصورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.
 
 
 
رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: نارضایتی های به حقی در باب حقوق پرسنل صنعت نفت در سال جاری وجود دارد که الحمدالله بین مجلس و دولت در زمینه بهبود حقوق و مزایا پرسنل اتفاق نظر وجود دارد و به زودی اقدامات لازم در این زمینه صورت خواهد پذیرفت.
 
 
 
حسنوند در ادامه افزود: مطالبات و مشکلات کارکنان صنعت نفت در کمیسیون انرژی و با همکاری ،همراهی و هم افزایی همه دستگاهها اعم از وزارت نفت ،کمیسیون های تخصصی و مرتبط مجلس و دستگاههای نظارتی اعم از دیوان محاسبات، سازمان بازرسی، مرکز پژوهش های مجلس و دستگاه ها امنیتی مورد بررسی قرار گرفته و تصمیمات خوبی اتخاذ شده است و طی چند روز آینده نتیجه اقدامات دیده خواهد شد .
 
 
رییس کمیسیون انرژی در پایان یادآور شد : برای مردم شریف ایران اسلامی  این پیام را دارم، در گرمای بالای  ۵۰ درجه و رطوبت بالای 90 درصد فرزندان ایثارگر شما ایستاده اند تا دنیا بداند پرچم ایران همیشه در اهتزاز  و ایرانی همیشه سربلند است.

 

شجاع الدین بازرگانی معاون حقوقی وامور مجلس وزارت نفت در ادامه این نشست اظهار داشت : صنعت نفت یک صنعت تخصصی و حرفه ای بوده که مسائل و مشکلات مطرح از سوی کارکنان منطقی بوده و خواسته های به حقی می باشد .

 

وی خاطر نشان کرد : صنعت نفت ویژگی های آن منحصر به فرد است و منحصر به فرد بودن آن در یکپارچگی آن است و تصمیمات در باره صنعت نفت باید با درک صحیح و اصولی از موضوع باشد.

 

در پایان این نشست عباس اسدروز مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران اظهار داشت:  شرکت پایانه های نفتی ایران به عنوان یکی از شرکتهای تابعه شرکت ملی نفت ایران سازمانی است عملیاتی، تخصصی و حرفه ای که تمامی امور دریافت، ذخیره سازی، عملیات صادرات و واردات نفت خام، مواد نفتی و میعانات گازی، خدمات دریایی و همچنین ارائه خدمات اندازه گیری و آزمایشگاهی را بر عهده دارد.

 

وی افزود: این مهم که با هدف پشتیبانی و کمک به تداوم  پایدار تولید نفت و گاز کشور انجام می شود، در چهار منطقه عملیاتی خارگ، شمال (نکا)، پارس جنوبی و ماهشهر از طریق فرآیندهای عملیات دریافت، ذخیره سازی، امتزاج، اندازه گیری و سنجش کمی و کیفی ، بارگیری و تخلیه (صادرات و واردات) نفت خام و مواد نفتی تولیدی و مبادله ای (SWAP) و عملیات پهلودهی و جداسازی کشتیهای نفتکش در حال اجرا است که موجب تکمیل و ارتقای زنجیره ی ارزش نفت و گاز کشور و ایفای نقش شایسته در پایداری و انعطاف پذیری بهینه تامین انرژی ملی، منطقه ای و بین المللی است.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران تصریح کرد: هرکدام از این فرایند ها نیازمند دانش فنی و تخصص های پیچیده است که خوشبختانه این شرکت با داشتن نیروهای کارآمد و با تجربه از این این نظر یکی از بنگاه های اقتصادی در این حوزه و پیشگام است.

 

اسدروز خاطر نشان کرد: در حوزه فنی و مهندسی، افزایش قابلیت اطمینان در تأسیسات و تجهیزات مطابق استانداردها و ضوابط فنی و مهندسی مدنظر است و  با تکیه بر توان داخل در راستای نیل به اهداف تعریف‌شده تلاش می‌شود.  

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران یادآورشد: کارت‌های الکترونیکی سامانه‌های اندازه‌گیری نفت، شیر چهارراهه سامانه‌ صحت‌سنجی سیستم اندازه‌گیری نفت خام  (پروور)، اکچویتور شیرآلات صنعتی، قطعات الکترونیکی و مکانیکی سامانه‌های اندازه‌گیری نفت با تلاش متخصصان شرکت و استفاده از توان داخل ساخته شده که صرفه اقتصادی قابل توجهی برای شرکت داشته است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران،  در این نشست کارکنان عملیاتی در بخش های مختلف نقطه نظرات کارشناسی، پیشنهادات و مشکلات خود را مطرح نمودند.

 

کمیسیون انرژی 2

کمیسیون انرژی 3

کمیسیون انرژی 12
کمیسیون انرژی 11

کمیسیون انرژی 9

کمیسیون انرژی 19
کمیسیون انرژی 18
کمیسیون انرژی 17
کمیسیون انرژی 16
کمیسیون انرژی 15
کمیسیون انرژی 14
کمیسیون انرژی 13

کمیسیون انرژی 20

کمیسیون انرژی 21

کمیسیون انرژی 8
کمیسیون انرژی 7
کمیسیون انرژی 6
کمیسیون انرژی 5
کمیسیون انرژی 4

کمیسیون انرژی 23
کمیسیون انرژی 22

کمیسیون انرژی 56

کمیسیون انرژی 1

کمیسیون انرژی 55

کمیسیون انرژی
کمیسیون انرژی 54

کمیسیون انرژی 53

کمیسیون انرژی 43

 

کمیسیون انرژی 24

کمیسیون انرژی 26

کمیسیون انرژی 33

کمیسیون انرژی 52
کمیسیون انرژی 51
کمیسیون انرژی 50

کمیسیون انرژی 48
کمیسیون انرژی 47
کمیسیون انرژی 46
کمیسیون انرژی 45

کمیسیون انرژی 44
کمیسیون انرژی 43
کمیسیون انرژی 42
کمیسیون انرژی 41
کمیسیون انرژی 40
کمیسیون انرژی 39
کمیسیون انرژی 38
کمیسیون انرژی 37
کمیسیون انرژی 36
کمیسیون انرژی 35
کمیسیون انرژی 34

کمیسیون انرژی 32
کمیسیون انرژی 31
کمیسیون انرژی 29
کمیسیون انرژی 28
کمیسیون انرژی 27

(پنج شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۰) ۲۰:۵۵
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید